Kaski SixSixOne Hurricane Flight. Teraz -33% taniej!
9 września 2006
Adrian Słomczewski
23 września 2006
Pokaż wszystkie

100 rad od profesjonalistów, cz. V

Myślisz, że jesteś bardzo szybkim jeźdżcem? Szybszym niż kiedykolwiek mógłbyś być? Wiesz wszystko na temat przygotowania się do wyścigu? Więc, zastanów się jeszcze raz. Nieważne czy jesteś 40-letnim początkującym, czy 16-letnim narwańcem, zawsze są rzeczy do nauczenia, kiedy przychodzi jeździć crossem. Nie ma znaczenia czy jesteś profesjonalnie ćwiczącym riderem, czy hardcore`owym amatorem – czytając poniższy tekst, mamy nadzieję, że nauczysz się czegoś nowego. Największe nazwiska w tym sporcie dają rady jak jeździć, ścigać się i ogólnie na temat motocrossu. Miłej zabawy!

Dziś część V. Zapraszamy!

41. PAL GUMĘ
“Wiadomo, opony są drogie, ale jeśli chcesz mieć naprawdę dobry start na twardych nawierzchniach, powinieneś przytrzymać przedni hamulec, włączyć pierwszy bieg i przez pięć do dziesięciu sekund rozgrzać oponę na 30 sekund przed opuszczeniem bramki.” – Nathan Ramsey

42. MAKSIMUM Z TRENINGU

“Część ludzi twierdzi, że czas spędzony na motocyklu jest najważniejszą rzeczą kiedy trenujesz, ale dawaj zawsze z siebie 100% kiedy na nim siedzisz. Jeśli nie trenujesz na 100%, jak możesz oczekiwać, że w zawodach pojedziesz na 100% i będziesz się czuć dobrze?” – Ricky Carmichael

43. NA PIACHU BIEG WYŻEJ
“Na piaszczystych, wyboistycgh prostych jedż na biegu wyższym niż normalnie, ponieważ odciąży to tylne zawieszenie i nie pozwoli mu się zapadać. Stój lekko na motocyklu i trzymaj łokcie i kolana zgięte, aby pomóc zawieszeniu wchłonąć nierówności.” – John Dowd

44. PROWADŹ NOGAMI
“Zawsze ściskaj motocykl nogami i wciskaj mocno nogi w podnóżki na długich prostych, aby pomóc motocyklowi trzymać się ziemi i wybierać dobrą trakcję. Wzmocnij nogi na siłowni, pozwoli Ci to oszczędzić ramiona podczas jazdy.” – Stephane Roncada

45. NIE JEŹDZIJ GOŚNO

“Dużym błędem u ścigających się amatorów jest jazda na zbyt niskim biegu i kręcenie motocykla do maksimum. Głównie próbują oni jazdy agresywnej i myślą, że jeśli dźwięk wydobywa się szybko, oni też są szybcy. Zmień bieg! Jedź gładko! Rób mniej hałasu!” – Brock Sellards

46. OBSERWUJ INNYCH

“Nawet jeśli nie jeździsz, poprostu oglądaj innych jeźdźców lub wyścigi w telewizji, pozwoli to ulepszyć twoją technikę. Opłaca się uważnie patrzeć nie tylko, jak robią duże skoki, ale przede wszystkim patrz na miejsca hamowania, jak używają gazu, a nawet kiedy siedzą i stoją na motocyklu. Możesz się w ten sposób wiele nauczyć.” – Branden Jesseman

47. SUCHE RĘCE

“Jeśli bierzesz jakuzzi noc przed wyścigiem, rób to krótko ponieważ to Cię odwodni. Nigdy nie wymaczaj swoich rąk, ponieważ zmiękczy to stwardnienia, na które tak ciężko pracowałeś.” – Ricky Johnson

48. JEDŹ WOLNO, BY BYĆ SZYBKIM
“Czasami bardziej techniczny i precyzyjny przejazd przez określony odcinek toru spowoduje szybsze okrążenie od “ładowania” na całość i poza kontrolą.” – Ryan Hughes

49. ZAKRĘTY W PIACHU
“Kiedy jeździsz w piachu musisz być bardziej agresywny w zakrętach niż w normalnych okolicznościach. Piach wciąga motocykl i działa jak automatyczny system hamowania, dlatego nie możesz odpuścić gazu, chyba że chcesz zwolnić. Musisz operować gazem mocniej i wcześnij, aby przezwyciężyć głębokie piaszczyste zakręty, a utrzymanie obrotów motocykla jest decydujące. Każda zmiana biegów musi zostać dokonana w idealnym momencie, będziesz potrzebował częściej używać sprzęgła, aby motocykl właściwie pracował.” – Grant Langston

50. HAMOWANIE W KOLEINIE
“Trzymaj palec na przednim hamulcu, kiedy próbujesz ułożyć się w trudnych koleinach, ponieważ lekkie przyhamowanie pomoże skorygować tor jazdy w przypadku wyjeżdżania przodu. Czasami kiedy koleina jest naprawdę wąska to bradzo pomaga.” – Ernesto Fonseca

Tłumaczenie: Mariusz Kręgiel vel. Mario77

Partnerzy

facebook youtube