Marek Przybysz
22 lipca 2006
100 rad od profesjonalistów, cz. II
9 sierpnia 2006
Pokaż wszystkie

100 rad od profesjonalistów, cz. I

Myślisz, że jesteś bardzo szybkim jeźdźcem? Szybszym niż kiedykolwiek mógłbyś być? Wiesz wszystko na temat przygotowania się do wyścigu? Więc, zastanów się jeszcze raz. Nieważne czy jesteś 40-letnim początkującym, czy 16-letnim narwańcem, zawsze są rzeczy do nauczenia, kiedy przychodzi jeździć crossem. Nie ma znaczenia czy jesteś profesjonalnie ćwiczącym riderem, czy hardcore`owym amatorem – czytając poniższy tekst, mamy nadzieje, że nauczysz się czegoś nowego. Największe nazwiska w tym sporcie dają rady jak jeździć, ścigać się i ogólnie na temat motocrossu. Miłej zabawy!
Każdego tygodnia będziemy publikować kolejnych dziesięć porad od profesjonalistów. Oto pierwsza porcja.

1. PATRZ PRZED SIEBIE
“Nie gap się w ziemię tuż przed swoim przednim błotnikiem. Próbuj zawsze patrzeć w przód kiedy jedziesz, pozwoli Ci to przewidywać zbliżające się przeszkody.” – Ryan Hughes

2. PRZEDE WSZYSTKIM TECHNIKA
Jeśli jesteś początkujący, skoncentuj się na rozwijaniu dobrego, prawidłowego stylu jazdy. Przyglądaj się profesjonalistom i rób to co oni robią. Jeśli za przykład będziesz miał dobry styl jazdy, prędkość przyjdzie łatwiej.” – Josh Hansen

3. PŁYNNIE NA PIACHU
“Kiedy jeżdzisz na piaszczystych trasach, kluczem do bycia szybkim jest płynne pokonywanie zakrętów i podstępnych fragmentów trasy. Piach wciąga przód motocykla, dlatego używanie stylu “dodawanie i odpuszczanie gazu” poprostu nie skutkuje.” – John Dowd

4. SZEROKO W ZAKRĘTY
“Suniesz po łukach szeroko, jak tylko możesz, ponieważ, kiedy będziesz ciasno wchodził w zakręt jest większe prawdopodobieństwo utraty trakcji jednym lub oboma kołami. Cierpliwość i kontrola nad manetką gazu są ważniejsze od nieokiełznanej prędkości.” – Branden Jesseman

5. PRZYGOTUJ POLE STARTOWE

“Kiedy wybierzesz swoje pole startowe, poświęć trochę czasu na przygotowanie go. Usuń z niego wszelkie zabrudzenia, kamienie, piach etc. Upewnij się, że pod spodem twojego błotnika nie ma zaschniętego błota, które będzie opadać kiedy ruszysz z miejsca. Jeśli pole startowe jest brudne, trudniej Ci będzie wystartować w luźnym żwirze, koło będzie buksować.” – Ernesto Fonseca

6. NIE TYLKO ŚLADEM RYWALA

“Zasada numer jeden: nigdy nie jedź dokładnie za kimś. Musisz wcześniej zaplanować swoją trasę i staraj się jechać innym torem. Jeśli gość, którego ścigasz tnie do środka, jedź szeroko i spróbuj przejechać przed nim. Jeśli on jedzie po zewnętrznej, próbuj ściąć i wejść pod niego. Nigdy nie przejdziesz rywala, jeśli będziesz robił dokładnie to co on.” – Kevin Windham

7. SZYBCIEJ NA KOŃIEC TRENINGU

“Zakończ swój dzień trening ostro i szybko, na pełnej wyścigowej prędkości. To pozwoli Ci opuścić tor z tymi samymi odczuciami, z którymi na niego powrócisz następnym razem. Ćwiczenie ostatnich okrążeń nie powinno być spokojną wycieczką.” – Ricky Johnson

8. PRZYGOTUJ SIĘ DZIEŃ PRZED ZAWODAMI

“Dzień przed wyścigiem upewnij się, że cały ekwipunek jest w porządku. Jeśli będziesz się pakował rankiem tuż przed wyścigiem, zapomnisz o czymś. Jeśli możesz zapakuj samochód wieczorem i zaparkuj w garażu, w ten sposób nie zapomnisz kanistra lub stojaka pod motor.” – Nick Wey

9. BĄDŹ WYLUZOWANY

“Bądź wyluzowany i zrelaksowany, pozwoli to Twojemu ciału lepiej reagować na różne zachowania motocykla, np. przeniesienie ciężaru ciała do zyskania lepszej trakcji lub korekty toru lotu w powietrzu. To wszystko przyjdzie łatwiej, jeśli będziesz rozluźniony.” – Sebastien Tortelli

10. UWAGA NA NOGI W KOLEINACH
“Kiedy musisz jechać przez głębokie koleiny, ważne żeby Twoje stopy miały skierowane palce ku górze i do wewnątrz, wtedy nie zachaczysz o ścianę koleiny.” – Kevin Windham
Tłumaczenie: Mariusz Kręgiel vel. Mario77

Partnerzy

facebook youtube