KTM 2012- Pierwsze wrażenia
24 maja 2011
karol kędzierski carlos
Motocrossowe Mistrzostwa Lubelszczyzny w Bychawie
24 maja 2011
Pokaż wszystkie

Kawasaki KX 450F i KX250F 2012- pierwsze wrażenia

Nowości na rok 2012 pojawiające się w połowie sezonu nikogo już nie dziwią. Wcześniej pisaliśmy już o austriackich nowościach w artykule:  KTM 2012- Pierwsze wrażenia teraz przyszedł czas na japońskiego producenta, a mianowicie Kawasaki KX450F i KX250F. Jeśli jesteście ciekawi jakie zmiany pojawiły się w nowych modelach oraz jak prezentuje się świeża „Kawa” zobaczcie poniższe opisy, filmy i zdjęcia.

Szereg innowacji, takich jak pierwsze w przemyśle MX produkcyjne użycie kontroli doładowania turbo, nowy ECU z trzema łatwymi do załączenia mapami do wyboru oraz regulowana pozycja jazdy mają zapewnić, że KX450F pozostawi konkurencję daleko w tyle. Dopełniając wyścigowe osiągi silnika oraz dokonania szybkiego, zwinnego nadwozia swojego poprzednika, model KX450 F z 2012 r. posiada wiele nowych fabrycznych cech zaprojektowanych po to, by dodać ostrza na torze prawdziwym kierowcom rajdowym. Wśród kluczowych innowacji znajduje się pierwsze w przemyśle MX produkcyjne użycie kontroli doładowania turbo, nowy ECU z trzema łatwymi do załączenia mapami do wyboru oraz regulowana pozycja jazdy, które pomogą kierowcom dopasować motocykl do swoich rozmiarów oraz stylu jazdy. O innowacjach możecie przeczytać poniżej.

 

Nowy model KX250F jest pierwszym światowej produkcji pojazdem motocross, który posiada zaawansowany układ dwóch wtryskiwaczy FI, zaprojektowany dla lepszej kontroli silnika i większej wydajności. O innowacjach możecie przeczytać poniżej.

 

 

 

Regulowane podnóżki umożliwiają jeźdźcom obniżenie ich pozycji o 5 mm. W niższej pozycji środek ciężkości jest obniżony, tak jak zasięg widzenia kierowcy, co zapewnia zarówno stabilność fizyczną jak i komfort psychiczny.

 

 

 

Skrzynie biegów: Dostosowując je do szerokiego zakresu mocy, ulepszenia wprowadzone do skrzyni biegów ułatwiają zmianę biegów przy wysokich obrotach. Te innowacje przyczyniają się do ogólnej poprawy w odczuwalnej mocy.

 

 

 

Ulepszony przekrój wałka rozrządu zaworów dolotowych zwiększa uchylenie tych zaworów (o 0.4 mm ) pozwalając na przyjęcie większej masy powietrza. Przyczynia się to do zwiększonej wydajności w zakresie niskich – średnich obrotów. Podczas postoju mniejsza porcja zasysanego powietrza zostaje skierowana przez obwód bocznikujący (główna średnica 3: obwód 7 >>główna średnica 6 : obwód 4), co skutkuje lepszą reakcją przy pierwszym otwarciu przepustnicy.

 

 

Zestaw do Kalibracji KX FI to ten sam zestaw, którego używają zespoły fabryki Kawasaki w Europie i USA. Zestaw pozwala doświadczonym jeźdźcom dopasować właściwości silnika (poprzez przerobienie właściwych map), tak aby dostosować je do swoich własnych preferencji, zapisać informacje o jeździe i przeanalizować te dane, a następnie zestroić nowe ustawienia.

 

 

Podstawowe ustawienia 3 map to: Standardowe, Trudne (warunki), Łagodne (warunki). Korzystając z zainstalowanych sprzęgaczy DFI, jeźdźcy mogą z łatwością przełączać pomiędzy tymi trzema mapami aby dostosować je do warunków jazdy. Podłączenie do każdego ze sprzęgieł o 4 trzpieniach aktywuje odpowiednią mapę silnika. Każda z trzech map może zostać na nowo zaprogramowana za pomocą opcjonalnego Zestawu do Kalibracji KX FI.

 

 

2012 KX450F posiada system kontroli doładowania turbo, podobny to tego, który występuje w fabrycznych ścigaczach. Za pomocą jednego przycisku, jeźdźcy mogą aktywować oddzielną mapę silnika, stworzoną by zapewnić skuteczny start w śliskich warunkach.

