Klasa 50 cm3 powraca do Mistrzostw Europy Enduro
Promotorzy Mistrzostw Europy Enduro i FIM Europe chcą wesprzeć młodych zawodników, którzy rozpoczynają swoją przygodę z off-roadem i startami w mistrzostwach. Dlatego też ponownie wprowadzili klasę dla małych pojemności, której nie widzieliśmy od wielu lat na międzynarodowej scenie enduro.
Często niedoceniane i znajdujące się w niełasce mniejsze klasy motocykli powinny nadal mieć swoje miejsce na imprezach enduro, zwłaszcza gdy producenci nadal produkują takie modele. Przykładem jest chociażby Beta z modelem 50 RR Racing, który brał udział w ISDE 2021 we Włoszech.
Nowa klasa 50cc Trophy będzie przeznaczona dla wszystkich motocykli o maksymalnej pojemności 50 cm3, które muszą posiadać homologację drogową. Zawodnicy muszą posiadać licencję FIM Europe Enduro na jeden event i pozwolenie na start wydane przez krajową federację. Klasa ma nie mieć ograniczeń wiekowych.
Zawodnicy będą ścigać się w swojej kategorii i zmierzą się na tej samej trasie, co zawodnicy głównych klas mistrzowskich, chyba że jury wyścigu zdecyduje inaczej.
Mistrzostwa Europy Enduro to ugruntowana droga do międzynarodowej rywalizacji dla wielu młodych zawodników i platforma dla tych, którzy w przyszłości planują startować w Mistrzostwach Świata Enduro GP.
Promotorzy serii twierdzą, zresztą słusznie, że zachęcanie młodych ludzi do rywalizacji jest podstawą do utrzymania enduro przy życiu. Podobnego zdania są organizatorzy Mistrzostw Świata Hard Enduro, którzy również dali szanse na start w serii młodym zawodnikom.
Po raz pierwszy tę klasę na trasie zobaczymy podczas pierwszej rundy Mistrzostw Europy w Pietramontecorvino we Włoszech w dniach 19-20 marca.
Zarejestrować się do 50cc Trophy trzeba online maksymalnie 20 dni przed wydarzeniem. Koszt rejestracji to 120 euro. Więcej informacji i rejestracje: www.enduroeuropean.com