mycie motocykla cross
Jak prawidłowo umyć motocykl-Video
22 czerwca 2015
Zmiana na pozycji lidera w MXGP
22 czerwca 2015
Pokaż wszystkie

W czym jeździć latem na supermoto? Video, cz. 2

supermoto latem

Euro 2012 już za tydzień, a co to oznacza dla mieszkańców miast, w których zostaną rozegrane mecze? Emocje, morze piwa, dobrą zabawę, chuligańskie wybryki, zwiększone zyski, problemy komunikacyjne? Zapewne znajdziemy wszystkie z powyższych aspektów tego sportowego wydarzenia. Jednak jak wiadomo my skupimy się na jednym z nich, czyli korkach, a jak już o nich mowa, to także mowa o motocyklach. Czy nie sądzicie, że warto przesiąść się na jakiekolwiek dwa koła z homologacją i  silnikiem? Jeśli już dojdziecie do wniosku, że to dobry pomysł, to warto się przygotować na komfortowe poruszanie się po mieście przy wysokich temperaturach i w dużym natężeniu ruchu. Poniżej nasza propozycja na supermoto latem.

W pierwszej części tego artykułu skupiliśmy się na części naszego ciała określanej jako „od pasa w dół”: W czym jeździć latem na supermoto? Video, cz. 1

Tym razem przejdziemy do wyższych partii. Skórzane kombinezony, nawet te z perforowanej skóry kangurzej, kurtki tekstylne, także te gore-texową membraną w ekstremalnych warunkach nie są zbyt komfortowe. Podczas jazdy po mieście mamy do czynienia raczej z małymi prędkościami, częstymi zmianami tempa jazdy oraz wielokrotnymi postojami na światłach. Jeśli do takiego wymuszonego przez sygnalizację świetlną  stylu jazdy dodamy ruch uliczny o normalnym natężeniu to mamy także kolejne utrudnienie w postaci korków, zatorów ulicznych.

Jeśli rozważymy szczegółowiej miejski ruch uliczny latem to w grę wchodzą kolejne utrudnienia takie jak: roboty budowlane, w tym także duże inwestycje, frezowanie asfaltu, a przez to wyłączanie, zamykanie ulic, robienie objazdów i ogólna zmiana organizacji ruchu. W najbliższym czasie będziemy mieli jeszcze dodatkowe utrudnienia związane z Euro 2012. Tak czy siak zapowiadają się mega korki.

Wysoka temperatura latem w mieście daje się we znaki podwójnie, a wysoka temperatura latem w miejskich korkach to zmora każdego kto w nich trwa. Bawełniany t-shirt, spodenki i japonki niekoniecznie są najsensowniejszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Dlatego stwierdzamy, że doskonałym rozwiązaniem są ochraniacze tzw. zbroje. Nie dość, że mogą być one wykorzystane na każdym rodzaju motocykla szosowego, to jeszcze świetnie sprawdzają się w terenie.

Poniżej przygotowaliśmy opisy kilku popularnych modeli na supermoto latem:

661 EVO SUIT zbroja (2012)

Profesjonalny model pełnej zbroi na siatce oferowanej przez SixSixOne. Jest ultralekka oraz zapewnia doskonałą swobodę ruchów i wentylację. Idealnie dopasowuje się do sylwetki zawodnika. Sprzęt przeznaczony dla najbardziej wymagających zapaleńców motocyklowego offroad`u, MTB, Downhillu oraz innych dyscyplin ekstremalnych. Posiada formowane podciśnieniowo strefy uderzeń wykonane z pianki EVA, zabezpieczenia stawów oraz pozostałych wrażliwych miejsc, zwłaszcza kręgosłupa oraz klatki piersiowej. Wyposażony w profilowane, wygodne oraz pełne zabezpieczenie stawów barkowych. Ochraniacze posiadają paski regulacyjne zapinane na rzep. REWELACJA: Ponadto ochraniacze łokci i barków wykonane są z twardego, ale jednocześnie plastycznego materiału, który dopasowuje się do budowy stawów zawodnika.

