Sample Image
Nowe zdjęcia w galerii- Sochaczew (11.11.2008 r.)
17 listopada 2008
Sample Image
Yamaha Cup 2008
18 listopada 2008
Pokaż wszystkie

Specyfikacja motocykla KTM LC4 660 RALLY

Sample Image
Sample Image Jacek Czachor i  Marek Dąbrowskioraz mieli do swojej dyspozycji  dwa  motocykle wyprodukowane przez austriacką firmę KTM, która przygotowywała  je również do startu w Dakarze 2007. Serwisem i naprawami motocykli podczas rajdu zajmowali  się Holger Roth, Zbigniew Radzikowski oraz Adam Wojakowski. Dwaj pierwsi już od wielu lat współpracują z zawodnikami ORLEN Team. Ten ostatni serwisował z kolei motocykle Czachora i Dąbrowskiego podczas ich pierwszego startu w Dakarze w sezonie 2000.

Ekipa techniczna motocyklistów ORLEN Team  dysponowała własnym samochodem serwisowym Nissan Patrol, którym najkrótszą drogą przemieszczał się z biwaku na biwak.

Sample Image Motocykle Jacka Czachora i Marka Dąbrowskiego oparte były na znanym, wykorzystywanym przez światową czołówkę modelu LC4 660 Rally. Obaj reprezentanci ORLEN Team dysponowali identycznymi egzemplarzami rajdowych maszyn w nowocześniejszej  specyfikacji w porównaniu z poprzednimi modelami. KTM-y Polaków miały  inne ramy i są lżejsze. Motocykle ważyły po 152 kG. Przykładowo poprzedni KTM kapitana ORLEN Team ważył 158 kG.

Motocykle Polaków różniły się charakterystykami zawieszenia, co wiąże się głównie z indywidualnymi preferencjami reprezentantów ORLEN Team. Czachor i Dąbrowski zwracają również uwagę na lepiej wyprofilowaną kanapę i dzięki temu inną, lepszą pozycję podczas jazdy pozwalającą na szybsze pokonywanie zakrętów.

    * silnik: czterosuwowy, jednocylindrowy, o pojemności 653,7 ccm

    * skrzynia biegów: 5- stopniowa

    * zawieszenie: White Power, skok – przod: 330mm,  tył: 300 mm

    * hamulce: tarczowe Brembo (300 mm przód, 220 mm tył)

    * moc: 70 KM

    * chłodzenie: cieczą i olejem (chłodnica oleju do układu smarowania)

    * rozrusznik: elektryczny

    * zbiorniki paliwa: 36 litrów – 1 x 20 przód + 2 x 8 tył  

    * zbiorniki na wodę pitną: 5 litrów – 2 x 2,5

    * rama: stal chromowo-molibdenowa

    * masa własna: 152 kG (bez paliwa i wody)

    * koła:  90/90 x 21 – przód,  140/90 x 18 – tył

    * prędkość maksymalna: 180 km/h. Podczas pięciu etapów Dakaru 2007 obowiązywało  ograniczenie prędkości do 150 km/godz. Ograniczenia prędkości do 30 i 50 km/godz obowiązują również podczas przejazdów przez wioski

źródło: www.orlenteam.pl 

Partnerzy

facebook youtube