Pod koniec marca bieżącego roku otrzymaliśmy do testów dwa, najnowsze modele gogli Ariete, które są dostępne na polskim rynku. Tu znajdziesz opis oraz zdjęcia gogli. Dziś nadszedł czas podzielić się z naszymi wrażeniami z jazdy. Przypominamy, że testowaliśmy modele, tańszy Terra oraz droższy Glamour.
Pierwsze wrażenia i spostrzeżenia po otrzymaniu gogli do testów były zaskakująco pozytywne. Kto by się spodziewał, że wiodący, włoski producent uszczelniaczy i manetek, zaproponuje gogle z wyższej półki. A jednak można! Oba modele są bardzo solidnie wykonanie, posiadają nowoczesny i agresywny design. Model Glamour wyposażony jest w 3 warstwową gąbkę. Posiadają widoczne wloty powietrza wokół ramki, bardzo ładne i szerokie paski od środka na całej długości wykończone antypoślizgowym silikonem. W obu modelach zamontowane są pojedyncze szyby z bolcami pod zrywki (tear-offs).
O modelu Terra opowiada Luigi:W goglach przejechałem ok. 20 motogodzin, czyli ponad 30 treningów. Oceniam je na 4+. Oto uzasadnienie. Są solidnie wykonane, można je niemal dowolnie wyginać w rękach i nie trzeszczą, posiadają bardzo dobrą widoczność, paski z silikonem od wewnątrz bardzo dobrze trzymają się kasku, a 2 warstwowa gąbka sprawia miłe wrażenie na twarzy. Wytrzymały jazdy wiosną po błocie oraz latem w kurzu, przyjęły na szybę dziesiątki szpryc od szybszych zawodników niż ja, były noszone na trening bez pokrowca z innymi klamotami w torbie, w której jak zwykle było sporo piachu. Szyba się w zasadzie nie porysowała, choć widać drobne ślady użytkowania. Jednak przytrafiło się kilka zdarzeń, które nieco ostudziły mój entuzjazm. Po wypraniu gogli w pralce (chyba nie powinienem tego robić) oderwała się cienka warstwa gąbki, która przylega bezpośrednio do twarzy. Zasmuciło mnie to, ale pojedyncza warstwa, która została, też jest wygodna i w sumie nie zauważyłem żadnej różnicy, co chodzi komfort użytkowania. Gdy chciałem kupić zapasową szybę dowiedziałem się u importera, że jeszcze nie przyjechały do Polski. Również szkoda, że zrywki nie są bardziej uniwersalne, tzn. żeby pasowały od znacznie bardziej popularnych modeli Scott lub Smith. Jednak dostępność i uniwersalność to podstawa w sprzęcie motocrossowym. W deszczową pogodę, gdy jest bardzo parno i wilgotno, gogle mocno parują podczas postoju, mimo szyby “anti-fog”. Jednak po przejechali kilkunastu metrów wentylacja robi swoje i szyba jest w 100% przejrzysta.
O modelu Glamour opowiada Marcin:Jedyna rzecz której mi brakowało to desig z okrągłymi krawędziami, zamiast tego ostro cięte wszystkie krawędzie gogli, powiedziałem… zobaczymy. No i na pierwszym treningu zobaczyłem zaraz po założeniu, że gogle idealnie pasują do kasku SixSixOne Hurricane Flight. Doskonale wpasowują się w kask, a wraz z noskiem (tym na szczęce) tworzą niemal jedną całość.
Teraz czas na jazdę! Okazuje się, że pojedyncza szybka wraz z duża ilością wentylacji wkoło ramki zdaje egzamin przy dość chłodnej pogodzie (5-7 st. C). Gogle nie zaparowały przez cały trening poza jednym wyjątkiem kiedy przez kilkanaście minut walczyłem z odpaleniem 4 – suwa. Natychmiast po ruszeniu z miejsca wentylacja zrobiła swoje i gogle odparowały w ciągu kilkunastu sekund. 3 warstwowa gąbka pozwala na doskonałe dopasowanie i komfort w noszeniu gogli. Jak dowiedziałem się z ulotki dostarczonej wraz z produktem, wyposażone są w pojedynczą szybę o utwardzonej powierzchni – “scratch resistant”. Po kilku treningach na suchych torach i wielokrotnym czyszczeniu gogli rękawiczką (czyli standardowy zabieg) na szybie nie pojawiły się widoczne zarysowania. Wniosek, w porównaniu do popularnych gogli, które używałem dotychczas, w których porysowana szybka zawsze była utrapieniem, rzeczywiście Ariete posiadają podwyższoną odporność na zarysowania.
Podsumowując gogle Ariete są ciekawą alternatywą dla popularnych gogli dostępnych w kraju. Są bardzo dobrze zaprojektowane co chodzi o wentylację i dopasowanie do twarzy. Wykonane zostały z estetycznych i solidnych materiałów. Wygląd jest oczywiście rzeczą gustu. W przypadku Ariete kupujesz gogle, które na pewno nie zawiodą w akcji.
Ceny poszczególnych modeli Ariete:
Terra 136 PLN
Glamour 199 PLN
Palladium 294 PLN
Dystrybutor w Polsce:
ISerwis
Ul. Wojska Polskiego 13
58-200 Dzierżoniów
tel. 074/ 832 34 98
gg: 3327186
e-mail: sklep@motocykle.pl
www.sklep.motocykle.pl
Przygotowali: Luigi Saladini i Marcin Koziński (MotoX.com.pl)