 

 

 

Sztywno zamontowana przednia tarcza z agresywnym, nowym obrysem falistym redukuje masę nieresorowaną o 80 g.

 

 

 

 

Korzystając z opcjonalnego drążka poprzecznego w tylnym zawieszeniu (1mm dłuższy niż normalnie) jeźdźcy mogą obniżyć wysokość siodła o 4 mm (mierząc od środka siodła). Mimo, że 4 mm może wydawać się mało, to jednak w motocyklu wyścigowym możliwość dopasowania pozycji siodła bez szkody dla osiągów jazdy jest bezcenna.

 

 

 

Jednocylindrowy, 4-tłokowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 449cm3, zasilany wtryskiwanym paliwem dostarcza efektywnej mocy od niskich po wysokie obroty. Szeroki zakres mocy oraz reagująca przepustnica zapewniają szeroką rozpiętość reakcji momentu obrotowego, która umożliwia rajdowcom złapać gaz i wydostać się nawet z głębokiego dołka.

 

 

Górna potrójna klamra z dwoma zestawami otworów w manetkach oraz dwustronnych mocowań oferuje jeźdźcom wybór 4 pozycji kierownicy: 25 mm FWD, 15 mm FWD, STD and 10 mm BK.

 

 

 

Wysoko wydajny tłok, o tym samym kształcie co tłok wykorzystywany w  fabrycznych ścigaczach, podwyższa wydajność na wszystkich obrotach. Krótka część prowadząca tłoka, wzmocnione żebra zewnętrzne i unikatowe w produkcji seryjnej dno w kształcie zmostkowanej skrzynki z pełnym usztywnieniem wewnętrznym dają w efekcie tłok lżejszy i mocniejszy. Dbałość o idealną równowagę sztywności tłoka w skonfigurowanej na nowo zmostkowanej części przyczynia się do lepszych osiągów na średnich i wysokich obrotach.

 

 

 

Krótki tłumik (o 60mm krótszy) przyczynia się do bardziej ześrodkowanej masy, co dodaje lekkości w prowadzeniu.

 

 

 

Widelec KYB AOS (Air-Oil-Separate)utrzymuje olej i powietrze w oddzielnych komorach dla lepszego tłumienia podczas długich tras. Nisko-tarcioweuszczelki widelca ułatwiają łagodny mechanizm. Ulepszone zaciski w dolnej potrójnej klamrze otwierają się na końcu (wcześniej z boku). Większa sztywność usprawnia pracę widelca. Wyjątkowo twarda powłoka DLC (Diamond-Like-Carbon) na zewnętrznej powierzchni wewnętrznych rur widelca redukuje tarcie ślizgowe (oraz spoczynkowe) i przyczynia się do łagodniejszej jazdy. Powłoka jest jeszcze bardziej wydajna, gdy widelec zostaje wystawiony na działanie sił poprzecznych, które w innych warunkach utrudniałyby działanie ślizgowe, tak jak podczas jazdy w zakręcie. Zwiększona twardość powierzchni minimalizuje ryzyko zadrapań oraz zniszczenia rur.

 

 

 

 

Nowa rama jest o 4 mm węższa (2 mm z każdej strony) mierząc w poprzek głównych rur, sprawiając, że całość korpusu staje się mniejsza i usprawniona jest ergonomia. Węższa pozycja jazdy ułatwia kontrolę.

 

 

 

Źródło: www.motocross.transworld.net

Nowy model KX250F jest pierwszym światowej produkcji pojazdem motocross, który posiada zaawansowany układ dwóch wtryskiwaczy FI, zaprojektowany dla lepszej kontroli silnika i większej wydajności. Ponadto, szeroka gama wielu innych ulepszeń utrzyma KX250F na czele wyścigu.

Sprawdzony zwycięzca wyścigów, a w rękach doświadczonego jeźdźcy – potężna broń na torze, model 12MY KX250F zwiększa swoją wydajność dzięki pierwszemu na świecie motocrossowemu podwójnemu wtryskowi.

Cieszący się dużym uznaniem silnik modelu KX 250 F dzięki nowemu systemowi podnosi swe osiągi na jeszcze wyższy poziom, uzyskując taką moc, że KX 250 F zaczyna tworzyć swoją własną, odrębną klasę.

Ponadto, szereg innych zmian sprawi, że KX 250 F stanie się jeszcze lepszym motocyklem.

Partnerzy

facebook youtube