Gogle należą do podstawowego wyposażenia każdego motocyklisty offroadowego. Bez nich, tak jak już wcześniej wspominaliśmy, nie da się jeździć w grupie, czy też ścigać się na torze. Służą one do ochrony naszego narządu wzroku przed kamieniami, błotem, piaskiem czy też kurzem. Chronią one również od wiatru, żeby podczas jazdy nie leciały nam łzy. Maja one tendencję do silnego zużywania się. Zazwyczaj spowodowane jest to brakiem odpowiedniej wiedzy, co do konserwacji gogle motocross enduro.
Poniżej postaramy się udzielić kilka cennych rad, jakich należy przestrzegać, aby nasze gogle motocross enduro służyły nam jak najdłużej.
Ważne zalecenia na temat konserwacji gogle motocross enduro:
- nigdy nie przecieraj gogli od wewnątrz, bo na pewno je porysujesz – najlepiej nie dotykać wewnętrznej strony szybki palcami,
- do czyszczenia szybki od zewnątrz używaj ściereczki irchowej – takiej jak do czyszczenia zwykłych okularów,
- przecierając szybkę nie używaj ruchów kulistych – zawsze przecieraj szybkę ruchami od lewej do prawej i na odwrót,
- gogle powinniśmy myć w następujący sposób: wyjmujemy szybkę, gąbkę przylegającą do naszej twarzy delikatnie umyj ciepłą wodą z płynem do kąpieli lub szamponem, szybkę przepłucz pod bieżącą wodą,
- po tej czynności wymyte gogle osusz w naturalnej temperaturze – nigdy nie susz ich na kaloryferze,
- do mycia gogli nie używaj nigdy detergentów lub innych środków chemicznych, które nie są przyjazne dla naszej skóry,
- najlepiej zakup foliowe zrywki, które dodatkowo będą chronić szybkę gogli przed porysowaniem się (koszt takich zrywek to ok. 10- 40zł).
Zwróć uwagę na grubość gąbki w goglach cross enduro.
Przy zakupie gogle motocross enduro, oprócz wyglądu, zwróć uwagę na:
- sylikonowe wstawki na pasku,
- uchwyty służące do mocowania zrywek,
- dostępność podzespołów na rynku,
- właściwości szybki (czy jest nie parująca, przyciemniana itp.),
- czy posiadają nosek (osłona chroniąca nasz nos od kamieni),
- czy szybka jest pojedyncza czy podwójna.
Do jazdy enduro najlepiej zaopatrzyć się w podwójną, nie parującą szybkę. W motocrossie szybka powinna być nie parująca, natomiast to czy będzie pojedyncza czy też podwójna, pozostaje sprawą gustu.
Podobne