W końcu zakończyliśmy prace nad budową motocykla Yamaha YZ250F przeznaczoną do wyścigów w sezonie 2008. Testy na hamowni oraz na torze wypadły znakomicie. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć. Dodatkowo na ilustracjach widzicie wykresy z oryginalnym modułem zapłonowym YZF250II oraz z modułem Leo Vince FAST z trzema mapami zapłonu: 250w1, 250w2 oraz 250w3. Przełącznikiem umieszczonym na kierownicy można w każdej chwili wybrać odpowiednią mapę.
Została zmodyfikowana również głowica, sprzęgło, tłok, układ smarowania, gaźnik oraz zawieszenie. W motocyklu został zamontowany kompletny tytanowy układ wydechowy Leo Vince X3. Dla poprawy hamowania zamontowaliśmy tarczę 280mm z adapterem oraz wiele innych rzeczy, które w znaczącym stopniu przyczyniają się do poprawy prowadzenia motocykla. Koszt całego tuningu wyniósł ok. 18.000 PLN.
Oryginalny moduł zapłonowy YZF250II
Leo Vince FAST 250w1
Leo Vince FAST 250w2
Leo Vince FAST 250w3
Dziękujemy wszystkim, którzy pomogli nam w realizacji tego projektu, a w szczególności naszemu przyjacielowi Stachowi Radwańskienu z firmy MOTORRAD, który perfekcyjnie przygotował głowicę silnika.
Nasi partnerzy w sezonie 2008:
– Yamaha Motor Polska
– Uhma Bike
– Dunlop
– Castrol
– Motorrad
– Marex Motor
– Carstens Competition
– MX Wójcik
– MotoX.com.pl (patron medialny)
Nadesłał: Krzysiek Dymowski, Moto-Kom Racing Team