Sample Image
Przygoński 4 po pierwszym etapie Rajdu Faraonów !
6 października 2008
Motocross quadów w Olsztynie
7 października 2008
Pokaż wszystkie

Emocjonujący finał MAXXIS FIM WEC

Spain

Spain Chyba jeszcze nigdy finał MAXXIS FIM WEC nie był tak obiecujący. Na tydzień przed GP AMV Europy 11 i 12 października w Mende (Francja) ostateczne rozstrzygnięcia we wszystkich trzech klasach pozostają wielką niewiadomą. Powodem jest głównie niesamowite zróżnicowanie terenu i umiejętności zawodników, którzy „różnie pokazują swój talent”.  

Enduro 1: najszybszy w tej klasie prawdopodobnie będzie Marc Germain (YAM), który już trzy razy triumfował w Trèfle Lozérien, i doskonale zna tereny wokół Mende. Ale wszystkich z pewnością najbardziej zainteresuje pojedynek między lider klasyfikacji generalnej, Miką Oholą (FIN-HON), a jego największym rywalem, Ivanem Cervantesem (ESP-KTM). Zły występ Hiszpana we Włoszech umocnił pozycję Fina. Obecnie Ahola ma 21 punktów przewagi. Ale jeśli Cervantes wygra obie rundy, wtedy Mika będzie musiał trzymać się w pierwszej szóstce, żeby nie stracić szans na tytuł.

Enduro 2: Juha Salminen będzie musiał zmierzyć się nie tylko z Johnnym Aubertem (FRA-YAM), ale również ze wspierającą Francuza publicznością. Aubert ma na razie 6 punktów przewagi nad Salminenem. Jeśli Fin dwukrotnie wygra, to jego rywal powinien zajmować miejsca w pierwszej czwórce.

Enduro 3: Tutaj każdy scenariusz jest równie prawdopodobny, bo pretendentów do „korony” jest aż czterech – Samuli Aro (FIN-KTM), 14 punktów za nim Sebastien Guillaume (FRA-HVA), Marko Tarkkalla (FIN-KTM) i Christophe Nambotin (FRA-GAS GAS). Podwójna wygrana zapewniłaby Guillaume’owi ostateczne zwycięstwo, ale jeśli Aro spadnie poniżej 3. lub 4. pozycji w każdym wyścigu.

Dwadzieścia lat później…
GP Europy ma być czymś więcej, niż zwykłą sportową imprezą. Organizator obiecuje, że będzie to prawdziwa uczta dla fanów enduro. Moto Club Lozérien, który dwadzieścia lat temu organizował u siebie „Sześciodniówkę”, dołoży wszelki starań, aby zakończenie sezonu wypadło jak najlepiej. Trasa ma być trudna technicznie – 4 okrążenia (każde po 45 km) dziennie przez pola, kamienie, wzgórza i typowe francuskie Cross i Extreme Testy.

Asia, MotoX.com.pl

na podstawie: www.abc-wec.com
foto: www.moto-net.fr

Partnerzy

facebook youtube