Finał MP Quadów w Olsztynie
15 października 2009
Expo Silesia – Wystawa Motocykli i Skuterów by Pirelli.
15 października 2009
Pokaż wszystkie

KTM Test Day OFFROAD 2010

Sample Image
Sample Image W dniach 7-8 października 2009 w Czechach na torze Svitavy odbyły się oficjalne testy offroadowych modeli KTM 2010. Pogoda dopisała, tor był przyczepny i techniczny. Była też sekcja enduro na której można było przetestować pełną gamę EXC. Do dyspozycji riderów było 16 maszyn i jeden atv. Mogliśmy również porównać motocykle wyposażone w seryjny układ wydechowy oraz tuningowy marki Acrapovic.

 
Sample ImageKTM na rok 2010 nie wprowadzał rewolucyjnych zmian, dopracował jednak detale które sprawiają że maszyny te prowadzą się naprawdę znakomicie i są przy tym bardziej wytrzymałe. Jeśli chodzi o motocykle Mini to nie było ich na testach. Mam jednak informację że modele sx 65 mają kompletnie nowy, poprawiony i dużo wytrzymalszy blok silnika.

Była także nowość na rynku motoryzacyjnym tzw. Clutch Rekluse -czyli automatyczne sprzęgło (więcej pod testem ktm exc 450). Pokrótce postaram się przybliżyć wrażenia z jazdy poszczególnymi motocyklami. Galeria dostępna już wkrótce!

Sample Image 1. KTM SX 125 2T.

Silnik: zaskoczył mnie swoją elastycznością i to w pełnym zakresie obrotów. Przede wszystkim znakomity dół i środek. Mogłoby być trochę więcej mocy na najwyższych obrotach, które wykorzystują najszybsi zawodnicy. Myślę jednak, że jest to kwestia montażu tuningowanego układu wydechowego, sprawnej regulacji gaźnika i mamy maszynkę gotową do startów na poziomie czołówki Mistrzostw Polski w klasie Junior.

Sample Image Ocena silnika: 5

Zawieszenie: dosyć twarde i bardzo stabilne jak na klasę motocykli dla juniorów, optymalne dla zawodników o wadze do 73 kg. Dla cięższych riderów należałoby zmienić trochę charakterystykę hydrauliki, ewentualnie sprężyny.

Ocena zawieszenia: 4+.

Ogólne wrażenia z jazdy: Co mi się bardzo spodobało to sposób w jaki motocykl prowadził się w zakrętach, czułem jakbym prowadził rower. Bardzo lekka i zwinna konstrukcja, niesamowite hamulce.

2.KTM SXF 250 4T.

Sample Image Silnik: bardzo mocny, porównując do seryjnej Hondy czy Yamahy, którymi jeździłem wcześniej nie ma czego porównywać. Austriacka maszyna miażdży konkurencję. Jest z pewnością najmocniejsza w klasie!

Na seryjnym wydechu motocykl jedzie bardzo płynnie, charakterystyka jest optymalna na twardy tor i mieszany tor, bez szarpania i szalonych obrotów. Na wydechu marki Acrapovic motocykl ma jeszcze więcej mocy na wysokich obrotach! Naprawdę super!

Sample Image Ocena silnika: 6

Zawieszenie: mogłoby być nieco twardsze. Moim zdaniem producent chciał dogodzić wszystkim, tak się jednak nie da. Ja przy wadze 78 kg i dosyć szybkim tempie jazdy odczuwałem na dalekich skokach na płask lekkie dobicie przedniego zawieszenia. Tył reagował dużo lepiej. Generalnie amortyzacja jest progresywna i płynna, szybsi jeźdźcy muszą jednak liczyć się z utwardzeniem przodu. Dla początkujących i średnio zaawansowanych myślę, że wszystko pracuje optymalnie i nie ma sensu inwestować w tuning.

Sample Image Ocena zawieszenia: 4

Ogólne wrażenie z jazdy: ten motocykl to mój faworyt z całej gamy motocykli KTM! Hamuje równie dobrze jak 2T, prowadzi się świetnie, ale to co mnie przekonało do moc silnika. Po jeździe tym motorem zastanawiam się nad powrotem do ścigania się w klasie MX2…

2. KTM SXF 450 4T.

Sample Image Silnik: bardzo mocny, szczególnie na wysokich obrotach. Jak to każde 450 – trzeba mieć sporo siły żeby utrzymać ten sprzęt w ryzach, ocena silnika: 5.

Zawieszenie: zawieszenie twardsze niż w SXF 250, dobrze reaguje na podbiciach i nierównościach. na skokach bez zarzutów. Bardzo dobre zgranie przodu z tyłem dzięki czemu nie doświadczamy nurkowania przodu na hamowaniu, tak jak ma to miejsce np. w Hondzie CRF 450.

Sample Image Ocena zawieszenia: 5.

Ogólne wrażenie z jazdy: motocykl dla zaawansowanych, bardzo mocny i wymagający doświadczenia. Jeśli nie masz kondycji lub dopiero zaczynasz, lepiej pomyśl o innym modelu. Dla riderów żądnych mocy i wygranych startów jazda tym motocyklem to prawdziwa gratka.

