bercy
Bercy gotowe na wielkie ściganie
27 października 2011
enduro rana
Impreza w Ostrowcu Świętokrzyskiem 30.10
28 października 2011
Pokaż wszystkie
wymiana łożysk w kole

Zestaw naprawczy koła to wygodny i szybki sposób na naprawę.

RacerX przygotował filmik demonstrujący generalna zasadę pt. „Wymiana łożysk w kole motocross enduro”. Oczywiście nie wszystkie piasty są takie same i mogą się odrobinę różnic od tych przedstawionych w filmiku, dlatego polecamy sprawdzenie książki serwisowej, zanim zaczniecie jakiekolwiek naprawy.

Wymiana łożysk w kole – krok po kroku:

1. Zanim zabierzesz się do pracy przy zawieszeniu, upewnij się, że posiadasz zestaw potrzebnych narzędzi, szczególnie:

  • podnośnik do motocykla,
  • zestaw kluczy płaskich oraz nasadowych w odpowiednich rozmiarach,
  • smar typu „towot” lub inny o podobnych właściwościach,
  • spray do czyszczenia na bazie acetonu, np. Shell Chain and Brake Cleaner, który pomaga usuwać brud zmieszany ze smarami i olejami,
  • pasta miedziana – zapobiega spiekaniu się sworzni w tulejach, warto nasmarować sworznie przed ich ponownym zamontowaniem.

2. Teraz możesz po kolei zdemontować poszczególne elementy, jak: wahacz, tylny amortyzator (zwykle wystarczy odkręcić tylko dół, ponieważ tu dostaje się najwięcej brudu) oraz przegub wahacza, tzw. „kiwaczki”.

3. Teraz należy wyjąć: dystanse, uszczelniacze, przekładki i tuleje. W elementach zawieszenia powinny zostać tylko łożyska. Wszystko należy umyć w benzynie, a następnie sprawdzić każdego elementu z osobna.

4. Teraz wyczyść łożyska osadzone w wahaczu, przegubie oraz amortyzatorze. Należy to robić dość ostrożnie, ponieważ pod wpływem eksploatacji oraz brudu i wilgoci szpilki stały się podatne na wypadanie. Łożyska najlepiej wyczyścić psikają sprayem na bazie acetonu. Przynajmniej cześć starego smary z brudem zdołamy usunąć. Sprawdź ich stan. Jeżeli uznasz, że jeszcze są w miarę czyste, a igiełki nie wypadły, to znaczy, że jeszcze się nadają do jazdy. Poczekaj, aż przeschną z acetonu i nałóż nowy smar.

5. Wszystkie czyste elementy (tuleje, simeringi, przekładki) włóż na swoje miejsce. Nie zapomnij posmarować towotem warg uszczelniaczy oraz przekładek z rolkami.

6. Pamiętaj o nałożeniu na sworznie cienkiej warstwy pasty miedzianej (najwygodniej zakupić spray). Pod wpływem wilgoci sworznie i tuleje często się zapiekają. Takie postępowanie ułatwi ci kolejny serwis za jakiś czas.

Jeżeli jakikolwiek element z wyżej opisanych rozleci Ci się w rękach lub wykazuje widoczne zużycie, warto, a w zasadzie bezwzględnie należy go wymienić na nowy. Najlepiej skorzystać z wysokiej jakości zestawów naprawczych Pivot Works. To nie tylko gwarancja jakości oraz bezbłędnego spasowania elementów, ale przede wszystkich duża oszczędność czasu i wygoda.

Zestawy naprawcze niezbędne przy wymiania łożysk w kole są dostępne na www.Sklep.MotoX.com.pl oraz www.SklepMotocyklowy24.pl

 

 

Źródło: www.youtube.com

Partnerzy

facebook youtube