661 pro bomber
Chroń biodra i nie tylko
15 stycznia 2007
Łukasz Kucharczyk
Łukasz Kucharczyk
21 stycznia 2007
Pokaż wszystkie

100 rad od profesjonalistów, cz. X

Marcin Wójcik

Marcin WójcikMyślisz, że jesteś bardzo szybkim jeźdżcem? Szybszym niż kiedykolwiek mógłbyś być? Wiesz wszystko na temat przygotowania się do wyścigu? Więc, zastanów się jeszcze raz. Nieważne czy jesteś 40-letnim początkującym, czy 16-letnim narwańcem, zawsze są rzeczy do nauczenia, kiedy przychodzi jeździć crossem. Nie ma znaczenia czy jesteś profesjonalnie ćwiczącym riderem, czy hardcore`owym amatorem – czytając poniższy tekst, mamy nadzieję, że nauczysz się czegoś nowego. Największe nazwiska w tym sporcie dają rady jak jeździć, ścigać się i ogólnie na temat motocrossu. Miłej zabawy!

91. SKONCENTRUJ SIĘ NA STARCIE
“Kiedy dojeżdźasz do linii startowej nie myśl o niczym innym, jak o dobrym starcie. Zastanów się, jak zwolnisz sprzęgło, kiedy bramka opadnie i zastanów się nad wejściem w pierwszy zakręt. Wstrzelenie się w start wymaga skupienia.” – Michael Byrne

92. GRY PSYCHOLOGICZNE
“Na poziomie profesjonalnym to nie działa, ale amatorzy często robią błąd, kiedy jeździec za nimi krzyczy lub żyłuje silnik wchodząc w zakręt. Zburzenie czyjejś koncentracji daje pozytywne efekty ścigającemu.” – Grant Langston

93. SPRZĘGŁO NA STARCIE
“Na starcie popuść lekko sprzęgło, żeby naciągnąć wiszący łańcuch. W tym samym momencie wciśnij przedni hamulec, co pozwoli się motocyklowi ułożyć i przygotować do wystrzału z linii startowej.” – Steve Lamson

94. ZAKRĘTY NA PŁASKIM
“Suche, gładkie zakręty są trudne i wymagają finezji. Całe hamowanie wykonaj przed tym, jak usiądziesz do zmiany kierunku. Usiądź blisko przodu, prawie na baku, pochyl się do przodu i dociąż przednie koło. Obciąż zewnętrzną podnóżkę, a wewnętrzną nogę trzymaj w górze i do przodu. Nie ślizgaj jej po ziemi, użyj jej do balansu. Używaj gazu płynnie, gdy poczujesz się pewnie.” – David Vuillemin

95. SUCHE BUTY
“W błotnych rajdach niema nic gorszego niż woda i błoto wpływające do butów. Użyj taśmy klejącej do uszczelnienia górnej krawędzi butów.” – Matt Walker

96. HAMOWANIE SILNIKIEM
“Jeśli jeżdzisz 4-suwem, wykorzystaj hamowanie silnikiem, kiedy zwalniasz przed zakrętem. Hamowanie silnikiem połączone z przednim hamulcem, faktycznie eliminuję potrzebę użycia tylnego hamulca na niektórych trasach.” – Doug Henry

97. JEDŹ SWOIM TOREM
“Jeśli jesteś pod presją zawodnika za Tobą, zaczynają się trudności. Wielu jeżdźców próbuje pilnować wewnętrznego toru jazdy, nawet jeśli to nie jest ich naturalny tor. Pilnowanie swojego toru jest lepsze, ponieważ pilnowanie wewnętrznego lub blokowanie jeźdźca za Tobą, spowalnia was obu.” – Grant Langston

98. HAMUJ JAK NAJPóŹNIEJ
“Trenuj hamowanie, im później przed zakrętem, tym lepiej. Pozwoli Ci to lepiej wyczuć odpowiedni moment na hamowanie, wyprzedzić innych zawodników oraz skrócić czasy okrążeń.” – Mike LaRocco

99. TECHNKA PONAD WSZYSTKO
“Staraj się na treningach jeździć na stojąco i/lub trzymając kierownicę tylko jedną ręką. Pozwoli Ci to nabrać prawidłowego nawyku trzymania motocykla nogami oraz pozytywnie wpłynie na ułóżenia ciała.” – Marcin Wójcik

100. BAW SIĘ
“Najważniejsza rzecz, to mieć przyjemność z jazdy. Jeśli jesteś wypalony, zrób sobie przerwę. Motocross to poświęcenie, ale spróbuj się bawić i cieszyć z tego!” – Ryan Hughes

Skoro już poznaliście 100 złotych myśli przekazanych przez najlepszych zawoników na naszej planecie, nie pozostaje nic innego tylko wziąć się do roboty i trenować. Powodzenia i do zobaczenia na zawodach.

Tłumaczenie: Mariusz Kręgiel vel. Mario77

Partnerzy

facebook youtube