Zestawy naklejek MotoX
30 grudnia 2006
Jarek Cisak
5 stycznia 2007
Pokaż wszystkie

100 rad od profesjonalistów, cz. IX

Myślisz, że jesteś bardzo szybkim jeźdżcem? Szybszym niż kiedykolwiek mógłbyś być? Wiesz wszystko na temat przygotowania się do wyścigu? Więc, zastanów się jeszcze raz. Nieważne czy jesteś 40-letnim początkującym, czy 16-letnim narwańcem, zawsze są rzeczy do nauczenia, kiedy przychodzi jeździć crossem. Nie ma znaczenia czy jesteś profesjonalnie ćwiczącym riderem, czy hardcore`owym amatorem – czytając poniższy tekst, mamy nadzieję, że nauczysz się czegoś nowego. Największe nazwiska w tym sporcie dają rady jak jeździć, ścigać się i ogólnie na temat motocrossu. Miłej zabawy!

81. TRENUJ CAŁY TOR
“Wielu amatorów obowia się jednego dużego skoku. Spędzają cały czas koncentrując się wyłącznie na jednym dużym skoku, a nie przykładają wystarczającej uwagi do reszty toru. Wejścia i wyjścia z zakrętów są znacznie ważniejsze od jednego skoku.” – Brock Sellards

82. SIŁA HAMOWANIA
“Spróbuj uruchomić obydwa hamulce naraz, w ten sposób uzyskasz lepszą i szybszą siłę hamowania. Staraj się ustawić pedał hamulca nie wyżej od podnóżka, wtedy nie wciśniesz go przez przypadek.” – Mike LaRocco

83. PRACUJ CIAŁEM
“Szybka jazda na twardym torze uzależniona jest od pracy ciałem. Zostań z przodu, aby dociążyć przód kiedy wchodzisz w zakręty i wychyl się do tyłu kiedy wychodzisz. To pozwoli wciąć się przedniemu kołu w ziemię przed zakrętem i złapać przyczepność tylnemu wychodząc z zakrętu.” – Ryan Hughes

84. SZCZELNE GOGLE
“Nawet jeśli to nie jest wygodne, sprawdź czy gąbka od gogli przylega prawidłowo do twarzy. W czasie jazdy spływający pot zacznie się pienić i jeśli nie masz prawidłowo dociśniętych gogli na oczy, zacznie spływać Ci brud i błoto.” – Matt Walker

85. PATRZ I UCZ SIĘ
“Kiedy na trasie występuje trudny skok możesz go pokonać przez podglądanie innych. Znajdź kogoś o podobnych zdolnościach, jak Ty, kto go skacze, wtedy wsłuchaj się w jego silnik, żeby zobaczyć ile gazu daje. Patrz na ułożenie jego ciała podczas opuszczania krawędzi skoku. A najlepiej będzie, gdy spytasz go o poradę.” – Scott Sheak

86. ATAKUJ ZJAZDY
“To jest przerażające, ale spróbuj zaatakować zjazdy jakby były normalnymi prostymi. Jedź na wyższym biegu, odchyl ciało do tyły i spróbuj podnosić koło nad dziurami, spręż się przed nierównościami na dole. Kiedy nadchodzi duży zjazd, weź głęboki oddech i staraj się rozluźniony zjechać nie trzymając zbyt kurczowo kierownicy.” – Tim Ferry

87. PŁYŃ PO ZAKĘTACH
“Jeśli możesz, spróbuj płynnie przejeżdżać zakręty niż ostro się ścigać, blokować hamulce i potem znowu się rozpędzać. Czasami jeśli wjedziesz w zakręt wolniej możesz płynniej przejechać i faktycznie zyskać na czasie.” – Michael Byrne

88. BĄDŹ AGRESYWNY
“Podczas wyścigu klika pierwszych okrążeń jest najważnieszych jeśli chcesz wypaść dobrze. W początkowych etapach rajdu – zwłaszcza, gdy miałeś zły start – większość zawodników możesz minąć. Nie jedź za kimś lub nie czekaj na wolną drogę. Bierz się do roboty!” – Grant Langston

89. JEDEN PALEC NA SPRZĘGLE
“Używanie jednego palca na sprzęgle jest lepsze od dwóch, ponieważ pozwala odłączyć i załączyć sprzęgło bardziej gładko. Jeśli użyjesz więcej niż jednego palca, reakcja motocykla może być bardziej gwałtowna i mniej płynna.” – Jeff Emig

90. ATAKUJ ZJAZDY
“To nie musi być straszne, ale atakuj strome zjazdy, jakby były płaskimi prostymi. Jedź na wyższym biegu niż zwykle, będziesz miał więcej mocy do wykorzystania na końcu wybojów. Pomaga także wzięcie głębokiego oddechu i rozluźnienie uscisku przed zjazdem.” – Mike LaRocco

Źródło: www.transworldmotocross.com
Tłumaczenie: Mariusz Kręgiel vel. Mario77

Partnerzy

facebook youtube