100 rad od profesjonalistów, cz. I
29 lipca 2006
Ściąganie kół motocyklowych
Ściąganie i zakładanie kół motocyklowych
14 sierpnia 2006
Pokaż wszystkie

100 rad od profesjonalistów, cz. II

Myślisz, że jesteś bardzo szybkim jeźdźcem? Szybszym niż kiedykolwiek mógłbyś być? Wiesz wszystko na temat przygotowania się do wyścigu? Więc, zastanów się jeszcze raz. Nieważne czy jesteś 40-letnim początkującym, czy 16-letnim narwańcem, zawsze są rzeczy do nauczenia, kiedy przychodzi jeździć crossem. Nie ma znaczenia czy jesteś profesjonalnie ćwiczącym riderem, czy hardcore`owym amatorem – czytając poniższy tekst, mamy nadzieje, że nauczysz się czegoś nowego. Największe nazwisk w tym sporcie dają rady jak jeździć, ścigać się i ogólnie na temat motocrossu. Miłej zabawy!

Zapraszamy na kolejną, II porcję porad udzielacych przez najlepszych speców od MX.

11. BARKI RóWNOLEGLE NAD KIEROWNICĄ
“Kiedy wchodzisz w zakręt zawsze trzymaj barki równolegle do kierownicy. Jeśli będziesz ustawiony w linii z kierownicą nie będziesz miał problemów z zakrętami, zwłaszcza w koleinach.” – Broc Glover

12. NIE BóJ SIĘ KOLEIN

“Wielu jeźdźców, kiedy zobaczy koleiny natychmiast je omija, myśląc, że tak jest szybciej. Błąd! Atakuj koleinę! Odciąż przód motocykla dodając mocno gazu i pochyl się do tyłu. Patrz za koleinę (na jej koniec) i nie zagap w nią, ponieważ możesz zdławić motocykl i przeciąć koleinę.” – Scott Sheak

13. PRACUJ TYŁKIEM
“Kiedy wychodzisz z zakrętu wciśnij tyłek w siedzenie, ale nie za blisko zewnętrznej strony zakrętu. Pozwoli to motocyklowi złapać przyczepność i ruszyć naprzód. W przeciwnym razie łatwij powodujesz poślizg tylnego koła”. – Sean Hamblin

14. ZAKRĘTY
„Żeby przejść płynnie zakręt najlepiej kiedy wykonasz kilka czynności jednocześnie: puść hamulce, usiądź i pochyl się nad motocyklem. Kiedy usiądziesz zawieszenie spręży się co pozwoli w zakręcie motocyklowi łatwiej przechylić się.” – Ryan Hughes

15. POZNAJ NOWY TOR

“W dzień wyścigu na nowym torze, skoncentruj się najpierw na niebezpiecznych przeszkodach, dopiero potem martw się jak być szybkim. Znajdź swoje tempo, skoncentruj się na znalezieniu alternatywnych torów jazdy, żebyś mógł wyprzedzać, wtedy trenuj dopiero szybki przejazd tymi torami.” – Ricky Johnson

16. ŁOKIEĆ W GóRZE

“Kiedy wchodzisz w zakręt upewnij się, że trzymasz zewnętrzny łokieć w górze. Pozwoli to dociążyć przednie koło i złapać lepszą trakcję.” – Travis Preston

17. NIE ODPUSZCZAJ

“Nie poddawaj się. Nawet jeśli nie wygrasz, możesz byś usatysfakcjonowany, że dałeś z siebie wszystko. Kiedy się ścigasz nie odpuszczaj. Jedź twardo, aż zobaczysz flagę z szachownicą, nawet jeśli nie ma już nikogo za tobą.” – Mike Brown

18. NIE ZAWSZE Z TYLNYM HAMULCEM
“Używanie tylngo hamulca w powietrzu, aby sprowadzić przód motocykla w dół stało się ostatnio modne, ale powinieneś nauczyć się lądować używając balansu ciałem. Wykorzystanie tylnego hamulca za każdym razem kosztuje cię milisekundy, ponieważ rozpęd z zatrzymanego koła musi powrócić.” – Grant Langston

19. WIADOMOŚCI
“Jeśli jedziesz w zawodach, miej kogoś z tablicą informacyjną, na której będzie zapisywać informacje dla Ciebie, np. jak daleko przed lub za tobą jest kolejny zawodnik lub jak daleko jest do końca wyścigu. Czasami dopingujące wiadomości pomagają. Jednak najważniejsze dla mnie jest, na której pozycji aktualnie się znajduję.” – Mike LaRocco

20. SIĄDŹ NA KRAWĘDZI
“Nie obawiaj się usiąść na brzegu fotela wchodząc w zakręt. Dosiad na górnej krawędzi siedzenia pomoże motocyklowi wryć się w tor i łatwiej Ci go będzie złożyć w ciasny zakęt.” – Tim Ferry

Źródło: www.transworldmotocross.com

Tłumaczenie: Mariusz Kręgiel vel. Mario77

Partnerzy

facebook youtube