Lancelot broni tytułu
5 kwietnia 2009
Sample Image
KTM EXC 125 2005 r. test motocykla używanego
5 kwietnia 2009
Pokaż wszystkie

KTM EXC 125 2005 r. test motocykla używanego

Sample Image
Sample Image Prezentowany motocykl to KTM Exc 125 z 2005 roku. Jak wiadomo w tym roku został poprawiony wygląd, zastąpiono stare zawieszenie nowym doskonalszym oraz zmieniono materiał ramy. Wiele osób sądzi że jeżeli ściągniemy rejestracje i lampy to otrzymamy wyczynową crossówke SX.


Sample Image

Eksploatacja:

Jednak te motocykle różnią się dużo bardziej, między innymi zawieszeniem, charakterystyką silnika (SX jest bardziej agresywny), a także przełożeniami w skrzyni biegów. Parę słów o eksploatacji , przy ostrej jeździe tłok należy wymieniać co jakieś 60 motogodzin lecz przy normalnym użytkowaniu wystarczy wymienić tłok co jakieś 80 motogodzin. Wiadomo jeżeli tłok wymaga wcześniejszej zmiany należy to zrobić wcześniej lecz jest to mało prawdopodobne.
Sample Image
Co drugi tłok należy wymienić korbowód. W tym sezonie wymieniłem tłok ( 300zł )  zużyłem komplet napędowy (400zł) i 2 komplety opon (380zł), klocki hamulcowe tylne (65zł), łożysko PDS (160zł) to są części które musimy wymieniać i nie da się tego uniknąć. Przy myciu trzeba uważać na łożysko PDS dlatego że jest ono bardzo wrażliwe. Trzeba pamiętać aby filtr powietrza był zawsze czysty gdyż silnik jest bardzo wrażliwy na wszystkie pyłki, dlatego najlepiej kupić 2 filtry i jeden mieć zawsze czysty.

Sample Image

Hamulce i zawieszenie:

Dużą zaletą motocykla są hamulce. Są one takie same jak w ” dorosłych ” motocyklach KTM a wiec zapewniają świetne osiągi, w tym przypadku Brembo wykonało świetną robotę. Zawieszenie WP świetnie się sprawuje w jeździe po lesie oraz polnych drogach, ma ono bardzo szeroki zakres regulacji wiec każdy będzie mógł dobrać odpowiednie ustawienia pod siebie. Przydatnym gadżetem okazuje się licznik. Pokazuje nam on prędkość, przebieg, czasy okrążeń, czas jazdy, motogodziny i prędkość maksymalna. Jest to bardo przydatne w wielu sytuacjach.
Podsumowanie:
Wiele osób wybiera wersje EXC dlatego że myślą o jeździe po drogach publicznych, lecz z własnych doświadczeń mogę powiedzieć, że opony kostki na asfalcie ścierają się w zastraszającym tempie, wiec używanie tego motocykla w mieście jest możliwa w zasadzie tylko w tedy gdy mamy drugi zestaw kół supermoto. Motocyklem jeżdżę po lasach i łąkach z grupą znajomych na dużo większych motocyklach i raczej bez problemu jestem w stanie im dotrzymywać tempa.
EXC 125 jest to motocykl przeznaczony raczej dla młodych jeźdźców ze względu na jego łatwość i lekkość prowadzenia, ale tylko doświadczony jeździec będzie potrafił w pełni wykorzystać atuty tego motocykla .

Jest to tekst nadesłany przez jednego z czytelników naszego portalu MotoX.com.pl,  który został nagrodzony w konkursie pt. ” TEST MOTOCYKLA UŻYWANEGO” sponsorowany przez markę Shell Advance.  Kolejne nagrodzone artykuły pojawią się już niebawem.

Tekst oraz zdjęcia: Kacper Adamczyk

Sample Image

Partnerzy

facebook youtube