Sample Image
Orlen Team w Familiadzie
19 lipca 2009
Sample Image
MP Cross Country w Lidzbarku Warmińskim- sobota
19 lipca 2009
Pokaż wszystkie

Kolejne zmiany w przepisach- Dakar 2010

Sample Image
Sample Image Gromy, jakie musiały spaść na głowy organizatorów Dakaru z firmy ASO, gdy ogłoszona została decyzja o ograniczeniu maksymalnej pojemności silników w motocyklach do 450 ccm, spowodowały, że w regulaminie przyszłorocznej edycji rajdu wprowadzono kolejne zmiany. Najważniejsza z nich to dopuszczenie do startu motocykli o poj. powyżej 450 ccm, o ile – wzorem samochodów – zamontowane w nich zostaną ograniczniki.

Sample Image ASO próbuje ratować się przed masowym exodusem najbardziej utytułowanych zawodników, którzy startowali dotąd na maszynach o dużo większych silnikach. Kilka tygodni temu, tuż po ogłoszeniu poprzedniej decyzji, błyskawicznie zareagowało kierownictwo KTM-a, wycofując swój team z rajdu. Co więcej niedawno pojawiła się informacja, że KTM będzie wspierał zawodników, którzy wystartują w rajdzie Africa Race – nowej konkurencji Dakaru.

ASO po części wycofuje się więc z nowych przepisów. W Dakarze 2010 do startu dopuszczeni zostaną zawodnicy klasy ASO Elite jadący motocyklami z silnikami o pojemności powyżej 450 ccm, pod warunkiem że zostaną w nich zamontowane ograniczniki. Projekt organicznika jest właśnie opracowywany, a  samo urządzenie będzie dostępne od połowy lipca. Zawodnicy spoza klasy Elite będą mogli wciąż startować dowolnymi motocyklami.

Na Dakarze 2011 wszyscy zawodnicy klasy ASO Elite będą mogli startować wyłącznie na motocyklach, których silniki nie będą przekraczały pojemności 450 ccm. Pozostali kierowcy znów mogą dowolnie dobierać swoje maszyny, ale w przypadku silników o pojemności pow. 450 ccm ich również będzie obowiązywał ogranicznik. W Dakarze 2012 już wszyscy motocykliści będą zobowiązani do startów maszynami z silnikami o pojemności do 450 ccm.

Tekst : Arek Kwiecień / Sigma Pro.

Źródło:www.terenowo.pl.

Partnerzy

facebook youtube