Regulowany pas nerkowy, zapinany na rzepy. Wentylowana osłona klatki piersiowej, która nie ogranicza ruchów. Szeroki, długi oraz ruchomy pancerz (typu żółw) chroniący kręgosłup, aż po kość ogonową – jest odczepiany. Wykonana z nowoczesnej [zbroja 661] siatki (drobna siateczka na wzór odzieży termicznej) zapewnia pełny komfort, wentylację oraz swobodę ruchów. Materiał jest odporny na rozdarcia. Dodatkowe mocowanie rękawa do kciuka (tzw. thumb loop) poprawia komfort użytkowania oraz zabezpiecza przez zsuwaniem się ochraniacza z przedramienia oraz stawu łokciowego. Ochraniacz posiada certyfikaty: UE EN 1621/ 1 i 2 oraz CE. Żółw posiada specjalne wycięcie pod stabilizator szyi typu Leatt Brace. Kolory: jak na zdjęciach. Rozmiary (wzrost): XS (150-160), S (160-170 cm), M (170-180 cm), L (180-190 cm), XL (190-200 cm), XXL (wielkość pancerzy jak w rozmiarach L i XL, posiada specjalnie powiększone obwód klatki oraz brzucha i jest przeznaczony dla osób tęgich).

Zbroja ta dostępna jest w naszym sklepie: www.sklep.motox.com.pl

LEATT ADVENTURE

Leatt Adventure to wysokiej klasy zbroja idealnie komponująca się ze stabilizatorem karku Leatt Brace. Posiada zintegrowany żółw z pasem nerkowym oraz podwójną regulacją na rzepy. Ochrona klatki i barków jest bardzo solidna. Rękawy są odpinane powyżej łokci. Kolory: motocykle, rowery, narty, snowboard, skutery śnieżne i inne sporty ekstremalne. Rozmiary (wzrost): S/M (160-175 cm), L/XL (170-185 cm), XXL (180-200 cm).

Zbroja ta dostępna jest w naszym sklepie: www.sklep.motox.com.pl

Źródło: www.youtube.com

Opis: Profesjonalny model pełnej zbroi na siatce oferowanej przez SixSixOne. Sprzęt przeznaczony dla najbardziej wymagających zapaleńców motocyklowego offroad`u, MTB, Downhillu oraz innych dyscyplin ekstremalnych. Posiada wszystkie niezbędne zabezpieczenia stawów oraz pozostałych wrażliwych miejsc, zwłaszcza kręgosłupa oraz klatki piersiowej. Wyposażony w profilowane, wygodne oraz pełne zabezpieczenie stawów barkowych. Wbudowane ochraniacze stawów łokciowych i przedramion. Regulowany pas nerkowy, zapinany na rzepy. Wentylowana osłona klatki piersiowej, która nie ogranicza ruchów. Szeroki, długi oraz ruchomy pancerz (typu żółw) chroniący kręgosłup, aż po kość ogonową – jest odczepiany. Siatkowa konstrukcja (siatka w dużymi oczkami) zapewnia pełny komfort, wentylację oraz swobodę ruchów. Materiał jest odporny na rozdarcia. Dodatkowe mocowanie rękawa do kciuka (tzw. thumb loop) poprawia komfort użytkowania oraz zabezpiecza przez zsuwaniem się ochraniacza z przedramienia oraz stawu łokciowego. Żółw posiada specjalne wycięcie pod stabilizator szyi typu Leatt Brace.

Kolory: jak na zdjęciach.

Rozmiary (wzrost): XS (150-160), S (160-170 cm), M (170-180 cm), L (180-190 cm), XL (190-200 cm), XXL (wielkość pancerzy jak w rozmiarach L i XL, posiada specjalnie powiększone obwód klatki oraz brzucha i jest  przeznaczony dla osób tęgich).

Partnerzy

facebook youtube