Już jutro w Hamilton w Kanadzie wystartuje pierwsza w historii amerykańska trasa Nitro Circus Live. Magnesem, który przyciągnie widzów będzie pewnie nie tylko osoba Travisa Pastrany, ale także próba wykonania i wylądowania pierwszego podwójnego Frontflipa na motocyklu. Poniżej przeczytacie wywiad z Brucem, który… nawet na trampolinie nie lubi rotacji w przód.
– Jak ci mineły Święta? Chyba trudno było myśleć o czymś innym niż podwójny Frontflip?
– Te kilka dni spędzonych w domu były wspaniałe. Przez ostatnie dwa miesiące nie zwalniałem za bardzo tempa i prawie w ogóle nie bywałem w domu, więc wspaniale było zobaczyć rodzinę i przyjaciół oraz chwilę odpocząć. Ale tak masz rację, podwójny Frontflip, cały czas był obecny w mojej głowie.
– Występujesz ostatnio w eventach X Pilots, jak się czujesz jeżdżąc z zawodnikami z takiej wysokiej półki?
– X Pilots to mnóstwo zabawy! To niezwykle utalentowana grupa zawodników, która świetnie się dogaduje. Zdecydowanie trzyma mnie to w ryzach i motywuje do rozwoju. Nie mógłbym prosić o więcej!
– Co sprawiło, że postanowiłeś spróbować podwójnego Frontflipa?
– Dobre pytanie… Myślę, że nie wiem.
– Kiedy pierwszy raz spróbowałeś wykręcić ten trick do basenu z gąbkami?
– Powiedziałbym, że trochę ponad miesiąc temu oddałem pierwszy skok. Ze względu na kilka tygodni wolnego z powodu budowy rampy i inne drobne komplikacje. W sumie do basenu miałem 25-30 prób.
– Czy kiedykolwiek Frontflip przeszedł ci przez myśl zanim zobaczyłeś tą rampę?
– Nie. Nigdy nie myślałem o pojedynczych Frontflipach, a co dopiero o podwójnych. Rampa, która została do tego celu skonstruowana jest wynikiem wielu analiz, ale również rezultatem prób i błędów.
– Więc nigdy wcześniej nie próbowałeś pojedynczego Frontflipa?
– Nie! Nawet nie lubię kręcić Frontflipów na trampolinie. Miesiąc temu po raz pierwszy kręciłem rotację w przód czymkolwiek, co ma koła. Wykonałem kilka Frontflipów na MTB, następnie zostałem ubrany w spodnie wzorowane na dziecięcych i pieluchę…
– Bez zdradzania wielkich sekretów, czy możesz krótko opisać tą specjalną rampę?
– Wydaje mi się, że jest na około 100 stóp wysoka na najeździe i zapewnia sporo motywacji na górze do wykręcenia rotacji w przód. Proszę bardzo, jasne jak słońce! haha
– Rzeczywiście haha. Dzięki Bruce za rozmowę i powodzenia w piątek.
– Dzięki. Specjalne podziękowania chciałbym przekazać Billy’emu Van Vugt za poświęcenie miesiąca czasu i włożony wysiłek, aby ten projekt stał się w ogóle możliwy. Bez niego nie mógłbym w ogóle odbyć całego treningu.
tłum. i oprac. Ruda
źródło i zdjęcie: ESPN