Dunlop, jeden z wiodących w świecie producentów opon high performance i ultra-high performance, przedstawia Geomax MX51 i Geomax MX31 – najnowsze modele w ofercie opon motocrossowych. Zaprojektowane z myślą o motocyklistach-amatorach motocrossu, MX51 oraz MX31 wykorzystują najnowszą technologię wzoru bieżnika Geomax Reinforced Pattern oraz unikalny system „ściągów” klocków bieżnika, co wpływa na polepszenie osiągów, wytrzymałości oraz prowadzenia w trudnym terenie pod każdym względem.
Satysfakcja podczas ekstremalnej jazdy
Opracowane z myślą o rynku motocrossowym, opony Geomax MX51 i MX31 przeznaczone są dla amatorów adrenaliny, poszukujących niezapomnianych wrażeń i nowych wyzwań w terenie. Firma Dunlop dostrzega poświęcenie oraz pasję, z jaką ci motocykliści uprawiają sport i dlatego też opracowała opony budzące zaufanie w ekstremalny sytuacjach, jakim muszą oni stawiać czoła. Podczas takiej jazdy najlepsza przyczepność staje się kluczową sprawą.
W oparciu o najlepsze w swojej klasie rozwiązania
Geomax MX51 opiera się na cieszącym się powodzeniem modelu D756, który w grudniu 2008 r. amerykańskie pismo Motocross Action (MXA) raz jeszcze wybrało najlepszym modelem opony motocrossowej. Stworzony, aby pokonać każdy średnio trudny teren, MX51 sprawdzi się również na miękkim i twardym podłożu. Geomax MX31 zastępuje D773, jednocześnie stawiając wysoko poprzeczkę jazdy po miękkim podłożu, kiedy wiąże się ona z pokonywaniem piaszczystego i błotnistego terenu.
Sprawdzone przez najlepszych…
Zespół badawczo-rozwojowy – zdecydowany przetestować opony do granic wytrzymałości przed wprowadzeniem ich na rynek – z pomocą motocyklistów Dunlop AMA Supercross i Motocross sprawdził prototypy, podczas zawodów w najtrudniejszych warunkach. Motocykliści, wśród których znaleźli się tacy członkowie zespołu Honda Red Bull Racing Team, jak Andrew Short oraz Davi Millsaps, dokładnie sprawdzili dostępne już teraz na rynku opony w czasie mistrzostw w 2008 r. Dołączyli do nich Kevin Windham i Trey Canard, zawodnicy Supercross Lites East, starając się wydobyć z nich wszystko, co możliwe.
Dunlop – większa przyczepność
Zarówno MX51, jak i MX31 wykorzystują zaawansowane technologie opatentowane przez Dunlopa – jedną z nich jest Geomax Reinforced Pattern. Ta rewolucja we wzorze bieżnika oznacza wzrost wydajności w każdym aspekcie opony MX51, większą przyczepność na odcinkach prostych oraz na zakrętach, amortyzację dużych nierówności i większą żywotność. W każdym pojedynczym klocku bieżnika, a w przypadku tylnych opon, także w klockach znajdujących się na barku bieżnika, znajdują się wgłębienia tworzące krawędzie „wgryzające się” w podłoże. Poprawiają one przyczepność w każdych warunkach terenowych. Zwiększoną przyczepność można również obserwować w średnich i średnio trudnych warunkach dzięki unikalnemu umieszczeniu klocków barkowych przedniej i tylnej opony.
Pomysłowe wykorzystanie „ściągów” również zwiększa osiągi nowej opony, łącząc i wzmacniając klocki bieżnika, poprawiając tym samym ich odporność na wyrywanie. Płytkie wgłębienia pomiędzy klockami bieżnika opony MX51 pozwalają łatwo uporać się z nierównościami i zapewniają bardziej płynną jazdę.
W MX31 zastosowano również nowe i unikalne technologie, które dają mu przewagę nad konkurencją. Wśród nich są opatentowane, specjalnie rzeźbione klocki barkowe, zwężające się w szpic, dzięki czemu opona zagłębia się w miękką nawierzchnię i dosięga twardego dna, a pojazd jedzie dalej. Aby mieć pewność, że klocki te osiągną swój maksymalny potencjał, konstruktorzy opony MX31 stworzyli szerszy profil bieżnika charakteryzujący się luźniejszym układem klocków w jego centralnej części.
MX31 posiada wspólne cechy konstrukcyjne z MX51, takie jak „ściągi” łączące i wzmacniające klocki bieżnika. Jedyny w swoim rodzaju rozkład klocków barkowych oraz konstrukcja wgłębień pomiędzy klockami bieżnika mają również zastosowanie w MX31 dla większej przyczepności i dlatego – podobnie jak w MX51 – motocyklista może cieszyć się bardziej płynną jazdą.
Technologia
Zespół badawczo-rozwojowy firmy Dunlop intensywnie pracował, aby takie osiągi stały się rzeczywistością. Zaadaptował on konstrukcję szkieletu i elementy konstrukcyjne opony wyścigowej D756RR oraz zastosował techniki modelowania oraz analizy MES w przestrzeni trójwymiarowej, aby uzyskać technologię mieszanki gumowej i wzoru bieżnika, które dają przewagę oponom Geomax MX51 i MX31.
Większa przyczepność – szybsze proste – sprawdzone na torze
W oponach MX51 i MX31 Dunlop wykorzystał technologie prosto z torów wyścigowych. Stosując kord poliestrowy o dużej gęstości, ułożony pod kątami spotykanymi w oponach wyścigowych, stworzono wzmocniony szkielet opony o zwiększonej stabilności, który poradzi sobie z obniżonym ciśnieniem i da większą przyczepność dzięki większej powierzchni styku. Jednocześnie obie te opony nie tracą stabilności podczas jazdy na zakręcie czy w trudnym terenie, dając motocyklistom swobodę cieszenia się z pewniejszej jazdy.
Opony Geomax MX51 i MX31 są dostępne w następujących rozmiarach:
GEOMAX MX51 |
Przód |
2,50-10 33J TT |
60/100-14 30M TT |
||
70/100-17 40M TT |
||
70/100-19 42M TT |
||
80/100-21 51M TT |
||
Tył |
2,75-10 38J TT |
|
80/100-12 41M TT |
||
90/100-14 49M TT |
||
90/100-16 52M TT |
||
100/100-18 59M TT |
||
110/100-18 64M TT |
||
100/90-19 57M TT |
||
110/90-19 62M TT |
||
GEOMAX MX31 |
Przód |
2,50-10 33J TT |
60/100-14 30M TT |
||
70/100-17 40M TT |
||
70/100-19 42M TT |
||
Tył |
2,75-10 38J TT |
|
80/100-12 41M TT |
||
90/100-14 49M TT |
||
90/100-16 52M TT |
Dunlop, marka należąca do koncernu The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat, które zakładane są w tak cenionych samochodach jak BMW 1, 3, 5 czy X5. Opony Dunlopa oferowane są jako wyposażenie oryginalne takich marek, jak Alfa Romeo, AMG, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes, Porsche czy TVR.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 60 zakładach w 25 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 75.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
Więcej informacji na stronie www.dunlop.pl
źródło: informacja prasowa