Graham Jarvis w Barcelonie- Video
22 lutego 2011
Taddy Mistrzem Świata!
23 lutego 2011
Pokaż wszystkie
Seat Bouncing

Wiadomo – skoki bywają różne, oddawane przy małej prędkości, dużej, dalekie, krótki na siedząco czy stojąco. Co jednak robić, aby oddać skok jak najdłuższy i najwyższy z małej odległości? Do tego warto zastosować technikę określaną jako Seat Bouncing. Tego rodzaju skoki najczęściej wykorzystywane są podczas zawodów w supercrossie, jak je wykonać podpowiada Ryan Hughes.

Seat Bouncing – skoki z pozycji siedzącej. Jak to robić poprawnie.

(1) Jak przedstawia to zdjęcie, zawodnik siedzi na tyle kanapy, tuż po skoku czeka go ostry zakręt w prawo stąd też ta specyficzna pozycja.  Zawsze łatwiej jest przyjąć odpowiednią pozycję przed skokiem niż w trakcie jego wykonywania. Jeżeli będziesz siedział bardziej na środku i spróbujesz tego samego skoku wtedy kanapa uderzy cię po odbiciu, a całą energię odczujesz na barkach.

(2) W tym samym czasie można usiąść na kanapie i pociągnąć trochę do siebie kierownicę, także podczas lądowania. Jeśli te dwie rzeczy wykonasz w tym samym czasie, motocykl powinien lecieć prosto.

(3) Dociśnięcie zawieszenia przez siadanie na koniec kanapy pomoże Ci w kolejnej fazie lecieć dalej i wyżej. Kompresja zawieszenia, niekiedy nawet jego „dobicie” pozwoli Ci delikatniej przyjąć hopę.

(4) Pamiętaj aby trzymać manetkę gazu z wyczuciem,  musisz być pewien tego, że przepustnica jest otwarta kiedy ty jesteś na wyskoku.  Jeśli o tym zapomnisz motocykl prawdopodobnie Tobą szarpnie co odczujesz mocno w barkach. Pamiętaj, że będąc już w powietrzu możesz manipulować ułożeniem motocykla dzięki dodawaniu gazu bądź dzięki wciśnięciu tylnego hamulca. Jest to bardzo ważne, ponieważ spadnięcie na przednie koło ze zbyt słabo dodanym gazem często kończy się poważnymi upadkami.

(5) Jeśli masz zamiar spróbować tego po raz pierwszy, zrób najpierw mały skok i zobaczyć jak to jest.  Jeśli jest to mniejszy skok, to po prostu zawieszenie kompresuje szybciej i jest wtedy większe prawdopodobieństwo  że odczujesz gwałtowne szarpnięcie w barkach. Przy dużej prędkości, nie poleca się tej metody wykonywania skoków.

Źródło: www.motocross.transworld.net, www.motosport.com

Partnerzy

facebook youtube