Do Maroka jadę po raz pierwszy. Jestem bardzo ciekawy, co mnie tam zastanie. Podobno rajd jest bardzo trudny, a trasy zróżnicowane i dość niebezpieczne. Będzie dużo kamieni, terenów górzystych, szutrów oraz wydm – czyli każdy rodzaj nawierzchni. Zawsze pierwszy start w danym rajdzie wiąże się z koniecznością zapoznania z trasą. Najważniejsze dla mnie jest dojechanie do mety. Będę jechał taktycznie, oczywiście starając się zachować szybkie tempo. Chcę dowieść do mety dobry wynik wypracowywany przez cały sezon – powiedział Jakub Przygoński.
Również dla Jacka Czachora bardzo ważne jest ukończenie rajdu w dobrym tempie. Ze względu na wprowadzenie w tym roku w Mistrzostwach Świata wyłącznie jednej klasy, pretendentami do trzeciego miejsca obok kapitana ORLEN Team stali się również: Marc Coma, Pal Ullevalseter oraz Olivier Pain.
Dawno nie ścigaliśmy się w Maroku, ostatnie moje starty w tym kraju miały miejsce podczas Rajdu Dakar 2007. Jednak zarówno Marek, jak i ja, mamy przejechanych sporo OS-owych kilometrów w tym kraju. Specyfika zbliżającej się eliminacji jest odmienna od znanej z pozostałych rajdów cross country. Będziemy zakwaterowani w hotelu w bazie rajdu. Z tego miejsca codziennie wyruszymy na poszczególne etapy. Każdego dnia – poza ostatnim – próbę sportową przejeżdżamy dwa razy. Najkrótsza ma 140, najdłuższa 220 kilometrów. Pomiędzy odcinkami specjalnymi możemy korzystać z serwisu. Będzie dużo ścigania i mało nawigowania – dodał kapitan ORLEN Team, Jacek Czachor.
Motocykle ORLEN Team do Maroka zostały przetransportowane bezpośrednio z Egiptu, gdzie dwa tygodnie temu zakończył się Rajd Faraonów. Była to pierwsza eliminacja, w której wystartował Marek Dąbrowski po prawie całorocznej przerwie spowodowanej odnowioną kontuzją barku.
Każdy teren jest dla mnie nowy. Trasy Maroka charakteryzują się twardą, bardzo kamienistą pustynią, z której wystają skały – zupełnie odmienna specyfika niż w Egipcie. Będę musiał przyzwyczaić się do nowych warunków. Myślę, że z dnia na dzień będę poprawiał swoje tempo i możliwości. Rajd Maroka będzie bardzo dobrym przygotowaniem do Dakaru, gdyż trasy tego kraju wiernie odzwierciedlają to, co dzieje się w Południowoamerykańskiej edycji Rajdu Dakar – dodał Marek Dąbrowski.
Relację z rywalizacji zawodników ORLEN Team będzie można oglądać codziennie w kronikach rajdu na TVP1 zaraz po głównym wydaniu Wiadomości Sportowych.
Więcej informacji oraz zdjęcia na www.orlenteam.pl.
Trasa Rajdu Maroka:
Niedziela 25 października 2009: Etap 1.
AIT OUZIK: 298,24 km.
Trasa: 21,02 Km – Odcinki specjalne (2 okrążenia): 277,22 km.
Poniedziałek 26 października 2009: Etap 2.
FORT ZGUILMA: 557,34 km
Trasa:218,4 Km – Odcinki specjalne (2 okrążenia): 338,94 km
Wtorek 27 października 2009: Etap 3.
IRIKI LAKE: 566,48 km
Trasa: 198,60 km – Odcinki specjalne(2 okrążenia): 367,88 km.
Środa 28 października 2009: Etap 4.
BLEIDA: 448,84 km
Trasa: 11,36 km – Odcinki specjalne (2 okrążenia): 437,48 km.
Czwartek 29 października 2009: Etap 5.
CHEGGAGA ERG: 509,06 km.
Trasa: 198,60 km – Odcinki specjalne (2 okrążenia): 310,46 km.
Piątek 30 października 2009: Etap 6.
DJEBEL TADRA
Trasa: 84, 08 km- Odcinek Specjalny: 182, 68 km.
Źródło:www.orlenteam.pl.