Ściąganie kół motocyklowych
Ściąganie i zakładanie kół motocyklowych
14 sierpnia 2006
MX Chaos – pierwszy polski film o motocrossie
22 sierpnia 2006
Pokaż wszystkie

100 rad od profesjonalistów, cz. III

Myślisz, że jesteś bardzo szybkim jeźdżcem? Szybszym niż kiedykolwiek mógłbyś być? Wiesz wszystko na temat przygotowania się do wyścigu? Więc, zastanów się jeszcze raz. Nieważne czy jesteś 40-letnim początkującym, czy 16-letnim narwańcem, zawsze są rzeczy do nauczenia, kiedy przychodzi jeździć crossem. Nie ma znaczenia czy jesteś profesjonalnie ćwiczącym riderem, czy hardcore`owym amatorem – czytając poniższy tekst, mamy nadzieję, że nauczysz się czegoś nowego. Największe nazwiska w tym sporcie dają rady jak jeździć, ścigać się i ogólnie na temat motocrossu. Miłej zabawy!

Dziś część III. Zapraszamy!

 

21. ZAKRĘT ZA HOPĄ
“Jeśli po skoku następuje odrazu zakręt, powinieneś wcześniej ustawić odpowednio pod kątem motocykl na najeździe. Jeżeli zakręt jest naprawdę blisko, czasami można nawet usiąść już w powietrzu i wystawić nogę przygotowując się do zakrętu.” – Kevin Windham

22. WYPRZEDZANIE

“Wyprzedzanie to najważniejsza strategia. Kiedy się ścigasz, powinieneś ocenić odcinki na trasie, na których jesteś mocny. Zaplanuj wyprzedzanie dwa lub trzy zakręty wcześniej.” – Grant Langston

23. BĄDŹ KREATYWNY

“Bądź kreatywny w swoich torach jazdy, nie pokonuj ich tylko dlatego, że pozostali tak robią. Szukaj pozostałych części trasy, na których możesz uzyskać przewagę, szczególnie na nierównych odcinkach. Jest szansa, że znjadziesz lepszy tor od innych.” – Michael Byrne

24. PROWADŹ GŁOWĄ

“Utrzymuj pozycję ciała na środku motocykla, ale prowadź go głową oraz całym ciałem. Wielu przechyla się do tyłu i dosiada fotela, ale osobiście najlepiej się czuje kiedy stoję i ściskam motocykl kolanami, a górną część ciała mam na kierownicą.” – Kevin Windham

25. HAMUJ PóŹNO
“Większość amatorów hamuje zbyt wcześnie przed zakrętem. Natomiast ładuj ostro w zakręt, hamuj później i wyeliminuj lukę pomiędzy hamowaniem, a przyśpieszaniem.” – Josh Hansen

26. HAMOWANIE Z POŚLIZGIEM

“Hamowanie ślizgiem jest dobrą techniką na ciasnych profilowanych zakrętach. Wciśnij sprzęgło, tylny hamulec i skręć ciało, aby wprowadzić motocykl w poślizg. Przygotuj się na puszczenie sprzęgła kiedy motocykl dostatecznie zmieni kierunek.” – Matt Walker

27. SZUKAJ NOWYCH TORóW JAZDY

“Kiedy widzisz super nierówną prostą lub szeroki zakręt, rozejrzyj się na boki w poszukiwaniu łagodnego toru jazdy, który pozwoli ominąć wertepy. Czasami przejazd przez te same wertepy, ale pod innym kątem może być mniej uciążliwy.” – Steve Lamson

28. PIERWSZY ZAKRĘT
“Na starcie wyścigu, kiedy opada bramka i zbliżasz się do pierwszego zakrętu, powinieneś wiedzieć którędy chcesz jechać. Nie daj się rozproszyć przez jeźdźców obok Ciebie.” – Ernesto Fonseca

29. PROWADŹ GŁOWĄ
“Jedną z najlepszych rzeczy, które nauczył mnie Gary Bailey jest prowadzenie motocykla w zakręcie własną głową. Z jakiś powodów nachylenie głowy do wewnątrz powoduje, że twoje ciało i motocykl pójdą za nią.” – Sebastien Tortelli

30. PLANUJ START

“Kiedy już przygotowałeś swoją bramkę startową, usiądź i wyobraź sobie siebie z perspektywy widza, później widok przez twoje gogle. Widząc i czując to przygotuj się do bitwy.” – Ricky Johnson
Tłumaczenie: Mariusz Kręgiel vel. Mario77

Partnerzy

facebook youtube