km cross
KM Cross na treningach w Estonii
31 stycznia 2012
todd
„Todd Potter jest…” odc. 2 – video
31 stycznia 2012
Pokaż wszystkie
Buty motocross enduro atv

Przyzwyczajenie się do pierwszych butów crossowych wymaga nieco czasu.

Zerowe wyczucie dźwigni zmiany biegów, dźwigni hamulca, w skrajnych przypadkach podnóżków, podłoża, a czasami nawet problemy z chodzeniem. Też mieliście takie uczucie, zakładając nowe buty crossowe? Jeśli tak, to najwyższy czas to zmienić i już od pierwszego włożenia stopy w nowe buty cieszyć się z ich zalet. Jeśli postanowiliście w zimie zainwestować w nowe buty na nadchodzący sezon, to tym bardziej polecamy ten artykuł. Poniżej dodatkowo publikujemy film.

Nowe buty crossowe – jak się przyzwyczaić:

1 .Zacznijmy od podstaw, czyli od tego jak prawidłowo dobrać buty do jazdy w terenie na quada bądź motocykl.

2. Kiedy już staniemy przed wyborem butów motocrossowych i niekoniecznie mamy nieograniczony budżet to dobrze porównywać stosunek jakości do ceny. Zwracajcie uwagę na to czy dany model ma wymienne i łatwo dostępne do nabycia np. klamry, paski noski czy podeszwy. Zwróćcie także uwagę na cenę tych wymiennych części. Przede wszystkim pamiętajcie jednak, że buty muszą być porządne, solidnie wykonane z dobrej jakości materiałów, w myśl zasady, że na bezpieczeństwie nie powinniśmy oszczędzać.

3. Każda firma ma także inną ergonomię i niestety nie każdy but będzie dobrze leżał na naszej stopie. Dlatego zawsze starajcie się przymierzyć więcej niż jedną parę, jeden model czy tylko buty jednej firmy. Raczej nie polecamy kupowania w ciemno przez internet chyba, że jest to Wasz sprawdzony model.

4. My osobiście upodobaliśmy sobie firmę SixSixOne, która od wielu już lat panuje na rynku motocrossowym. Poniżej opis butów tej firmy:

W pełni profesjonalne buty motocrossowe produkowane w oparciu o najnowsze technologie. Zapewniają całkowite poczucie bezpieczeństwa, komfortu oraz gwarantują najwyższą jakość wykonania, m.in. naturalna skóra. Przednia część osłaniająca kość piszczelową dodatkowo wzmocniona poduszką powietrzną w formie logo. Specjalne wzmocnienia chroniące nogę oraz but przed oparzeniem/ uszkodzeniem od strony gorącego wydechu. Wyjątkowo wydajny system wentylujący wnętrze buta. Wzmocnione wnętrze, wyłożone komfortową tkaniną (nie ma konieczności używania tzw. skarpety). Regulowane i w pełni zamienne zapięcia aluminiowo-gumowe w formie klamer.

W górnej części wyposażonej w gumowy ściągacz, które zapobiega przedostawaniu się błota oraz pozostałych zanieczyszczeń do wnętrza. Wymienna podeszwa (Dur-Tac) wyposażona w solidną blachę. Plastikowe, ultra wytrzymałe wzmocnienia na bokach zapobiegają odkształcaniu buta (zwykle skórzane buty z czasem tracą swój pierwotny kształt pod wpływem używania oraz warunków atmosferycznych, głownie wilgoci). Plastikowa osłona palców podnosi bezpieczeństwo. Dodatkowa blacha z przodu zapobiega uszkodzeniu podeszwy. Wbudowane pancerze (wykonane z masy plastycznej) osłaniają staw skokowy oraz stanowią niezwykle twardą osłonę pięty!

5. Przejdźmy teraz do przygotowania nowych butów crossowych do jazdy. Aby były one wygodniejsze, możemy je nieco ułożyć za pomocą dłoni. Wkładamy gołą rękę do buta, jak najdalej, najlepiej do samego końca i zginamy podeszwę (patrz film). Czynność możemy powtórzyć wielokrotnie, aż na budzie pojawią się widoczne ślady zginania.

6. Teraz zakładamy buty, pamiętając, aby skarpeta była dobrze podciągnięta, a but dobrze zapięty przed chodzeniem. Tak właściwie nie powinno się w ogóle chodzić w rozpiętych butach. Najpierw naciągamy odpowiednio ochraniacz na piszczel i zapinamy rzep. Następnie zapinamy środkową, a kolejno górną klamrę. Później kolejne w dół buta, pamiętając, że mamy regulację pasków.

7. Po odpowiednio mocnym zapięciu buta, nic nie może Was uciskać, uwierać ponieważ podczas jazdy stopa na pewno napuchnie zwiększając objętość, co w konsekwencji spowoduje ból, słabsze krążenie, a ono w konsekwencji drętwienie stopy a w zimie szybkiej jej zmarznięcie.

8. W założonych nowych butach robimy przysiady, zginamy palce, staramy się ruszać stawem skokowym ruchami okrężnymi oraz w układzie góra dół. Możemy w nich wykonać wiele ćwiczeń gimnastycznych tak, aby były jak najbardziej rozciągnięte i dobrze ułożone na stopie. W nowych butach motocrossowych, których nie potraktujemy takimi zabiegami, praktycznie nie da się jeździć takim tempem jak w starych.

9. Poziom dla wtajemniczonych, aby poprawić czucie dźwigni w nowych butach to jazda samochodem. Tak dobrze przeczytaliście zakładamy nowe buty i wsiadamy do samochodu już po kilku zmianach biegów i hamowaniu będziecie dobrze wyczuwać poszczególne pedały a tym samym dźwignie w motocyklu. Pamiętajcie tylko, żeby najlepiej poćwiczyć gdzieś w bezpiecznym miejscu, np. na polnej mało uczęszczanej drodze. Nie polecamy parkowania w takich butach, ponieważ można wyjechać przez tylną ścianę garażu;)

Jeśli szukacie akcesoriów do Waszych starych butów, albo interesują Was nowe buty crossowe, to znajrzyjcie do naszego sklepu na www.Sklep.MotoX.com.pl.

 

Źródło: www.youtube.com

Partnerzy

facebook youtube