Na razie jest to eksperyment Europejskiej Unii Motocyklowej, dotyczący wyłącznie Mistrzostw Europy Supermoto, ale być może wkrótce zaowocuje podobnymi zawodami na skalę krajową. Zapowiedzi powstania nowej klasy pojawiły się już pod koniec zeszłego roku w kalendarzu Mistrzostw Europy. Wtedy jednak nie ujawniono żadnych szczegółów tego przedsięwzięcia.
Wszystko okazało się jasne podczas ostatniego mitingu władz UEM, który odbył się w Warszawie, 31 stycznia. Ogłoszono, że w nowej klasie będą mogły brać udział motocykle o pojemności powyżej 600ccm, a trasą po której będą się ścigać będzie „wykastrowany” z części terenowej tor supermoto. Zawodnicy nowej klasy, których minimalny wiek został określony na 16 lat, będą też mogli sami zadecydować czy wystartują w kasku krosowym, czy integralnym. Pozostałe warunki pozostały takie same jak dla tradycyjnych wyścigów supermoto.
Wbrew wcześniejszym przewidywaniom, klasa HyperMoto nie zastąpi mało popularnej w zeszłym sezonie S3, dzięki temu w Mistrzostwach Europy będziemy mieli aż trzy klasy, a nawet cztery, bo zadecydowano też o utworzeniu klasy Junior dla młodych adeptów sztuki supermoto dosiadających motocykli o pojemności 85 ccm.
tekst: Wojciech Tolejtis
źródło: www.supermoto.pl