Zespół ds.licencji dla klubów
20 marca 2012
riders
Crusty Cup na „pół gwizdka”
21 marca 2012
Pokaż wszystkie
sprawdzenie motocykla crossowego

Jutro masz zawody, a dzień wcześniej zrobiłeś sobie jeszcze mały trening i nie wiesz, czy motocykl jest dobrze przygotowany? Jeśli znalazłeś się w takiej sytuacji i dodatkowo nie masz zbyt wiele czasu, powinieneś przeprowadzić przynajmniej podstawowe sprawdzenie motocykla crossowego. Jak to prawidłowo zrobić, powie Ci Jordan Troxell z Lucas Oil.

 

Sprawdzenie motocykla crossowego krok po kroku:

1. Jeśli naprawdę nie mamy zbyt wiele czasu, to lepiej nie zabierać się już za wymianę filtrów, regulację zaworów, sprzęgła czy zmianę napędu. Skupmy się na tych elementach, które możemy poprawić w jedną godzinę, zaplanujmy pracę tak, aby nie zostać z rozkręconym motocyklem jeszcze na tydzień.

2. Postawcie motocykl na podnośnik i przejdźcie się dookoła niego, patrząc wnikliwie, czy coś nie budzi Waszego niepokoju. Może wyczepiła się jakaś linka, pękł jakiś plastik, czy rozcentrowały się koła.

3. Zacznijmy od sprawdzenia większości „widocznych” śrub – czyli takich do, których mamy dostęp bez zdejmowania kanapy, plastików czy zbiornika. Sprawdźmy, czy nie odkręciły się śruby mocujące tarczę hamulcową, zaciski hamulca, plastiki. Wiadomo, nie wszystkie śruby są tej samej wielkości, dlatego musimy sobie przygotować komplet narzędzi. Najlepiej jest obejść cały motocykl z kluczem jednej wielkości, a następnie ponownie sprawdzić cały motocykl za pomocą klucza kolejnej wielkości itd.

4. Sprawdźmy kopniak, mocowanie lag w półkach, kolektor i końcówkę wydechu, koła, główkę ramy oraz wszystkie urządzenia na kierownicy.

5.W tych czynnościach zachowajmy logikę, czyli zaczynając od tyłu motocykla przesuwajmy się do jego przodu sukcesywnie sprawdzając wszystkie śruby, które mogły się poluzować od wibracji.

6. Jeśli sprawdziliście śruby, szprychy, nakrętki itd., to teraz sprawdźcie płyny. Poziom oleju, płynu hamulcowego, płynu chłodniczego, paliwa.

7. Warto sprawdzić także ciśnienie w ogumieniu.

8. Jeśli macie jeszcze chwilę, warto zająć się nasmarowaniem łańcucha czy ustawieniami zawieszenia.

Jak widać na powyższym przykładzie, sprawdzenie motocykla crossowego można zrobić dość szybko i w sposób zorganizowany. Powodzenia i trzymajcie gaz na torze!

Źródło: www.motocross.transworld.net

Partnerzy

facebook youtube