NaTransgothikę zapowiedzieli swoje zwycięzcy rajdu Drezno-Wrocław: Henrik Strasser i Albert Gryszczuk, a także zespołowy triumfator tegorocznej edycji: RMF Caroline Team. Mistrz Polski RMPST: Mariusz Ryczkowski i trzykrotny uczestnik rajdu Dakar – Jarosław Kazberuk. Zdobywcy Pucharu Polski w rajdach ekstremalnych: Zbigniew Popielarczyk, Wojciech Polowiec i Piotr Kowal. Zwycięzcy Poland Trophy: Marek Schwarz, a także Magam Trophy: Robert Kufel.
Sprzęt:
Kibice, którzy przybędą na Trangothica Maraton, będą mieli okazję zobaczyć w akcji auta przystosowane do zmagań w najtrudniejszych warunkach terenowych. Na starcie staną prawdziwe potwory z 5-litrowymi silnikami V8 i 36-calowymi kołami, dla których nawet przeprawa przez rzekę, gdzie woda sięga po dach, nie stanowi problemu.
Trasa:
Ich rywalizacja polegać będzie nie tyle na prześcignięciu konkurentów, ale przede wszystkim na walce z własnymi słabościami.
Tysiąckilometrowa trasa sprawdzi ich umiejętności nawigacyjne, sztukę jazdy w terenie, wytrzymałość pojazdu, a także pomysłowość i szybkość działania serwisu, który codziennie będzie podążał za zawodnikami, mając na naprawę tylko kilka godzin nocą.
Tygodniowy rajd odsłoni wszelkie słabości zawodników, którzy będą walczyć z narastającym z dnia na dzień zmęczeniem, oraz sprawi, że na jaw wyjdzie każda niedokręcona śrubka w aucie.
Transgothica Maraton to również okazja dla kibiców i mniej zaawansowanych off-roaderów, dla których udział w rajdzie będzie miał turystyczny charakter, by poznać niezwykłe zakątki Pomorza i Kaszub. Czekają na nas zastępy duchów na zamku w Gołubiu Dobrzyniu, dinozaury zamieszkujące Jurajski Park w Solcu Kujawskim, a także zapierające dech w piersiach widoki rozpościerające się ze strzelistej Wieży Lemana.
Na starcie zobaczymy kierowców wyspecjalizowanych w różnych odmianach off-roadu. By ich rywalizacja odbywała się sprawiedliwie, organizatorzy utworzyli odrębne klasy, w ramach których konkurować będą pojazdy o podobnej budowie i możliwościach. Zasadniczy podział wyszczególnia grupy TROPHY (na trasie spodziewać się można ciężkich przeszkód terenowych; wymagana jest wyciągarka) oraz CROSS-COUNTRY (trasa szybkościowa, nie przewiduje się używania wyciągarek).
W ramach każdej grupy pojazdy dzielone są na klasy: motocykli, quadów, UTV (pojazdów side by side) oraz samochodów o masie do 3,5 tony.
Wiecej informacji na stronie: www.transghotica.pl.
Źródło: www.transghotica.pl.