Supermoto: GP Grecji
22 października 2009
The Honest International Youth MX 2010
23 października 2009
Pokaż wszystkie

Kawasaki 2010

 Jakiś czas temu Kawasaki jako pierwsze pokazało modele na 2010 rok. Po dużych zmianach w 2009 roku nie oczekiwaliśmy wielu nowości, ale trochę się ich uzbierało, np. nowy wahacz lub kilka modyfikacji silnika w 250tce.

KXF 450

 Najważniejsza zmiana ukryta jest w silniku, gdzie zastosowano nowatorskie i pierwszy raz użyte na masową skalę rozwiązanie tłoka, które oferuje więcej mocy w górnym zakresie obrotów. Podobno to taki sam tłok, jakie stosowano dotychczas w motocyklach fabrycznych zawodników Kawasaki! Całości dopełniają nowe sprzęgło i wzmocnienia wału korbowego. Kilka innych kosmetycznych zmian w silniku także ma wydłużyć jego żywotność.Będący już standardem w crossówkach system wtrysku, automatycznie dopasuje się do zmian pogody dla ułatwienia odpalania oraz poprawienia parametrów i mocy silnika. Nowy, fabryczny moduł sterujący pracą silnika można dowolnie programować u dealera (na pewno w USA). Podobno dzięki niemu można odpalić motocykl zawsze za pierwszym razem. Zmieniona i wzmocniona chłodnica ma poprawić chłodzenie silnika i służyć dłużej! Zmiany w kształcie tylnego wahacza mają poprawić kontrolę nad motocyklem oraz jego stabilność na nierównościach. 


KXF 250

 W 250tce zmian jest troszkę mniej, bo wg Kawasaki w 250tce niewiele jest do poprawy. Oczywiście zmiana na racingowy, lżejszy tłok podobny do tego z modelu 450 objęła również mniejszą jednostkę napędową. Tłok jest lżejszy o 7 gramów i ma poprawione użebrowanie, co daje więcej mocy i ma zwiększyć jego wytrzymałość. Drobne zmiany w silniku również mają wpłynąć na wydłużenie jego żywotności, np. specjalnie powleczony cylinder zapewnia lepsze rozprowadzanie oleju. Przekonstruowany stalowy wydech ma poprawić pracę silnika w dolnej partii obrotów. Również 250tka otrzymała mocniejszą i większą chłodnicę, aby lepiej chłodzić mocny silnik i zapewnić większą trwałość. Przekonstruowana główka ramy ma zapewnić jeszcze lepszą poręczność motocykla w zakrętach i poprawić kontrolę na nierównościach. 


Resztę zobaczycie na zdjęciach i filmach.
Foto: www.dirtrider.com

Napisał: Brodi (MotoX.com.pl)

Partnerzy

facebook youtube