regeneracja cylindrów
Nicasil, regeneracja cylindrów, czyli kto robi to najlepiej
1 lipca 2006
Marek Przybysz
22 lipca 2006
Pokaż wszystkie
manetki motocross

Każdy kto choć trochę jeździ ma motocyklu terenowym doskonale wie, jak ważne są odpowiednio dobrane i przymocowane manetki na kierownicy. Dzięki temu nasze dłonie nie męczą się tak szybko, unikamy niepotrzebnych otarć oraz odcisków. Dodatkowo prawidłowe mocowanie przede wszystkim uniemożliwia ich okręcanie się na kierownicy.  Również pewniej prowadzimy motocykl, a dłonie nie ślizgają się w trakcie ostrzejszej jazdy. Podstawa to dobre manetki motocross i enduro!

Jakie kupić manetki motocross i enduro?
1. Na pewno dobre, markowe, sprawdzone, typowe do motocrossu/ enduro, np. WRP, Sunline, Ufo, ProGrip lub Scott. Zwykle ich cena to ok. 30-40 PLN. Są warte swojej ceny.
2. Raczej miękkie, żeby amortyzowały wstrząsy. Wówczas dłonie się tak szybko nie męczą i nie robią się odciski. Oczywiście nie mogą być za miękkie. Widziałem już takie, które potrafią się rozpływać w dłoniach podczas ostrej jazdy i wyglądają, jak roztopiona guma.

3. Najlepiej, gdy mają odpowiednie nacięcia wokół swojego obwodu, co pozwala je prawidłowo zabezpieczyć drutem do kierownicy.

manetki motocross

Bardzo dobre, trwałe i niezbyt grube manetki renomowanej, włoskiej firmy WRP.

Jak mocować manetki motocross? Oto kilka wskazówek, jak zrobić to szybko i prawidłowo:
1. Należy przygotować nowe manetki, stalowy drut, dwie pary kombinerek oraz klej butapren. Koniecznie musi być to klej typu butapren, ponieważ klej ma zastygnąć jak guma i być ciągliwy, dzięki temu łatwiej będzie go usunąć przy zakładaniu kolejnych manetek, poza tym miękki klej pracuje razem z gumową manetką. (zdj. całego kompletu naprawczego)
2. Miejsce na kierownicy należy dokładnie wyczyścić.

3. Nanieść klej na ok. ¼ kierownicy przeznaczonej na manetkę.

 

4. Wsunąć manetkę. Pokręcić w koło kilka razy, by klej dokładnie rozszedł się po powierzchni kierownicy oraz wnętrzu manetki.
5. Ustawić manetkę we właściwej pozycji (zwykle jest strzałka w górę lub w dół). Następnie wytrzeć pozostałości kleju, który wyszedł na wierzch (żeby się nie przykleił, np. do uchwytu sprzęgła lub innego elementu na kierownicy).

 

 

6. Zacisnąć drut wokół manetki w 3-4 miejscach. W przypadku manetek z rowkami, należy przeciągnąć drut właśnie tędy. Rowki są właśnie po to. Jeśli ich nie ma, to należy postąpić jak na zdjęciu, w miarę równo zacisnąć na całej długości manetki.

 

7. Końcówki drutu skręcamy razem, by mocno docisnęły manetkę do kierownicy, ucinamy na długości ok. 5-8 mm i zaginamy do manetki (powinny być w niej odpowiednie dziurki do schowania końcówek drutu, by nie pokaleczyć palców podczas jazdy).
W przypadku manetki na rollgaz, nie jest konieczne nakładanie kleju, ponieważ wsuwa się ją zwykle z większym oporem, a rollgaz jest mniej śliski niż stalowa/ aluminiowa kierownica. Zresztą łagodniej się ją trzyma ze względu na sterowanie gazem.
Jeżeli komuś mimo wszystko manetka na rollgazie się obślizguje, to również należy ją przykleić.
Stare, zużyte manetki (zwłaszcza przyklejone) należy rozciąć wzdłuż nożem i wówczas bardzo łatwo zejdą.

Sprawdź ofertę manetek motocross i enduro, także do quadów na www.sklepmotocyklowy24.pl lub www.sklep.motox.com.pl.

 

Tekst oraz zdjęcia: Luigi Saladini, MotoX.com.pl

Partnerzy

facebook youtube