III runda MOB w Romanówce
9 sierpnia 2009
Sample Image
Wyniki konkursu ” Motocross of Nations 2009 „
9 sierpnia 2009
Pokaż wszystkie

KTM 625 SMC- Supermoto

Sample Image
Sample Image Ten motocykl może być postrzegany jako „zapchajdziura” pomiędzy uładzonym modelem 640 a napinającym owłosioną klatę SMC 660, ale taka opinia nie jest sprawiedliwa. W rzeczywistości 625 daje swojemu posiadaczowi pewną dozę praktyczności w połączeniu z prawdziwą dawką sportowych emocji i ma więcej wspólnego z 660-ką niż z łagodniejszą 640-ką.

 
Podwozie i aluminiowa tylna rama są w tej samej specyfikacji co sportowa 660-ka, a to oznacza brak możliwości przewozu pasażera, mniejszy zbiornik paliwa i prostszy zestaw przyrządów i przełączników. Na szczęście po łagodniejszej 640-ce odziedziczył elektryczny rozrusznik. To powoduje, że motocyklem tym łatwiej jest posługiwać się na co dzień – jednak nie ma nic za darmo. 625-ka waży 146 kg – o 12 kilogramów więcej od 660-ki wyposażonej tylko w kopniak.
 
Mimo że silnik jest prawie identyczny z 640-ką (minus wałek wyrównoważający), gaźnik Keihin FCR 41 i lżejszy wał korbowy powodują, że szybciej wkręca się na obroty. Minusem jest wyraźnie mniejszy moment obrotowy w niskich zakresach. Jazda 625 SMC daje wrażenie bardziej sportowej (przy większych wibracjach), ale niedobór momentu w niskich zakresach obrotów może być uciążliwy podczas przejażdżek w grupie po bocznych drogach.
 
Pozwolisz obrotom spaść zbyt nisko i koledzy zostawią Cię w ciasnym zakręcie jakbyś stał w miejscu. Pomimo mniejszego momentu obrotowego niż 660-ka i mniejszej praktyczności niż 640-ka, ten motocykl posiada tyle zalet co oba pozostałe razem wzięte. Pamiętaj jednak, by nie schodzić z obrotów podczas pościgu za kumplami !.

Źródło: www.supermoto.pl.

Tekst pochodzi z: Supermoto International # 5 www.smimag.co.uk.

Tłumaczenie: Gierwi.

Zdjęcia: www.bikepics.com.

 

Partnerzy

facebook youtube