Kapitan Helena
7 grudnia 2006
Tor Motocrossowy- Woj. Śląskie- WISŁA (Beskid Śląski)
20 grudnia 2006
Pokaż wszystkie

100 rad od profesjonalistów, cz. VIII

Myślisz, że jesteś bardzo szybkim jeźdżcem? Szybszym niż kiedykolwiek mógłbyś być? Wiesz wszystko na temat przygotowania się do wyścigu? Więc, zastanów się jeszcze raz. Nieważne czy jesteś 40-letnim początkującym, czy 16-letnim narwańcem, zawsze są rzeczy do nauczenia, kiedy przychodzi jeździć crossem. Nie ma znaczenia czy jesteś profesjonalnie ćwiczącym riderem, czy hardcore`owym amatorem – czytając poniższy tekst, mamy nadzieję, że nauczysz się czegoś nowego. Największe nazwiska w tym sporcie dają rady jak jeździć, ścigać się i ogólnie na temat motocrossu. Miłej zabawy!

Dziś część VIII. Zapraszamy!

71. ĆWICZ STARTY
“Trenuj starty za każdym razem kiedy jeździsz. W dniu zawodów jedź w obszar startu i trzy lub cztery razy potrenuj, ponieważ każdy start jest inny.” – Michael Craig

72. ŁAGODNIE Z GAZEM
“Powszechnym błędem zawodników jest mocne dodanie gazu przy wyjściu z zakrętu. Kręcenie gładko manetką dostarcza więcej przyczepności, powoduje mniejsze buksowanie koła i wysysa mniej energii z zawodnika.” – Tim Ferry

73. HAMOWANIE W KOLEINIE
“Czasami kiedy wjedziesz w zakręt z koleiną zbyt szybko i nie trafisz dobrze w linię możesz delikatnie wcisnąć przedni hamulec, aby pomóc utrzymać przenie koło w koleinie.” – Mike LaRocco

74. STANIE W CZASIE JAZDY
“Wielu początkujących jeźdźców zbyt dużo siedzi. Powinieneś zawsze próbować stać, kiedy to jest możliwe. Siadaj w ostatniej sekundzie, kiedy wchodzisz w zakręt i wstawaj zaraz, kiedy z niego wyjeżdżasz. Kiedy stoisz możesz używać nóg, jako dodatkowego zawieszenia.” – Ryan Hughes

75. JEDEN PALEC NA SPRZĘGLE
“Część jeźdźców twierdzi, że używanie jednego palca na sprzęgle pomaga gładko je dozować. Przyciskanie jednym palcem pozwala również na lepszy uchwyt kierownicy. Mając trzy palce i kciuk na kierownicy jest lepsze niż dwa palce i kciuk. Możesz używać środkowego palca, ale część osób używa wskazującego, to jest tylko twój wybór.” – Ricky Carmichael

76. ODCHYL SIĘ DO TYŁU
“W przeciwieństwie do twardej trasy, piaszczyste, luźne odcinki wymagają, abyś wychylił się do tyłu i sterował gazem. Jeśli pochylisz się zbyt do przodu na piachu przód będzie nurkował i uciekał spod Ciebie. Odchyl się do tyłu i ostro gaz, aż do zakrętu.” – John Dowd

77. TRZYMAJ NOGAMI
“Zamiast zawiesić się na motocyklu i pozwolić mu ciągnąć Twoje ręce, pochyl głowę nad kierownicą i złap motocykl kolanami. Nogi są silniejsze od ramion i jadąc w ten sposób możesz zachować więcej energii.” – Erik Kehoe

78. NIE “PRZEKĘCAJ” SILNIKA
“Część osób twierdzi, że trzeba żyłować 125-tki, aby jechać szybko, ale ważniejsze jest, aby utrzymać silnik w najlepszym zakresie obrotów. Kiedy kręcisz wysoko silnik, łańcuch i tylne zawieszenie napręża się i nie pozwala amortyzatorowi działać właściwie.” – Michael Byrne

79. NOGI PODCZAS HAMOWANIA SĄ WAŻNE
“Kiedy dajesz ostro po hamulcach przed zakrętem możesz to zrobić dobrze i źle. Tak jak, kiedy przyśpieszasz chcesz, aby opona złapała najlepszą możliwą przyczepność. Odchyl ciało do tyłu kiedy hamujesz i złap nogami mocno motocykl, a nawet spróbój docisnąć go do podłoża. Jeśli gwałtownie naciśniesz hamulce i nie pomożesz motocyklowi złapać przyczepności, będziesz leciał ślizgiem w zakręt.” – Tim Ferry

80. WYKORZYSTUJ KOLEINY
“Wielu jeźdźców nie nawidzi kolein, ale ty musisz je pokochać. Koleina to jest miejsce z lepszą trakcją, pozwala przejechać zakręt szybciej niż na płaskim. Wystaw wewnętrzną nogę w górę i do przodu – szorowanie nogą po ziemi jest najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić. Użyj koleiny do przyśpieszenia wychodząc z zakętu, ponieważ utrzyma tylne koło przed poślizgiem.” – Jeff Emig

Źródło: www.transworldmotocross.com
Tłumaczenie: Mariusz Kręgiel vel. Mario77

Partnerzy

facebook youtube