W związku z coraz większą ilością samochodów na drogach i wieloma wypadkami na motocyklach, popularnym staje się odwiedzanie torów wyścigowych. Supermoto jest alternatywą dla motocykli sportowych, pozwala jeździć dynamicznie na bardziej wymagających torach gokartowych a wywrotki nie są tak kosztowne jak w przypadku sportów.
Modele prezentowane w tej części posiadają homologację drogową, ale mogą też powalczyć na torze.
Husqvarna SMR 510
Wyposażenie we wtrysk paliwa, odchudzoną ramę i porządne zawieszenie o średnicy goleni 50mm pozwoliła Husce wejść na górną półkę. Jest to motocykl pozwalający kręcić dobre czasy na torze, a przy tym łatwy do użytkowania na co dzień. Pół litra pojemność to złoty środek, oferuje poręczność 450'ki z mocą 650'ki.
Technika w pigułce:
Silnik: jednocylindrowy 4-T, pojemność 501 ccm
Moc: 52KM
Masa: 119kg
Cechy: wtrysk paliwa, elektryczny rozrusznik
Dostęp: salon
Cena: ok. 34000zł
Husaberg FS 650
Od kiedy fabryka Husaberga została przejęta przez markę KTM, od tego czasu są to maksymalnie radykalne maszyny, w których każdy nawet najmniejszy element pasuje do hasła Austriaków "Ready to race". Jest to świetna oferta rynku wtórnego, szczególnie motocykle produkowane od 2005r, kiedy poprawiono problem ze zbytnią narowistością, a tylną felgę z 4,25" zastąpiono szerszą 5". Zainstalowano także pompę hamulcową Beringer Top Race zamiast poprzedniej firmy FTE.
Technika w pigułce:
Silnik: jednocylindrowy 4-T, pojemność 629ccm
Moc: 60KM
Masa: 112kg
Cechy: elektryczny rozrusznik + kopniak
Dostęp: wyłącznie na rynku wtórnym
HM CRM
CRM jest produkowany na bazie każdej nowej wersji crossowej Hondy CRF 450. Ten motocykl jest jak dynamit, a rider jak dziecko z zapałkami. Zaprojektowany dla ekstremalnych zapotrzebowań sportu. Oferuje poręczność i moc niespotykaną w motocyklach z drogową homologacją. HM występuje w kilku wersjach, stąd też można spotkać zwykłego CRM, wyłącznie z kopniakiem, "X" z elektrycznym starterem. Stawkę zamyka wersja o zwiększonej pojemności (490cm dla 2008r i 500cm od 2009r), która jest świetną oferta dla zawodników, którzy chcieliby używać swojego motocykla także na drodze.
Technika w pigułce:
Silnik: jednocylindrowy 4-T, pojemność 450-500cm
Moc: 50-55KM
Masa: 105-115kg
Cechy: radialny zacisk Magura, rozrusznik w wersji X
Dostęp: brak importera
Cena: b.d
Oryginalna treść: Supermotard Magazine FR nr 35 Styczeń/ Luty 2009 r.
Zdjęcia: flickr.com, motoxotica.com, mavimoto.it
Przetłumaczył: Cezar.
źródło: supermoto.pl