Jonny Walker podpisał kontrakt z Betą
5 stycznia 2021
Pol Tarres pojedzie sezon 2021 na Yamasze
8 stycznia 2021
Pokaż wszystkie

Tegoroczne Mistrzostwa Świata w Motocrossie – MXGP rozpoczną się dopiero w kwietniu. Zespoły fabryczne jednak już ogłosiły składy swoich drużyn na sezon 2021.

MXGP

Fabryczny zespół Red Bull KTM Racing w swojej drużynie MXGP nie zmienia nic. Trudno się dziwić, po co zmieniać coś, co działa? W klasie królewskiej, obóz pomarańczowych, reprezentować będą ponownie: Antonio Cairoli, Jeffrey Herlings i Jorge Prado.

Zespół Husqvarny wprowadził jedną zmianę na sezon 2021. Thomas Kjer Olsen przechodzi z tym roku z MX2 do MXGP. Olsen powinien szybko dopasować się do większego motocykla. Arminas Jasikonis dołączy do Olsena, gdy tylko wróci do startów.

Z kolei zespół, Standing Construct GasGas, wprowadza małą rewolucję. W 2021 roku wystawią zupełnie nowy skład. Pauls Jonass i Brian Bogers to utalentowani zawodnicy z potencjałem, a ponieważ zespół potrafi wyciągnąć z zawodników to, co najlepsze, warto będzie mieć oko na tę dwójkę w nadchodzącym sezonie.

Skład zespołu HRC Honda pozostaje niezmieniony na sezon 2021. Zarówno Tim Gajser, jak i Mitch Evans podpisali długoterminowe kontrakty z zespołem.

Fabryczny zespół Yamahy, poza Jeremym Seewerem, będzie mieć dwóch nowych zawodników w sezonie 2021. Ben Watson przenosi się z MX2 i otrzyma pełne wsparcie fabryczne, a Glenn Coldenhoff dołącza z zespołu GasGas. Z zespołu odeszli Arnaud Tonus i Gautier Paulin. Tonus podpisał kontrakt z nowym zespołem w paddocku – Hostettler Yamaha Racing, a Paulin odszedł na sportową emeryturę.

W fabrycznym teamie Kawasaki również szykują się zmiany. Wraz z minionym sezonem, z wyścigów wycofał się Clement Desalle. Zespół oficjalnie nie potwierdził jeszcze drugiego, obok Romaina Febvre, zawodnika, ale plotka głosi, że będzie nim Ivo Monticelli.

Dla Bety będzie to pierwszy sezon w paddocku MXGP. To już oficjalna informacja. Marka będzie prowadzona, zgodnie z przypuszczeniami, przez zespól SDM Corse. Pojadą dla nich: Jeremy van Horebeek, który podpisał dwuletni kontrakt, oraz Francuz Jimmy Clochet, który startował w minionym sezonie w klasie EMX Open.

Chętnie się z wami dzielę i bardzo się cieszę, że dołączę do nowego zespołu fabrycznego Beta w MXGP na sezon 2021 i 2022! Nie mogę się doczekać rozpoczęcia tego wyzwania i wielkie dzięki dla SDM Corse za zebranie tego zespołu! Zatańczmy i dziękujemy za wsparcie – napisał Van Horebeek w swoich mediach społecznościowych.

MX2

KTM wprowadza na sezon 2021 jednego nowego zawodnika. W przyszłym sezonie w ich barwach pojedzie Mistrz Świata 2020, Toma Vialle oraz Rene Hofer, który wraca do startów po kontuzji. Austriacka marka podpisała równiez kontrakt z Mattią Guadagnini, który dołączy do dwóch wcześniej wymienionych zawodników.

Wraz z przejściem Thomasa Kjera Olsena do MXGP, zespół Husqvarny zaufał Kay’owi de Wolfowi, który przechodzi z serii EMX250. Dołączy on do Jeda Beatona.

Zespół fabryczny Diga-Procross GasGas ogłosił, że Simon Längenfelder pozostanie w zespole również w sezonie 2021. Nie jest również zaskoczeniem, że Isak Gifting zostaje w zespole, ponieważ w zeszłym roku pokazał się z bardzo dobrej strony.

W klasie MX2 fabryczny zespół Yamahy poprowadzi trzech zawodników. Maxime Renaux, po świetnym sezonie 2020, przechodzi na pełne wsparcie fabryczne. Do zespołu dołącza również mistrz klasy EMX250, Thibault Benistant. Niezmieniony pozostaje oczywiście jeden zawodnik – Jago Geerts. Sezon zapowiada się bardzo dobrze dla niebieskich, ponieważ zarówno Geerts, jak i Renaux śmiało mogą stawać w szranki z rywalami w walce o tytuł mistrzowski.

W sezonie 2021 bez zmian będzie w zespole Kawasaki. Wszyscy trzej zawodnicy: Roan van de Moosdijk, Mathys Boisrame i Mikkel Haarup, mają kontrakty obejmujące także obecny rok. To będzie ostatni sezon Mathysa w MX2, więc na pewno będzie chciał się pokazać z jak najlepszej strony, aby zapewnić sobie miejsce w zespole w 2022 roku.

Więcej o serii znajdziecie TUTAJ, a aktualny harmonogram sezonu 2021 TUTAJ.

Partnerzy

facebook youtube