
Myślisz, że jesteś bardzo szybkim jeźdżcem? Szybszym niż kiedykolwiek mógłbyś być? Wiesz wszystko na temat przygotowania się do wyścigu? Więc, zastanów się jeszcze raz. Nieważne czy jesteś 40-letnim początkującym, czy 16-letnim narwańcem, zawsze są rzeczy do nauczenia, kiedy przychodzi jeździć crossem. Nie ma znaczenia czy jesteś profesjonalnie ćwiczącym riderem, czy hardcore`owym amatorem – czytając poniższy tekst, mamy nadzieję, że nauczysz się czegoś nowego. Największe nazwiska w tym sporcie dają rady jak jeździć, ścigać się i ogólnie na temat motocrossu. Miłej zabawy!
Dziś część IV. Zapraszamy!
31. ŚLISKI KASK
“Spryskaj powierzchnię swojego kasku śliskim rodzajem substancji, pozwoli to uchronić go przed osadzaniem się błota. W błotnych wyścigach kask może się zrobić naprawdę ciężki. Pozwoli ci to również łatwiej go doczyścić.” – Matt Walker
32. ROZLUŹNIJ RĘCE
“Jeśli borykasz się z bolącymi ramionami (tzw. arm pump), rozluźnij uścisk na kierownicy za każdym razem kiedy twój motocykl oderwie się od ziemi. Pozwoli ci to ogólnie rozluźnić napięcie i ulżyć napompowanym ramionom.” – Stephane Roncada
33. UCZ SIĘ OD INNYCH
“Przed treningiem zobacz kto jest najszybszym jeźdźcem. Jedź za nim na treningu i poznaj jego trasę. Spróbuj iśc w jego ślady i zobacz ile zostało do nadrobienia, by wygrywać.” – Michael Craig
34. PROSTO W KOLEINĘ
“Na odcinkach z głębokimi koleinami wchodzącymi w zakręt upewnij się, że twój motocykl jest idealnie prosto zbliżając się do koleiny. Nie możesz spodziewać się, że przejedziesz przez nie gładko, jeśli twoje przednie koło jest w jednej koleinie, a tylne w drugiej lub ślizga się gdzieś na górze pomiędzy nimi. Odciąż przednie koło, dodaj gazu i patrz w kierunku końca koleiny, gdzie chciałbyś jechać.” – Nick Wey
35. ZETNIJ KOLEINĘ
“Jeśli jest koleina, którą wszyscy jadą, to prawdopodobnie na końcy powstanie garb, który podbija motocykl. Jeśli koleina nie jest zbyt głęboka, spróbuj ściąć zakręt zaraz za wierzchołkiem i spróbuj wyjeździć nową bruzdę. Zazwyczaj możesz utworzyć nową koleinę jadąc trzy razy tym samym torem.” – Steve Lamson
36. ŁOKCIE SZEROKO
“Jeśli ścigasz się ramię w ramię z innym zawodnikiem, upewnij się, że trzymasz łokcie w górze i na zewnątrz. W ten sposób będziesz miał kontakt łokieć w łokieć, a nie z kierownicą rywala. Jeśli splątacie swoje kierownice prawdobodobnie dojdzie do wypadku.” – Branden Jesseman
37. WYAMORTYZOWANIE SKOKU
“Nie ma powodu, aby na skokach lecieć wysoko. Można “wyamortyzować” motocykl, co pozwoli skrócić czas lotu. Ta technika pozwla pokononać skok szybciej.” – David Vuillemin
38. ODPOCZYWAJ MIĘDZY BIEGAMI
“Pomiędzy wyścigami połóż się i odpoczywaj. Upewnij się, że wypiłeś odpowiednią ilość płynów i zjedz coś dla dostarczenia energii organizmowi. Rozbierz się jeśli jest gorąco. Nie chodź w słońcu.” – Michael Craig
39. TRENING WYZNACZA NASTRóJ
“Przed pierwszym treningiem do wyścigu wprowadź się w nastrój w jakim chcesz, aby przebiegał twoje zawody. Nie spędzaj zbyt dużo czasu nad wymyślaniem przebiegu rajdu, bo może on się potoczyć zupełnie inaczej.” – Brock Sellards
40. LUŹNO I PŁYNNIE NA BŁOCIE
“Kluczem do bycia szybkim w błocie jest luźna i płynna jazda. Szybkie zminany kierunku nie są dobre, musisz płynąć wzdłuż toru. Patrz dalej naprzód niż zwykle, czy nie ma dużej kałuży lub poprzewracanych zawodników. Jedź wolniej i nadawaj sam sobie tempo.” – David Vuillemin
Tłumaczenie: Mariusz Kręgiel vel. Mario77