Łańcuch motocyklowy jest jednym z najszybciej zużywających się części motoru. Błoto, woda oraz inne czynniki mają duży wpływ na szybkość zużywania się napędu. Wiadomo – odpowiednie dbanie o łańcuch, może przynieść duże korzyści finansowe w postaci rzadszej wymiany tego elementu. Na MotoX.com.pl mogliście znaleźć już artykuły jak dobrać napęd i jak go wymienić, teraz nadszedł czas dla następnego artykułu z serii „napęd”. Zapraszamy do zapoznania się z 6 krótkimi punktami, w jaki sposób wykonać mycie i smarowanie łańcucha motocyklowego, by pracował dla nas jak najdłużej.
1. Zaczynamy od zmoczenia powierzchni, żeby usunąć zaschnięte kawałki błota, piaseku oraz innego typu zabrudzenia. Woda znacznie ułatwi różnym specyfikom późniejsze działanie.
2.Teraz używamy popularnych chain cleanerów, którymi psikamy na: łańcuch, zębatki oraz aluminiowe powierzchnie jak rama, czy wahacz. Chain cleaner usuwa większość brudu z części, musimy pozwolić przez kilka minut działać środkom czyszczącym.
3. Spłukujemy dużą ilościa wody, a dla ciężko dostępnych miejsc jak wałek zdawczy przedniej zębatki użyj jeszcze raz specyfików do czyszczenia lub użyj wody pod ciśnieniem (uważaj na łożyska)
4. Następnie sprężonym powietrzem wydmuchujemy resztę wody z łańcucha.
5. Użyj środka, który usuwa wodę, rdzę oraz chroni przed korozją. Zakręć kołem kilka razy żeby smar rozszedł się równomiernie. Ten krok umożliwia dostanie się środka w ciężko dostępne miejsca.
6. Na koniec używamy smaru. Znów po użyciu smaru musimy zakręcić kołem, żeby środek mógł rozejść się bez problemu.
Uwagi: Pamiętaj, żeby używać odpowiednich smarów off-roadowych. Nie wszystkie specyfiki są przystosowane do użytkowania w terenie. Oprócz odpowiedniego smarowania, istotne jest regularne naciąganie łańcucha, o czym możecie przeczytać w naszym poradniku Garaż.
Polecamy nasze sklepy www.Sklep.MotoX.com.pl oraz SklepMotocyklowy24.pl, w których znajdziecie bardzo szeroką ofertę łańcuchów napędowych do motocykli, zębatek oraz środków do ich konserwacji.
Źródło: www.dirtrider.com