Organizacyjnie
Pierwszym elementem, który należałoby pochwalić była dobrze oznakowana droga dojazdowa. Dojazd do bazy rajdu, tudzież na próby specjalne, nie sprawiał najmniejszego problemu, bowiem co jakiś czas pojawiał się drogowskaz informujący o ich lokalizacji, zaś trasa samego rajdu (licząca ok. 60 km) również posiadała dobre oznakowanie.
Jako miłe zaskoczenie uznajmy także promocję eventu – w Sokółce bardzo często można było natknąć się na ulotki zachęcające do kibicowania. Jednakże to niestety nie przyczyniło się do wysokiej frekwencji kibiców podczas trwania imprezy. Na zawodach pojawili się w większości najbardziej zapaleni amatorzy błotnych szaleństw.
Początek rajdu podczas pierwszego dnia zawodów rozpoczął się punktualnie o godz. 11. Zawodnicy wyruszali w trasę trójkami z mocarnego podestu startowego, który na swój sposób także sprawiał ciekawe wrażenie. Natomiast kolejnemu dniu rywalizacji towarzyszyło lekkie opóźnienie startu. Powodem poślizgu czasowego była niewielka zmiana trasy. Start rozpoczął się o godz. 10, czyli o godzinę później niż planowano.
Okiem zawodnika
Trasą rajdu była 60 kilometrowa pętla obejmująca kilka wsi położonych w pobliżu Sokółki. Najmłodsi uczestnicy dziennie zaliczyli około 120 km, tj. po dwie pętle. Pozostałe klasy musiały przygotować się na nieco większą dawkę adrenaliny. Quady pierwszego dnia rajdu pokonały po trzy pętle, zaś w niedzielę o jedną pętlę mniej. Klasy Junior, E1, E2/E3 oraz Weteran w sobotę i niedzielę przemierzyły odpowiednio cztery i trzy okrążenia.
Próbę cross zlokalizowano w Zadworzanach na… łące. Brak jakichkolwiek utrudnień na tejże próbie owocował świetnymi czasami uzyskanymi po przejechaniu trasy. Kilka ciaśniejszych zakrętów to wszystko, co mogło powodować ewentualne utrudnienia.
Przenieśmy się teraz na próbę enduro – żwirownię w Kundzinie. Piaszczyste podjazdy i zjazdy przysporzyły motocyklistom wiele problemów. Tym, którym z braku sił opadały już ręce, chętnie pomagali zgromadzeni ludzie. Trzeba przyznać, ze próba enduro przyciągnęła największą uwagę kibiców. Zresztą nie ma się co dziwić – na prawdę było na co popatrzeć. Pomijam już fakt, iż widoki zapierały dech w piersiach. Właśnie w Kundzinie toczyła się największa batalia.
W sobotę, już pod koniec wyścigu, z nieba lunął deszcz. Z pewnością ułatwił on nieco przejazd przez próbę enduro, lecz w niedzielę motocykliści znów musieli zmagać się z piachem, a słońce dodatkowo podgrzewało i tak gorącą już atmosferę.
Rywalizacja na półmetku
Pogoń o prymat rozkręca się na dobre. Sokólskie zawody są centralnym punktem kalendarza MP enduro, zatem oczekiwania na zaciętą rywalizację były jak najbardziej uzasadnione.
Poniżej w tabelach umieszczone są klasyfikacje indywidualne po V i VI rundzie Mistrzostw Polski Enduro.
MISTRZOSTWA POLSKI
Klasa Junior 50
Po obu dniach zaciętych zmagań, w klasyfikacji Mistrzostw Polski zmianie uległa jedynie kolejność młodych motocyklistów na pierwszych trzech lokatach. Igor Domagała, nie kończąc żadnego z wyścigów, uzyskał jedynie 15 punktów, spadając tym samym w klasyfikacji z I na III miejsce. Absolutnie bezkonkurencyjnym okazał się Maciej Giemza, jeżdżącego w barwach KTM Novi Kielce, który w ciągu obu dni zawodów zdobył komplet punktów.
Miejsce Numer Imię i nazwisko Klub/sponsor Wynik
1. 45 Łazarczyk Andrzej SMK Krzeniów 121
2. 37 Kucharski Jakub SMK Krzeniów 108
3. 25 Domagała Igor KTM Novi 95
4. 234 Giemza Maciej KTM Novi 94
5. 31 Kochanowski Maciej KTM Novi 58
6. 27 Widłak Igor KTM Novi 58
7. 67 Mordasiewicz Dawid KKM Kwidzyn 34
8. 30 Sidło Mateusz KTM Novi 34
9. 30 Beekhoven Sylwester KTM Novi 0
10. 76 Mądry Andrzej AP Warszawa 0
Klasa E1
W tej klasie, w trakcie obu dni zmagań, najlepszym zawodnikiem okazał się Michał Szuster, zgarniając po 25 punktów. W klasyfikacji generalnej awansował z III na I miejsce, wyprzedzając Macieja Stolarskiego z OFF Road Białystok oraz Rafała Bracika, reprezentującego KTM Novi Kielce.
