Motocykle do jazdy terenie narażone są na wiele prób wytrzymałości, jedną z nich z całą pewnością są kamienie. Jak powinna wyglądać ochrona motocykla crossowego przed nieustannym bombardowaniem kamieniami podczas wyścigu? Dowiecie się tego w tym materiale video, poniżej publikujemy filmik z krótką poradą.
1. Pierwszym elementem, który chroni nie tylko sam motocykl, ale i kierowce, są listki. Mimo, iż nie są one drogie, a ich skuteczność jest niepodważalna to na zawodach nie wszyscy je posiadają. Inwestycja nie wymaga znacznych nakładów finansowych, montaż jest prosty, poprawa komfortu jazdy wyczuwalna.
2. Kolejny element to osłona przedniej tarcz hamulcowej. W niektórych modelach motocykli montowana seryjnie, zazwyczaj plastikowa. Można także kupić akcesoryjną wykonaną z karbonu. Waga jest nieznaczna a ochrona tarczy hamulcowej przed kamieniami o niebo lepsza.
3. Możemy także zabezpieczyć nasze lagi, specjalnymi osłonami, także i ten element najczęściej wykonany jest z carbonu.
4. Ostatnim elementem przedstawionym na filmie jest osłona chłodnicy. Większość motocykli jest wyposażona w nią seryjnie. Ma ona kształt plastikowych listków, dzięki którym strumień powietrza może swobodnie przepływać, a błoto i kamienie są odbijane skutecznie chroniąc chłodnicę. Można zastosować także nieco inną osłonę wykonaną z aluminium (patrz. foto), która ma formę kratki.
W innym poradniku opiszemy mocniejsze sposoby osłonięcia newralgicznych części motocykla, jak: silnik, chłodnice, wydech czy kierownica. To będzie bardziej poradnik dla hard enduro, a ten jest dla motocrossu.
Te oraz wiele innych akcesorió do ochrony motocykla i kierowcy znajdziesz w sklepach www.Sklep.MotoX.com.pl oraz www.SklepMotocyklowy24.pl.
Źródło: www.motocross.transworld.net