akumulatory motocyklowe
Akumulator motocyklowy – co warto wiedzieć? cz.1
31 grudnia 2011
ORLEN Team rewelacyjne na pierwszym etapie Rajdu Dakar!
1 stycznia 2012
Pokaż wszystkie

Tytanowe śruby Przygońskiego

W piątek, 30 grudnia motocykliści ORLEN Team przeszli badanie techniczne i odbiór administracyjny. Nie było żadnych niespodzianek i wszystko przebiegło bardzo sprawnie. Jutro ceremonia startu 34. Rajdu Dakar. Badanie techniczne odbyło się w ogromnej hali namiotowej usytuowanej nad samym wybrzeżem Oceanu Atlantyckiego. Najpierw zawodnicy musieli skompletować obiegówkę. – Organizator bardzo skrupulatnie sprawdza wszelkie formalności. To swoista gra w pieczątki – śmiał się Jacek Czachor – musimy zdobyć ich kilkanaście, aby móc przystąpić do badania technicznego.

 

Po dokonaniu formalności administracyjnych motocykliści odebrali szereg urządzeń nawigacyjnych. Są one wymogiem dopuszczenia motocykli do rajdu i jednocześnie głównym narzędziem bezpieczeństwa podczas odcinków specjalnych. Jeśli motocykl stanie na trasie organizator widzi to na komputerze, w przypadku wywrotki system informuje o zmianie poleżenia motocykla. – Mocno udoskonaliliśmy motocykl przed rajdem. Wiele elementów, które były stalowe zostały wymienione na aluminiowe, bądź tytanowe. Dzięki temu udało nam się obniżyć jego masę o około 6 kg. Wydaje się to być niedużo, ale biorąc pod uwagę moją wagę ciała może oznaczać, że w sumie będę lżejszy od moich konkurentów nawet o 15 – 20 kilogramów. Motocykl będzie zwrotniejszy i wyhamuje na krótszym dystansie. To będzie duża przewaga podczas długiej rywalizacji i przejazdów przez wydmy – opowiadał Kuba Przygoński.

W tym roku organizator po raz pierwszy w historii rajdu wprowadził karę za wymianę silnika. Żywotność jednostki napędowej rajdowego motocykla to około 5 tysięcy kilometrów. Oznacza to, że w zasadzie każdy zawodnik z czołówki wymieni ją co najmniej raz. – Motocykle zostały sprawdzone zgodnie z regulaminem. Wszystkie części, które nie mogą zostać wymienione podczas rajdu zostały oznaczone. Nie możemy wymieniać silników, bez wcześniejszego zgłoszenia tego faktu, a stałe elementy takie jak np.: rama muszą przejechać cały rajd. Odbiór przeszedł bardzo sprawnie, motocykle są już w Parc fermé i zobaczymy je dopiero na starcie – komentował Marek Dąbrowski.

 

Więcej na: www.ORLENTeam.pl

 

Źródło: www.ORLENTeam.pl

Partnerzy

facebook youtube