Zatarcie cylindra często ma miejsce od strony wydechowej, w szczególności na przegrodzie lub wokół wydechu. To miejsce jest najgorętsze w dwusuwowym cylindrze, a nacisk pierścieni jest największy punktowo, ponieważ mostek jest wąski.
Zatarcie cylidra 2T – najczęstsze przyczyny to:
Brak smarowania.
Zbyt uboga mieszanka lub nieszczelność w dolocie powietrza (za dużo powietrza, za mało benzyny). 2 a. Źle dobrane dysze do warunków atmosferycznych. Wspominam o tym, ponieważ wielu właścicieli motocykli zapomina o tym.
Niewłaściwe chłodzenie (niewłaściwy płyn, zabłocona chłodnica, niesprawny układ chłodzenia).
Zbyt mała tolerancja na mostku*
Brak otworów olejowych w tłoku od strony mostka.
* Warto wiedzieć, że średnica cylindra wzdłuż mostka jest daleko większa od pozostałego obszaru. Dzieje się tak, ponieważ mostek bardzo się nagrzewa i „puchnie”.
Tu jest przykładowa tabela ustawień gaźnika. W tym wypadku dla Suzuki RM 125 z 2000 roku. Każdy posiadacz motocykla 2T powinien taką sobie ściągnąć sieci (jest w każdej serwisówce) dla swojego pojazdu i korzystać ze wskazówek przed wyjazdem na trening.
Zainteresowanych regeneracją cylindrów zapraszamy na www.nikasil.pl