Tor Motocrossowy- Woj. Podkarpackie-Rzeszów
27 października 2006
Młodzi zawodnicy SKM Szarak w akcji
6 listopada 2006
Pokaż wszystkie

100 rad od profesjonalistów, cz. VII

Myślisz, że jesteś bardzo szybkim jeźdżcem? Szybszym niż kiedykolwiek mógłbyś być? Wiesz wszystko na temat przygotowania się do wyścigu? Więc, zastanów się jeszcze raz. Nieważne czy jesteś 40-letnim początkującym, czy 16-letnim narwańcem, zawsze są rzeczy do nauczenia, kiedy przychodzi jeździć crossem. Nie ma znaczenia czy jesteś profesjonalnie ćwiczącym riderem, czy hardcore`owym amatorem – czytając poniższy tekst, mamy nadzieję, że nauczysz się czegoś nowego. Największe nazwiska w tym sporcie dają rady jak jeździć, ścigać się i ogólnie na temat motocrossu. Miłej zabawy!

Dziś część VII. Zapraszamy!

61. BIEG W GóRĘ NA WHOOPSACH
“Nie chciałbyś, aby w połowie drogi przez whoopsy zabrakło Ci mocy lub skończyły się obroty. Włącz jeden, czasami nawet dwa biegi wyżej przed wejściem w tą trudną sekcję.”
– Tim Ferry

62. USTAW PRZEDNI HAMULEC
“Spróbuj umieścić dźwignię hamulca bliżej środka kierownicy. Da Ci to większy wpływ na dozowanie siły na końcu dźwigni. Możesz również umieścić go wyżej niż dźwignię sprzęgła, ponieważ kręcenie gazem często ustawia twoją rękę bardziej poziomo.” – Grant Langston

63. ĆWICZ ZAKRĘTY
“Wielu jeźdźców spędza dużo czasu na trenowaniu skoków, ponieważ są one zabawne, ale trenowanie zakrętów jest bardziej praktyczne. To nie jest miłe, ani tak bardzo widowiskowe, ale odpłaci się w dniu zawodów. Właściwa i pewna droga poślizgu jest bardzo ważna, jeśli kiedykolwiek zamierzasz brać agresywnie zakręty.” – Ricky Carmichael

64. POĆWICZ ODPALANIE
“Jeśli jeżdzisz w rajdach 4-suwem, powinieneś spokojnie przejść procedurę rozruchu w przypadku, kiedy zgaśnie on podczas wyścigu. Wiele osób panikuje kiedy zatrzyma im się silnik. Zatrzymaj kilka razy celowo silnik, aby jego uruchamianie stało się dla Ciebie rutyną.” – Brock Sellards

65. WYAMORTYZOWANIE SKOKU
“Jeśli jesteś pewny skoku możesz latać niżej i szybciej. Najedź na niego szybciej, wyhamuj na najeździe do poprzedniej prędkości, tak byś mógł go przelecieć. Taka technika “wyamortyzowania” skoku powoduję, że lot jest niższy i krótszy. Długi i wysoki lot, to strata cennych ułamków sukund.” – Mike LaRocco

66. DOCIĄŻ ZEWNĘTRZNĄ STOPKĘ
“Kiedy wchodzisz w zakręt, obciąż butem bardziej zewnętrzny podnóżek. Pomoże to złapać motocyklowi lepszą przyczepność, dzięki czemu łatwiej obierzesz porządany kierunek jazdy.” – Ryan Hughes

67. OBCHóD TORU
“Jeśli masz okazję, poświęć trochę czasu na piesze przejście trasy, żeby ją sprawdzić. Będziesz zaskoczony ile zobaczysz nowych torów jazdy.” – Michael Byrne

68. UWAŻAJ NA STARCIE
“Na starcie nie oglądaj swojej bramki startowej, ponieważ jest to ostatnia rzecz, która się ruszy, kiedy sędzia zwolni dźwignię. Natomiast skup uwagę na małym bolcu, który trzyma bramkę, ponieważ to jest pierwsza rzecz, która drgnie.” – Nathan Ramsey

69. TRZYMAJ MOTOCYKL NOGAMI
“Powinieneś zawsze trzymać motocykl kolanami lub łydkami. Żeby sprawdzić jak mocno trzymać motocykl, postaw go na podstawce, złap go nogami i wychyl się do tyłu bez rąk na kierownicy. Powinieneś zawsze ścisnąć wystarczająco silnie, żeby nie spaść z motocykla nie trzymając go rękami”. – Jeff Emig

70. W POWITRZU HAMUJESZ
“Stare powiedzenie, ale prawdziwe. Skacząc naprawdę daleko tracisz czas, opór powietrza faktycznie spowalnia.” – Mike LaRocco

Tłumaczenie: Mariusz Kręgiel vel. Mario77

Partnerzy

facebook youtube