Miejsce Numer Imię i nazwisko Klub/sponsor Wynik
1. 16 Szuster Michał SELF Kielce 125
2. 21 Bracik Rafał KTM Novi 122
3. 154 Stolarski Maciej OFF Road 103
4. 23 Frankowski Szymon KTM Novi 101
5. 44 Kucharski Jacek SMK Krzeniów 91
6. 29 Glock Maciej KTM Novi 71
7. 87 Warchoł Robert KM Wisła Chełm 69
8. 40 Gazda Błażej SMK Krzeniów 44
9. 35 Derela Robert KTM Novi 38
10. 61 Bolibok Grzegorz 27
Klasa E2/E3
Dotychczasowy lider MP w klasie E2/E2 – Marcin Frycz, podczas zawodów w Sokółce nie ukończył żadnego dnia rajdu, zaś jego klubowy kolega Paweł Szymkowski, dojechał do linii mety odpowiednio na pierwszej i drugiej lokacie, obejmując prowadzenie w mistrzostwach.
Miejsce Numer Imię i nazwisko Klub/sponsor Wynik
1. 7 Szymkowski Paweł CKM Cieszyn 134
2. 3 Bembenik Mateusz SMK Krzeniów 131
3. 1 Frycz Marcin CKM Cieszyn 97
4. 13 Małek Marcin HAWI Racing Team 97
5. 12 Ulenberg Roman KKM Kwidzyn 92
6. 47 Psiuk Jacek Górnik Łęczna 84
7. 180 Laśkiewicz Marcin NZ 72
8. 71 Gluba Andrzej SMOK Kraków 69
9. 10 Rencz Wojciech SMK Krzeniów 68
10. 141 Jarmuż Krzysztof MKZ Zjendoczeni Stryków 42
Klasa Junior
Prymat w klasie Junior pełni Sylwester Jędrzejczyk, który w sobotę i niedzielę był odpowiednio pierwszy i trzeci. Jakub Strzelczyk odnotował III i V miejsce, utrzymując coraz słabszą pozycję wicelidera. Natomiast Rafał Kiczko z AP Warszawa, po zajęciu III oraz IV miejsca, traci do drugiej lokaty tylko jeden punkt.
Miejsce Numer Imię i nazwisko Klub/sponsor Wynik
1. 6 Jędrzejczyk Sylwester KKM Kwidzyn 121
2. 11 Strzelczyk Jakub HAWI Racing Team 117
3. 14 Kiczko Rafał AP Warszawa 116
4. 15 Bielec Patryk KTM Novi 112
5. 8 Łukasik Michał KKM Kwidzyn 92
6. 27 Widłak Konrad KTM Novi 86
7. 147 Kasza Bartosz KKM Wena 82
8. 190 Daniel Bołtromiejuk KM Quercus 28
9. 939 Sawicki Józef OFF Road 25
10. 33 Galiński Jakub KM Quercus 14
2K
W klasie 2K dwukrotnie zwyciężył Łukasz Eliasz, a drugim i trzecim miejscem dzielili się miedzy sobą Wojciech Wójcik i Jacek Stelmaszyk.
Miejsce Numer Imię i nazwisko Klub/sponsor Wynik
1. 423 Stelmaszyk Jacek MK Oborniki 131
2. 433 Wójcik Wojciech RTM Radom 126
3. 463 Eliasz Łukasz ATV Polska 125
4. 415 Pająk Marek ATV Polska 110
5. 450 Karpik Jacek WLKS Siedlce 32
4K
W klasie quadów z napędem na 4 koła Roman Eliasz nie miał sobie równych. Podczas mistrzostw zebrał komplet punktów, obejmując prowadzeinie. W wyścigu tej klasy, laury zostały rozdane pomiędzy zawodnikami ATV Polska.
Miejsce Numer Imię i nazwisko Klub/sponsor Wynik
1. 605 Eliasz Roman ATV Polska 122
2. 606 Anioł Robert ATV Polska 110
3. 669 Ulan Sławomir ATV Polska 108
4. 620 Czech Bogdan ATV Polska 104
5. 613 Giedronowicz Robert ATV Polska 103
6. 663 Kręgiel Mariusz ATV Polska 97
7. 497 Grzyb Andrzej KTM Novi 64
8. 603 Hort Josef ATV Polska 30
Zbliżając się ku końcowi
Za nami kolejne dwie rundy Mistrzostw Polski i Pucharu Polski enduro. Zawody rozegrane na nowym terenie (po kilku ładnych latach rajdy enduro opuściły okolice Siemiatycz) można zaliczyć jako w miarę udane. Owszem, było kilka niedociągnięć, aczkolwiek drobne uchybienia nie mogą, a przynajmniej nie powinny decydować o ogólnej ocenie eventu. Śmiało można stwierdzić, iż trasa była dość ciekawa, a próba w Kundzinie była swoistą szkoła przetrwania dla nowicjuszy, choć nie tylko. <!–[endif]–>
Tekst, foto: D. Twarowska.
Źródło:informacja prasowa.