Sample Image
Jurajskie Mistrzostwa Off-Road
13 lutego 2009
Łukasz Bembenik
Bembenik w AP Głogów
14 lutego 2009
Pokaż wszystkie

Maxi Supermoto- kilka propozycji

 Ostatnimi laty mogliśmy zaobserwować narodziny nowej kategorii motocykli, którą zapoczątkował Hypermotard od Ducati. Nie sposób jest przypisać go do żadnej klasy motocykli. Zakwalifikowaliśmy go jako maxi-SM. Nie sprawdza się na torze, ale za to posiada zadziwiająco dużo walorów w trasie. Od pojawienia się Dukata podróżowanie na Supermoto nie jest już udręką. 

 
Ducati Hypermotard ( na zdjęciu powyżej ).
Ducati debiutując w segmencie Supermoto, stworzył doskonały motocykl, który z miejsca stał się maszyną kultową. Jego powalający na ziemię wygląd, zwarta sylwetka, ostro zestrojony silnik i podzespoły z najwyższej półki tworzą z niego gwiazdę w tej kategorii. Z Hypermotard wszystko jest możliwe: codzienne użytkowanie, dynamiczna jazda i oczywiście dłuższe trasy.

Technika w pigułce:

Silnik: dwucylindrowy 4T, 1078 ccm

Moc: 90KM
Cechy: radialne hamulce Brembo, zacisk monoblock, składane lusterka z diodami LED.
Dostęp: salon
Cena: ok. 38000zł (42000zł wersja S)

KTM 990 SMR
 Obecność KTM'a 990 SMR w opisie pokazuje optymizm redakcji "Supermotard Magazine", ponieważ ten model nie został jeszcze oficjalnie zaprezentowany. Wszystko wskazuje że będzie to najlepsze Supermoto od KTM'a z silnikiem LC8. KTM 950 SMR był lepszą wersją zwykłego SM'a, a 990SMR jest zupełnie nowym motocyklem zbudowanym od podstaw. Silnik wzbogacono o wtrysk paliwa, dzięki czemu generuje 115KM, obniżono spalanie a jego charakterystyka jest dzięki temu bardziej liniowa.

Technika w pigułce:

Silnik: dwucylindrowy 4T, 999 ccm
Moc: 115KM
Cechy: radialne hamulce Brembo, w pełni regulowane zawieszenia WP
Dostęp: Marzec 2009
Cena: ok. 40000zł

KTM 690 SM
 Jedyny jednocylindrowiec w naszym zestawieniu maszyn drogowych. KTM 690 SM, z silnikiem od LC4, zadziwiająco dobrze sprawuje się w trasie. Moc, elastyczność i niezawodność są nieporównywalne do innych motocykli jednocylindrowych. Silnik jest pełen zalet, za to sam motocykl oferuje minimalizm w kwestii komfortu. Mimo to 690 SM nie jest tak głupim wyborem jak może się wydawać na pierwszy rzut oka. Jeżeli poszukujemy motocykla, który będzie sprawiał frajdę w mieście, od czasu do czasu odwiedzi tor, albo pozwoli wybrać się w niedaleką trasę za miasto, to ten KTM będzie trafionym zakupem. Jeżeli nie podoba wam się 690 SM, jest jeszcze bliźniaczy model SMR, wyposażony w szprychowe koła, radialne hamulce i regulowane zawieszenia.

Technika w pigułce:

Silnik: jednocylindrowy 4T, 654 ccm
Moc: 63KM
Cechy: amortyzator skrętu, wygląd jak "kaczy dziób", regulowane zawieszenia WP

Dostęp: salon
Cena: ok.30000zł (33000zł wersja SMR)

Aprilia SMV 750 Dorsoduro
 Aprilia nie może konkurować z KTM'em i Ducati, jeżeli chodzi o charakter i temperament silnika. Dorsoduro jest za to świetnym rywalem na rynku Supermoto w kategorii użyteczności do dalszych wypraw. Pomimo kilku istotnych wad (mapa zapłonu "Sport" jest zbyt agresywna, zbyt miękkie zawieszenia), Włoszka posiada też i zalety: zapewnia dobry komfort, piękne kształty i cena bardzo konkurencyjna wobec rywali.

Technika w pigułce:

Silnik: dwucylindrowy 4T, 749,9 ccm
Moc: 92KM
Cechy: sterowanie elektroniczne "Ride by Wire", 3 mapy zapłonu, zawieszenie Upside Down
Dostęp: salon
Cena: ok.30000zł

Oryginalna treść: Supermotard Magazine FR nr 35 Styczeń/Luty 2009
Zdjęcia: superbike.co.uk, s2.bikewalls.com, static.blogo.it
Przetłumaczył: Cezar

źródło: www.supermoto.pl

Partnerzy

facebook youtube