Eric Gass, mechanik zawodnika Gareth Swanepoel #387, z Teamu DNA/Shred Stix/Star Yamaha, pokaże nam, jak wymienić Air Boot (po naszemu króciec dolotowy powietrza), czyli łącznik między air boxem (plastikowym pudełkiem, w którym znajduje się filtr powietrza), a gaźnikiem. Jeśli nigdy tego jeszcze nie robiliście, warto zapoznać się z poniższym materiałem video. Dolot powietrza w motocyklu sportowym to bardzo istotna sprawa.
1. Zaczynamy od odkręcenia siedzenia, które następnie demontujemy. Później przychodzi kolej na prawy plastik oraz odkręcenie śrub mocujacych wydech do stelaża ramy.
2. Kolejny krok to wykręcenie czterech śrub mocujących stelaż. Kiedy już odkręcimy obejmę z gaźnika możemy zdjąć cały tylni stelaż wraz z plastikami i błotnikiem.
3. Kiedy zdejmiemy obejmę z gaźnika oraz łącznik prowadzący do airboxa dobrze jest zatkać czymś miejsce wlotu powietrza z filtra. Jeśli nie mamy specjalnej zaślepki wystarczy zwykła czysta szmatka.
4. Teraz czas na wykręcenie i wyjęcie z airboxa filtru powietrza, którego demontaż nie jest konieczny ale znacząco ułatwia nam sprawę dostania się do airboot’a .
5. Kiedy wyjmiemy obejmy i uszczelki z airboxa możemy go swobodnie wyjąć.
6. Następnie zakładamy nową końcówkę, wciskając gumowy łącznik.
7. Całość wciskamy w przestrzeń przeznaczona dla airboxa, uszczelniamy specjalnymi opaskami,i skręcamy obejmami i zakładamy gumowe nakładki.
8. Zdejmujemy zaślepkę z gaźnika, zakładamy filtr powietrza, a następnie zakładamy cały tylny stelaż w raz z błotnikiem i plastikami.
9. W tym punkcie wkręcamy cztery śruby mocujące stelaż, przykręcamy tłumik, prawy plastikowy „boczek” oraz zakładamy kanapę.
Sprawdź także jak prawidłowo dbać o filtr powetrza w motocyklu cross enduro
Źródło: www.motocross.transworld.net