SixSixOne
17 sierpnia 2007
Sample Image
Tor Motocrossowy- Woj. Łódzkie- Łowicz
28 sierpnia 2007
Pokaż wszystkie
motocyklowej skrzynce narzędziowej

W pierwszej części dowiedzieliście się, które z podstawowych narzędzi powinny znaleźć się w Waszej motocyklowej skrzynce narzędziowej. Jednak na dłuższą metę, zwłaszcza bardziej zaawansowani motocrossowcy, nie obejdą się bez dodatkowych akcesoriów. Są one przydatne w sytuacja nagłych, zaskakujących napraw, np. przebita dętka lub zabrudzony filtr powietrza.

Przyjrzyjmy się zatem, co jeszcze powinno wylądować w Waszej motocyklowej skrzynce narzędziowej:
  • Zapasowe dętki, 1szt. na tył oraz 1 szt. na przód. Przed zakupem zawsze dokładnie sprawdźcie rozmiar swoich opon, zwykle powinny to być 21” na przód i 18” lub 19” na tył. Dętki są zazwyczaj uniwersalne, więc wystarczy znać średnicę, a profil i szerokość będą pasować.

  • Zapasowe wentylki oraz kapturki, 2-3 szt.

  • Klucz do wentylków lub kapturek z końcówką umożliwiającą ich wkręcani i wykręcanie, 1 szt.

  • Łyżka do opon, a najlepiej 2 szt. To bardzo ułatwia ściąganie i zakładanie opon.

  • Mini sprężarka samochodowa lub nożna pompka.

  • Klucz do szprych, 1 szt.

  • Klamka hamulca 1 szt.

  • Klamka sprzęgła 1 szt.

  • Uchwyt klamki sprzęgła 1 szt.

  • Filtr powietrza na zapas, 1 szt. Warto również wyposażyć się w tzw. “dust cover” (1 szt.), czyli dodatkową osłonę filtra, którą warto założyć w lecie podczas jazdy w nadmiernym kurzu, np. zawody w piachu.

  • Olej do nasączania filtra.

  • Spray do łańcucha.

  • Szczotka druciana lub z twardego włosia do czyszczeni łańcucha.

  • Płyn hamulcowy, 1 buteleczka, zwykle jest sprzedawany w małych opakowaniach. Najczęściej stosowany w motocyklach crossowych, to ten oznaczony symbolem DOT-4.

  • Płyn do chłodnicy, opakowanie maks. do 1 l pojemności. To tylko na wypadek dolewki. Stan płynu trzeba bezwzględnie kontrolować przed każdym treningiem.

  • Stojak pod motor (najlepiej podnośnik).

  • Paski błyskawiczne, 5-6 szt., zawsze się przydają.

  • Olej do paliwa dla posiadaczy motocykla 2T, oczywiście pełen syntetyk, np. Shell Ultra 2. Zawsze trzeba mieć butelkę z zapasie.

  • Klocki hamulcowe, 1 para na przód i 1 para na tył. W trakcie jazdy po błocie lubią się bardzo szybko zużyć, zwłaszcza tylne!

Tak wyposażeni możecie śmiało udać się na tor lub amatorskie zawody bez obawy, że czegoś zapomnieliście. Nawet gdyby Was się przytrafiła niemiła niespodzianka, to będziecie przygotowani i w kilkanaście/ kilkadziesiąt minut powinniście się z nią uporać. Powodzenia i żebyście jak najrzadziej korzystali ze swojego zaplecza narzędziowego.

Przygotował: Luigi Saladini, MotoX.com.pl

Partnerzy

facebook youtube