nitro_circus_live
NItro Circus Live światowe premiery – video
22 czerwca 2011
artur_whip
Mistrzostwa Polski FMX już w ten weekend w Zielonej Górze!
23 czerwca 2011
Pokaż wszystkie
Zawieszenie przednie motocross

Jeżeli prowadzenie motocykla odbiega od Waszych oczekiwań, może warto zastanowić się, czy nie zainwestować w zestawy naprawcze główki ramy, a może nawet wymienić półki przedniego amortyzatora. Jak szybko i sprawnie zdemontować i zainstalować nowe półki przedniego zawieszenia motocross, podpowie Wam mechanik w materiale wideo.

Wymiana półki przedniego zawieszenia motocross:

1. Zaczynamy od demontażu przedniego błotnika, amortyzatora skrętu, plastiku z numerem startowym, pompy hamulcowej, a następnie odkręcamy kierownicę. Wszelkie linki, sprzęgła, gazu, hamulca mogą zostać na swoim miejscu.  Jedyny warunek to ułożenie ich tak aby nie przeszkadzały w dalszej pracy.

2. Kolejny krok to poluzowanie nakrętki mocującej stery, a następnie odkręcenie 8 śrub przy lagach/ goleniach zawieszenia. Kiedy już wystarczająco poluzujemy śruby, wtedy będziemy mogli wyjąć lagi z półek.

 

3. Przechodzimy do odkręcenia poluzowanej śruby przy sterach (patrz punkt 2.) Następnie zdejmujemy górną półkę i za pomocą gumowego młotka i pobijaka rozkręcamy stery główki ramy, teraz będziemy mogli zdjąć także dolną półkę amortyzatora. W tym momencie przychodzi czas na założenie nowych półek lub zestawów naprawczych, o których piszemy poniżej. Musimy pamiętać o nałożeniu nowego smaru, nie robimy tego zbyt oszczędnie, nadmiar zawsze możemy wytrzeć po założeniu półek. Kiedy już założyliśmy dolną półkę amortyzatora, montujemy w główce ramy stery, które będą jeszcze wymagały regulacji oraz zakładamy górną półkę.

Zestawy naprawcze główki ramy oraz wiele innych części, potrzebnych do naprawy motocyklowych zawieszeń cross enduro, znajdziesz w sklepach www.sklep.motox.pl oraz www.sklepmotocyklowy24.pl.

4. Następnym krokiem jest założenie goleni amortyzatora w nasze półki, uprzednio jednak poprowadźcie odpowiednio linki hamulca, gazu i sprzęgła ponieważ później będzie już za późno na ich korektę. Wprowadzone w półki lagi dokręcamy 8 śrubami, nie bójcie się użyć w tym przypadku kleju do śrub.

 

5. Jedną z ostatnich czynności jaką dokonujemy to regulacja luzu na główce ramy. Robimy to za pomocą gumowego młotka i pobijaka, kiedy luz będzie optymalny możemy dokręcić nakrętkę mocującą stery. Pamiętajmy, że luz nie może być zbyt mały ponieważ nie będziemy mogli płynnie pokonywać zakrętów. Dokręcając nakrętkę mocującą stery powinniśmy użyć klucz dynamometryczny aby nie zerwać gwintu na nowych półkach. Ostatnim krokiem jest zamontowanie amortyzatora skrętu, kierownicy, pompy hamulcowej, błotnika oraz plastiku na numer startowy.

Zobacz firlm na temat wymiana półki przedniego zawieszenia motocross:

Źródło: www.motocross.transworld.net

Partnerzy

facebook youtube