Pomożecie?
14 września 2008
Łukasz Lonka trzeci w Europie!
14 września 2008
Pokaż wszystkie

Nowe BMW G 450 X

BMW G 450 X

BMW G 450 X BMW Motorrad od 80 lat tworzy historię jazdy w terenie. Marka ta jest obecnie bardziej zaangażowana w dziedzinie sportów terenowych niż kiedykolwiek wcześniej i wprowadza bezkompromisowe, rasowe sportowe enduro w atrakcyjnej klasie pojemności 450: nowe BMW G 450 X – motocykl zaprojektowany wyłącznie na potrzeby sportu enduro oraz najbardziej wymagających wyścigów na świecie. Maszyna, która jest gotowa do rywalizacji już w momencie opuszczenia fabryki. Wprowadzając na rynek model G 450 X, BMW wskazuje również drogę nadchodzącej generacji motocykli.

Silnik z najnowszym wtryskiem paliwa oraz kontrolowanym komputerowo katalizatorem trójdrożnym ma homologację Euro 3 i już dziś spełnia normy emisji, które staj± się coraz bardziej rygorystyczne tak dla wydarzeń sportowych, jak i dla pojazdów drogowych.

Opatentowane i niezrównane cechy techniczne nowego BMW G 450 X sprawiaj±, że staje się on sił± napędow± i przyczynia się do rozwoju rywalizacji technologicznej w tym segmencie.

Koncepcja BMW G 450 X oparta jest na koncentracji masy jak najbliżej środka ciężkości oraz osiągnięciu konfiguracji pojazdu idealnie dopasowanej do wymagań sportów terenowych. Centralnym elementem tej koncepcji jest poł±czenie osi łożyska wahacza tylnego koła z osi± obrotu koła zębatego napędu w taki sposób, że nie zachodzi zmiana w długo¶ci łańcucha na kompresji i odbiciu, minimalizuj±ce wpływ przekładni głównej na reakcję pojazdu. Dalsze konsekwencje tego wyj±tkowego podej¶cia technicznego to widocznie dłuższy wahacz przy rozstawie osi takim samym jak u konkurencji oraz maksymalna trakcja posiadaj±ca konkretne zalety w sportach enduro, stawiaj±cych ekstremalne wymagania kierowcy i maszynie.

Przy tej konfiguracji G 450 X jest pierwszym BMW enduro zdecydowanie stworzonym do profesjonalnych wyścigów. Jak w żadnym innym motocyklu zalety wyjątkowych cech konstrukcji docenia się w trudnych, terenowych warunkach. Do tych cech należą między innymi efektywna koncentracja mas w okolicy środka ciężkości, eliminacja wpływów pracy silnika dzięki unikalnemu mocowaniu wahaczy, związane z tym niskie zużycie łańcucha i zębatki, ekstremalne prowadzenie przypominające prowadzenie motocykla motokrosowego klasy 250, ze zdumiewaj±c± stabilnością toru jazdy, niską masą, mocnym silnikiem oraz zaawansowanymi technicznie elementami amortyzującymi, oferującymi ambitnemu kierowcy – w trudnej rywalizacji w sportach enduro – wiele korzyąci w zakresie wyposażenia oraz stylu, dodatkowo dając możliwość czerpania nieograniczonej radości z jazdy. Biorśc pod uwagę opcje, które w sobie łączy, G 450 X jest najmocniejszym terenowym BMW kiedykolwiek stworzonym do trudnej jazdy terenowej.

Innowacyjna koncepcja z opatentowaną technologią jednocylindrowego sportowego enduro została sprawdzona we wszystkich odpowiednich bardzo konkurencyjnych wydarzeniach sezonu 2007 przez doświadczonych i odnoszących sukcesy zawodowców rajdowych, takich jak Sascha Eckert, Simo Kirssi czy Joël Smets, dzięki którym możliwa była jej harmonizacja i dalszy rozwój. Dzisiaj motocykl bezpośrednio po opuszczeniu fabryki jest gotowy do wyścigów terenowych i zawodów na najwyższym poziomie oraz nadaje się do ruchu po drogach publicznych bez dodatkowych modyfikacji.

Aby potwierdzić wyj±tkowo sportowe cechy enduro, BMW Motorrad ma własną własny zespół wyścigowy, który już wzięła udział w różnych wydarzeniach sportów Enduro z G 450 X w czasie fazy testowej oraz będzie dalej brał udział w rajdach, na przykład w mistrzostwach świata Enduro klasy E2 lub niemieckich mistrzostwach cross country (GCC).

Światowe wprowadzenie BMW G 450 X na rynek zaplanowane jest na połowę roku 2008.

Źródło, foto: www.press.bmwgroup.com

Partnerzy

facebook youtube