Wyniki trzeciej rundy AMA EnduroCrossu. Trystan Hart wygrywa, ale Taddy pozostaje liderem
3 października 2022
Wyniki pierwszej rundy WSX. Tomac nie do zatrzymania w Cardiff, McElrath wygrywa w klasie SX2
10 października 2022
Pokaż wszystkie

Triumph wchodzi do MXGP – to już pewne. Podobne plany ma Ducati?

Triumph Motorcycles potwierdza plany rywalizacji w Mistrzostwach Świata w Motocrossie w 2024 roku z teamem fabrycznym pod szyldem Triumph Racing. Zespół został założony we współpracy z Thierrym Chizatem-Suzzoni, jednym z najbardziej doświadczonych i odnoszących sukcesy właścicieli zespołów sportowych.

Triumph wchodzi do MXGP

Wystawi on dwa całkowicie nowe czterosuwowe motocykle crossowe marki Triumph o pojemności 250 cm³ w klasie MX2 w 2024, a do walki w MXGP z pojemnością 450 cm³ wejdzie w 2025 roku.

Nick Bloor – CEO, Triumph: – Nasza nowo nawiązana współpraca z Thierrym pokazuje długoterminowe zaangażowanie marki Triumph w rywalizację na najwyższym poziomie. Łączy nas pasja do dostarczania światowej klasy osiągów, a doświadczenie, jakie przynosi Thierry i jego zespół, jest nieocenione, by wykazać się w bardzo konkurencyjnych mistrzostwach. Nasze wejście do Mistrzostw Świata w Motocrossie ze wspieranym przez producenta zespołem Triumph Racing oznacza przełomowy moment już na początku naszej walki w offroadowych zawodach na najwyższym poziomie.

Thierry Chizat-Suzzoni: – Cieszę się, że mój team będzie oficjalnym zespołem wyścigowym Triumpha w MX2 i MXGP. Jestem zadowolony z postępu prac przy motocyklu, wygląda on świetnie, jest szybki na torze, a Vincent i moi pracownicy pracują z inżynierami z Hinckley nad przekształceniem go w jeszcze bardziej konkurencyjny pakiet, który umożliwi start w mistrzostwach MX2 w 2024 roku. Nie mogę się doczekać ścigania się z Triumphem.

Triumph wchodzi do MXGP – to już pewne. Podobne plany ma Ducati?

Triumph to nie jedyna marka, która ma wejść do MXGP. Nad motocyklem crossowym o pojemności 450 cm³ pracuje podobno także Ducati, które również miałoby pojawić się na paddocku mistrzostw w 2024 roku. Testy prototypu miałyby ruszyć jeszcze w tym roku, a rzeczywista data pojawienia się ekipy z Borgo Panigale w MXGP oczywiście uzależniona będzie od oceny parametrów i konkurencyjności motocykla.

Póki co od jakiegoś czasu Ducati mocno wchodzi w rynek maszyn adventure/rally. Najpierw pojawił się Scrambler Desert Sled, później na rynek trafił DesertX, a na 2023 zapowiedziano Multistradę V4 Rally.

Partnerzy

facebook youtube