Ekipa techniczna motocyklistów ORLEN Team dysponowała własnym samochodem serwisowym Nissan Patrol, którym najkrótszą drogą przemieszczał się z biwaku na biwak.
Motocykle Jacka Czachora i Marka Dąbrowskiego oparte były na znanym, wykorzystywanym przez światową czołówkę modelu LC4 660 Rally. Obaj reprezentanci ORLEN Team dysponowali identycznymi egzemplarzami rajdowych maszyn w nowocześniejszej specyfikacji w porównaniu z poprzednimi modelami. KTM-y Polaków miały inne ramy i są lżejsze. Motocykle ważyły po 152 kG. Przykładowo poprzedni KTM kapitana ORLEN Team ważył 158 kG.
Motocykle Polaków różniły się charakterystykami zawieszenia, co wiąże się głównie z indywidualnymi preferencjami reprezentantów ORLEN Team. Czachor i Dąbrowski zwracają również uwagę na lepiej wyprofilowaną kanapę i dzięki temu inną, lepszą pozycję podczas jazdy pozwalającą na szybsze pokonywanie zakrętów.
* silnik: czterosuwowy, jednocylindrowy, o pojemności 653,7 ccm
* skrzynia biegów: 5- stopniowa
* zawieszenie: White Power, skok – przod: 330mm, tył: 300 mm
* hamulce: tarczowe Brembo (300 mm przód, 220 mm tył)
* moc: 70 KM
* chłodzenie: cieczą i olejem (chłodnica oleju do układu smarowania)
* rozrusznik: elektryczny
* zbiorniki paliwa: 36 litrów – 1 x 20 przód + 2 x 8 tył
* zbiorniki na wodę pitną: 5 litrów – 2 x 2,5
* rama: stal chromowo-molibdenowa
* masa własna: 152 kG (bez paliwa i wody)
* koła: 90/90 x 21 – przód, 140/90 x 18 – tył
* prędkość maksymalna: 180 km/h. Podczas pięciu etapów Dakaru 2007 obowiązywało ograniczenie prędkości do 150 km/godz. Ograniczenia prędkości do 30 i 50 km/godz obowiązują również podczas przejazdów przez wioski
źródło: www.orlenteam.pl