Motocykle crossowe, na których startują zawodnicy we Freestyle motocrossie, z całą pewnością nie są motocyklami seryjnymi prosto z salonu. W takich motocyklach wprowadzane są liczne zmiany, główne z nich postaramy się wam przybliżyć…
Dźwignie backflipowe: Specjalne dźwignie na kierownicy motocykli, zawodnicy mogą wykonywać dzięki ich pomocy różne kombinacje trików z saltem.
Grubsza kierownica: Wszyscy zawodnicy FMX używają tzw. „ grubych” kierownic, które w porównaniu do tradycyjnych są wykonane z rury głównej o większej średnicy i pozbawione centralnej poprzeczki. Dzięki temu zawodnicy mają więcej miejsca na tricki wykonywane nad kierownicą takie jak: „ Barhop”, „ Candybar” czy „ Dead Body”.
Uchwyty: Zawodnicy wycinają otwory w bocznych tablicach numerowych. Zdarza się również wykorzystanie już istniejących, seryjnych uchwytów pod siedzeniem lub wycinanie otworów z boku „ kanapy”. Są one potrzebne przy wszystkich trickach typu „ seat grab”. Wielu zawodników okleja brzegi otworów taśmą zwiększającą przyczepność, głównie na bazie papieru ściernego. Zyskują przez to pewniejszy chwyt motocykla podczas lotu.
Papier ścierny: Papier ścierny używany w deskorolkach przydaje się także zawodnikom FMX. Przylepiany w różnych miejscach pozwala na uzyskanie lepszej przyczepności przy wykonywaniu tricków jak: „Cliffhanger” czy „ Seat- Grab”. Każdy zawodnik umieszcza papier ścierny w innych miejscach, zależy to od preferowanych tricków.
Szersze podnóżki: można przyspawać dodatkowe wsporniki lub zamontować szersze podnóżki. To zwiększa stabilność w trakcie wykonywania tricków w powietrzu oraz podczas lądowania. Niektórzy zawodnicy zwiększają też wysokość podnóżków o kilka centymetrów, co pozwala im łatwiej wykonywać tricki, podczas których przekładają nogi nad siedzeniem.
Źródło: www.redbullxfighters.com