3.KTM EXC 250 2T.

Sample Image Silnik: bardzo przyjemna charakterystyka silnika, bardzo dobry dla początkujących i tych bardziej zaawansowanych. Znakomicie reaguje na stromych podjazdach.

Ocena silnika: 5+.

Zawieszenie: modele EXC 2010 mają kompletnie nowy setting. Jestem zaskoczony precyzją tego zawieszenia. Pluszowe – tak bym określił amortyzację. Naprawdę przyjemnie!

Sample Image Ocena zawieszenia: 5

Ogólne wrażenie z jazdy: świetny dla ludzi chcących rozpocząć przygodę z enduro oraz poszukiwaczy adrenaliny na stromych podjazdach. Lekki, zwinny, a przede wszystkim jak każdy 2T prosty w obsłudze. Jeśli jednak ważysz więcej niż 85kg pomyśl lepiej o motocyklu 4T…

4. KTM EXC 400 4T.

silnik: bardzo delikatny, mi osobiście brakowało mocy. Koledzy jednak którzy byli ze mną na testach i są początkującymi motocyklistami chwalili silink i powiedzieli, że jest to ich faworyt! Płynny od dołu do góry , przez co jest naprawdę łatwy w prowadzeniu.

Ocena silnika: 4.

Zawieszenie: zawieszenie pluszowe, bardzo przyjemne. Do jazdy enduro z pewnością najlepsze seryjne zawieszenie.

Sample Image Ocena zawieszenia: 5+.

Ogólne wrażenie z jazdy: na pewno nie jest to maszyna dla żądnych wielkiej mocy doświadczonych riderów. Dla początkujących i średnio zaawansowanych najlepszy wybór spośród czterosuwów.

5. KTM EXC 450 4T.

Sample Image Silnik: optymalna charakterystyka silnika. Moc w każdym zakresie obrotów.

Ocena silnika: 5+

Zawieszenie: zawieszenie pluszowe, bardzo przyjemne. Do jazdy enduro z pewnością najlepsze seryjne zawieszenie.

 Sample Image Ocena zawieszenia: 5+

Ogólne wrażenie z jazdy: Myślę, że jest to motocykl dobry zarówno do startu w zawodach typu eduro czy cross country, jak i weekendowych szaleństw po błotnistych podjazdach. Mi osobiście z całej gamy enduro ten motocykl najbardziej przypadł do gustu.

EXC 450 CLUTCH REKLUSE: jeden EXC 450 był wyposażony w automatyczne sprzęgło. W miejscu gdzie jest klamka sprzęgła znajdowała się dzwignia hamulca…tylnego – czyli układ na kierownicy był taki jak w rowerze. Na dole natomiast po prawej stronie była zdemontowana dźwignia nożna tylnego hamulca. Wystarczyło wrzucić bieg i dodać gazu, a motocykl zaczynał jechać. Podczas hamowania natomiast nie było możliwości zaduszenia motocykla, obroty się wyciszały i silnik dalej pracował. Moc motocykla się nie zmienia, jest taka sama jak przy zwykłym sprzęgle.

Myślę że jest to znakomite rozwiązanie dla:

Sample Image– osób które np. w wyniku wypadku straciły palce, lub mają niesprawne dłonie,

– dla osób początkujących, do nauki. Jest gwarancja że nie osoba taka w przyszłości nie będzie nadużywać sprzęgła, co jak wiemy jest jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez wielu riderów.

6. KTM EXC 530 4T.

Sample Image Silnik: prawdziwy potwór, olbrzymi moment obrotowy i moc. Trzeba naprawdę być uważnym przy odkręcaniu manetki z gazem…

Ocena: 5.

Zawieszenie: zawieszenie "pluszowe", bardzo przyjemne. Do jazdy enduro z pewnością najlepsze seryjne zawieszenie.

Sample Image Ocena: 5+.

Ogólne wrażenie z jazdy: jak już wspomniałem bardzo mocna maszyna, nie dla początkujących. Jesli bym rozważał zakupienie dodatkowego zestawu supermoto z pewnością wybrałbym EXC 530. Coś dla maniaków wysokiej dawki adrenaliny…

7. KTM ATV XC 525 4T.

Silnik: taki sam jak w EXC 530, czyli bardzo, bardzo mocny. Olbrzymi moment obrotowy i moc.

Ocena silnika: 5

Zawieszenie: amortyzatory White Power, stabilne i dosyć twarde. Charakterystyka-coś pomiędzy rekreacją, a sportem.

Ocena zawieszenia: 5

ogólne wrażenie z jazdy: myślę że jest to seryjnie najlepsza maszyna spośród wszystkich marek produkujących ATV. Dopracowane elementy sprawiają, że w efekcie końcowym możemy kupić profesjonalnego quada. Jest to sprzęt dla wymagających klientów, ceniących jakość. Z pewnością można nim poskakać na torze, jak również pościgać się w zawodach cross country.

Oskar Wojciechowicz, KTM OLSZTYN.

tel: 0-602-538-774.

www.ktmolsztyn.pl.

Źródło:www.MotoX.com.pl.

Partnerzy

facebook youtube