dean wilson
Video z II rundy Lucas Oil AMA Pro Motocross we Freestone
31 maja 2011
Sardegna Rally Race: Dąbrowski zmierza po tytuł w Open Trophy
31 maja 2011
Pokaż wszystkie

Jak napiąć i nasmarować łańcuch- Video

jak naciągnąć łańcuch motocyklowy

Tym razem Steve Matthes przedstawia jak naciągnąć łańcuch motocyklowy w prawidłowy sposób oraz jak go smarować. Wszystkie dylematy powinien rozwiać poniższy filmik instruktażowy. Dla tych, którzy planują wymianę łańcucha, całego napędu bądź ślizgu/prowadnicy przygotowaliśmy, proponujemy pogrzebać głębiej w sekcji poradnikowej garaż, która jest kopalnią wiedzy w temacie motocross enduro – jak serwisować.

Jak naciągnąć łańcuch motocyklowy:

 

1. Jeśli nasz łańcuch jest nieprawidłowo naciągnięty, jest zbyt luźny lub za mocno napięty powinniśmy natychmiast odpowiednio go wyregulować. Jeśli zlekceważymy ten problem, łańcuch może w znacznie szybszym tempie się zużywać, a w skrajnych przypadkach po prostu zerwać.

2. Do tego celu pomocna nam będzie suwmiarka oraz płaskie klucze o małych numerach (11/120) pasujące do śrub regulacyjnych.

3.Większość motocykli ma na wahaczu oznaczenia pomagające w odpowiednim napięciu łańcucha, skala określa jak bardzo  napinacz ma być wkręcony. Ta skala jest jednak często niedokładna, dlatego ten pomiar warto dokonać za pomocą suwmiarki. Suwmiarką sprawdzamy jaka jest odległość od końca wahacza (patrz. film) najpierw z jednej, a później z drugiej strony. Dobrym pomysłem jest zablokowanie koła np. za pomocą klucza włożonego między łańcuch a tylna zębatkę, zapobiegnie to jego niepotrzebnemu obracaniu i przesuwaniu na wahaczu.

4. Podczas napinania łańcucha warto sprawdzić jaka jest odległość między górną krawędzią wahacza, a najbardziej wysuniętym punktem łańcucha podczas jego pociągnięcia ku górze. Ta przestrzeń powinna mieścić 3 palce (patrz. foto i film).

5. Kiedy już łańcuch jest napięty w odpowiedni sposób (3 palce między wahaczem a łańcuchem) kiedy koło jest odpowiednio ustawione regulacja napinacza po obu stronach wahacza, to czas na skontrowanie śrub. Czynność tę wykonujemy za pomocą dwóch laskich kluczy o małych numerach (11/12). Pamiętajcie aby upewnić się, czy oś koła jest po regulacji prostopadła do osi motocykla.

6. Jeśli wszystkie te czynności mamy już za sobą czas na smarowanie łańcucha. Należy pamiętać, że łańcuch smarujemy od jego wewnętrznej strony, najlepiej specjalnymi preparatami w aerozolu. Większość łańcuchów posiada o-ringi czyli gumowe uszczelki między każdym ogniwkiem, które mogą popękać jeśli zastosujemy nieodpowiedni smar, a to jak się można domyślić źle wpłynie na trwałość łańcucha. Wbrew obiegowej opinii czyszczenie łańcucha o-ringowego wcale nie poprawi jego żywotności, wręcz odwrotnie szczotką drucianą możemy uszkodzić tylko gumowe uszczelniacze.

Źródło: www.motocross.transworld.net

Partnerzy

facebook youtube