Więcbork gotowy na drugą rundę ORLEN MXMP
2 września 2020
Karol Kruszyński: walka o tytuł mistrza trwa!
4 września 2020
Pokaż wszystkie

HERO Challenge: jak przygotować się do najbardziej ekstremalnego wyścigu tego roku?

Odliczanie do pierwszej, historycznej rundy zawodów HERO Challenge wkracza w końcową fazę. Już za 10 dni, 250 uczestników stanie na starcie dwudniowych, ekstremalnych zawodów, a o ich losie zadecydują nie tylko nabyte umiejętności i kondycja, ale również to, jak przygotowali się do wyścigu.

HERO Challenge to połączenie najcięższych elementów z najbardziej wymagających dyscyplin – technicznych podjazdów i stromych zjazdów, przejazdów „na dziko” przez las, ogromnych sekcji głazów, szybkich odcinków Cross Country, przejazdów przez głęboki piach na torze MX oraz wymagających odcinków SuperEnduro, czy klasycznych sekcji Enduro…
O co więc należy zadbać przez zawodami, aby podczas wyścigów na tak zróżnicowanym terenie dać z siebie wszystko?

Jak przygotować maszynę?
Twój motocykl musi być w pełni sprawny i gotowy na naprawdę konkretny wycisk, w końcu czeka go karkołomna, sześciogodzinna jazda w niezwykle trudnym terenie.
Przeserwisuj go więc od A do Z. Zacznij od sprawdzenia hamulców, poprzez wymianę olejów w amortyzatorach, a na dokręcaniu śrubek kończąc.
Podłoże zawodów HERO Challenge będzie bardzo zróżnicowane: piach, ziemia, śliskie korzenie oraz luźne kamienie. Dopasowanie odpowiednich opon będzie zatem stanowić kluczowy aspekt w trudnych sekcjach.

Aby zapewnić sobie optymalną trakcję rekomendujemy:
tył:
opcja nr 1 – bezpieczniejsza – nie ma możliwości przebicia opony, lecz efektem jest słabsza trakcja: Mousse + opona Supersoft Metzeler lub Pirelli,
opcja nr 2 – lepsza trakcja, lecz istnieje ryzyko przebicia opony (warto mieć zapasowe koło w punkcie tankowania): system Tubliss + opona Soft Metzeler lub Pirelli,
przód: polecamy oponę Michelin Enduro Medium.
Jeśli w jeździe po dużych głazach nie czujesz się jak ryba w wodzie, warto zabezpieczyć dyfuzor dwusuwa dodatkową ochroną. Płyta pod silnikiem to niezbędne wyposażenie.

Podczas zawodów dostępny będzie odpłatny serwis, w którym znajdziecie podstawowe części, opony itp. Serwis poprowadzi Maro Garage z Bielska-Białej.

Paliwo
Zabierz ze sobą optymalną ilość, która pozwoli Ci na przejechanie pełnych dwóch dni zawodów. Pamiętaj, aby po prologu uzupełnić brakujące paliwo w baku oraz pozostawić kanister z paliwem (podpisany nazwiskiem lub numerem startowym) w punkcie tankowania, który umiejscowiony będzie blisko startu. Paliwo należy tankować na matach środowiskowych.

Co spakować na zawody?
Pamiętaj, że codziennie czeka cię kilka godzin męczącej jazdy w ciężkim terenie, a w tym roku warunki atmosferyczne bywają wyjątkowo zmienne i zaskakują nas praktycznie każdego dnia.
Podstawa to plecak z systemem hydratacyjnym – przed tobą co najmniej 2,5 – 3 godzin jazdy, dlatego należałoby mieć ze sobą minimum 2 litry wody. Dodatkowym atutem będzie płyn w postaci napoju hipotonicznego lub izotonik. Dużym ułatwieniem będzie system podpięcia hydratacji do kasku.

Przy trasie zlokalizowany będzie również bufet z wodą oraz napojami hipotonicznymi, gdzie będziesz mógł uzupełnić ich zapas.
Pamiętaj także o żelach energetycznych, które pomogą Ci wytrzymać dłuższy dystans bez utraty sił, a co za tym idzie – tempa jazdy.
Na terenie zawodów zlokalizowane będzie stoisko naszego partnera, firmy NUTREND, na którym można nabyć ich produkty oraz zapoznać się z pełną ofertą serii Enduro.
W okolicy paddocku znajdować się będzie również namiot z gastronomią oraz napojami czynny od samego rana.

Warto również zabrać ze sobą:
podstawowe narzędzia, które w razie drobnego defektu motocykla pozwolą Ci szybko go naprawić oraz niezastąpione trytytki,
zrywki na gogle, które powinieneś założyć przed jazdą – zawsze lepiej mieć czyste pole widzenia przez dłuższy czas,
chusteczki do wytarcia gogli – bardzo ważne w przypadku brzydkiej pogody,
zapasowe rękawiczki, czyli kolejny istotny element w sytuacji, gdy pogoda nie rozpieszcza. Trzymanie kierownicy ubłoconymi, bądź mokrymi rękawiczkami nie należy do najłatwiejszych, lepiej zatrzymać się i zmienić je na suche lub mieć zapasowe w punkcie tankowania,
zapasowe gogle – jeśli masz możliwość, aby ktoś na trasie w razie „W” miał dla Ciebie zapasowe gogle to warto o to zadbać. Mogą Ci one bardzo pomóc w razie brzydkiej pogody lub bardzo ciepłego i słonecznego dnia (mokre lub parujące gogle wymieniasz na suche),
zapasowa klamka sprzęgła i przedniego hamulca – w przypadku, gdy nie używasz tzw. „klamek niełamiących się”.

Poza powyższym zaopatrzeniem, warto również zabrać ze sobą szczyptę dobrego humoru, porcję porządnego nastawienia oraz garść zasad fair play, o których mamy nadzieję każdy będzie pamiętać w trakcie zawodów.

Na koniec przypominamy o obowiązkowej rejestracji w biurze zawodów (11-12 września), podczas której należy odebrać pakiety startowe oraz o pełnym harmonogramie wydarzenia.

Harmonogram zawodów

11 września – piątek
18:00 – 20:00 – rejestracja w biurze zawodów

12 września – sobota:
8:00 – 10:00 – rejestracja w biurze zawodów
9:30 – 12:00 – PROLOG (1 okrążenie)
13:00 – start wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
15:00 – koniec wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
16:00 – start wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
18:30 – koniec wyścigu PRO, Expert, Expert Masters

13 września – niedziela
9:00 – start wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
11:30 – koniec wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
12:30 – start wyścigu PRO, Expert, Exper Masters
15:30 – koniec wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
16:30 – dekoracja zwycięzców (TOP3 każdej kategorii)

Więcej informacji na STRONIE
Wydarzenie na Facebooku
Fan page na Facebooku
Organizator: Agencja Sport UP

źródło i zdjęcia: informacja prasowa

Partnerzy

facebook youtube