Jakiś czas temu Kawasaki jako pierwsze pokazało modele na 2010 rok. Po dużych zmianach w 2009 roku nie oczekiwaliśmy wielu nowości, ale trochę się ich uzbierało, np. nowy wahacz lub kilka modyfikacji silnika w 250tce.
KXF 450
Najważniejsza zmiana ukryta jest w silniku, gdzie zastosowano nowatorskie i pierwszy raz użyte na masową skalę rozwiązanie tłoka, które oferuje więcej mocy w górnym zakresie obrotów. Podobno to taki sam tłok, jakie stosowano dotychczas w motocyklach fabrycznych zawodników Kawasaki! Całości dopełniają nowe sprzęgło i wzmocnienia wału korbowego. Kilka innych kosmetycznych zmian w silniku także ma wydłużyć jego żywotność.Będący już standardem w crossówkach system wtrysku, automatycznie dopasuje się do zmian pogody dla ułatwienia odpalania oraz poprawienia parametrów i mocy silnika. Nowy, fabryczny moduł sterujący pracą silnika można dowolnie programować u dealera (na pewno w USA). Podobno dzięki niemu można odpalić motocykl zawsze za pierwszym razem. Zmieniona i wzmocniona chłodnica ma poprawić chłodzenie silnika i służyć dłużej! Zmiany w kształcie tylnego wahacza mają poprawić kontrolę nad motocyklem oraz jego stabilność na nierównościach.
KXF 250
W 250tce zmian jest troszkę mniej, bo wg Kawasaki w 250tce niewiele jest do poprawy. Oczywiście zmiana na racingowy, lżejszy tłok podobny do tego z modelu 450 objęła również mniejszą jednostkę napędową. Tłok jest lżejszy o 7 gramów i ma poprawione użebrowanie, co daje więcej mocy i ma zwiększyć jego wytrzymałość. Drobne zmiany w silniku również mają wpłynąć na wydłużenie jego żywotności, np. specjalnie powleczony cylinder zapewnia lepsze rozprowadzanie oleju. Przekonstruowany stalowy wydech ma poprawić pracę silnika w dolnej partii obrotów. Również 250tka otrzymała mocniejszą i większą chłodnicę, aby lepiej chłodzić mocny silnik i zapewnić większą trwałość. Przekonstruowana główka ramy ma zapewnić jeszcze lepszą poręczność motocykla w zakrętach i poprawić kontrolę na nierównościach.
Resztę zobaczycie na zdjęciach i filmach.
Foto: www.dirtrider.com
Napisał: Brodi (MotoX.com.pl)
Podobne