FMX SHOW Otwock – relacja video
31 października 2017
Zmiany w kalendarzu MXGP na 2018 rok
1 listopada 2017
Pokaż wszystkie
wymiana oleju w crossówce

Motocykl crossowy Yamaha YZ 450 F z 2006 to jeden z najpopularniejszych motocykli terenowych.

Prezentujemy jeden z najbardziej wartościowych artykułów, nadesłanych przez czytelników MotoX.com.pl na konkurs Shell Advance kilka lat temu. Zapraszamy do zapoznania z dokładnym opisem oraz zdjęciami, jak wygląda wymiana oleju i filtra w jednym popularniejszych motocykli na polskich torach mx: YAMAHA YZ 450 F z 2006 roku. Wymiana oleju w crossówce.

Wymiana oleju w crossówce – kolejne kroki:

1. Pamiętajcie, że zawsze przed wymiana należy rozgrzać motocykl, aby stary olej nam dokładnie spłynął. Będą nam potrzebne klucze nasadowy, ewentualnie płaski: 10 i 12 oraz imbus 5. Dodatkowo przygotujcie jakiś zbiornik na stary olej i papier do wycierania(grunt to czyste stanowisko pracy).

2. Zaczynamy odkręcając dolną osłonę silnika, która jest mocowana na 2 śrubach od strony przedniego koła i jednej od strony tylnego koła (klucz 10).

Sample Image

3. Odkręcamy korek wlewu oleju i bagnet, żeby olej mógł nam dokładne spłynąć.

 Sample Image

 Sample Image

4. Odkręcamy śrubę od miski olejowej (pamiętajcie, żeby podstawić pojemnik min. 1l pojemności (będzie nam potrzebny klucz 12). Przy ponownym wkręcaniu należy wymienić miedzianą podkładkę na nową.

 Sample Image

5. Teraz zabieramy się za odkręcanie i wymianę filtra oleju. Przy wymianie filtra też wyleci nam trochę oleju, wiec należy podstawić pusty pojemnik i zabezpieczyć motor. Trzeba też pamiętać o gumowych uszczelkach, które mogą nam wypaść przy odkręcaniu. Osłona filtra jest przykręcona 3 różnymi śrubami, więc każdą trzeba wkręcić w to samo miejsce (będziemy potrzebować imbus 5).

 Sample Image

 Sample Image

6. Po wymianie filtra dość mocno dokręcamy osłonę i śrubę do spuszczania oleju.

 Sample Image

7. Przykręcamy  osłonę pod silnikiem i możemy zacząć nalewać olej. Producent pisze, aby  wlać 1.2 l oleju, ale najpierw wlejmy 1 litr i sprawdźmy stan oleju, a następnie dolejmy braki. Po wszystkim możemy odpalić motocykl, po chwili go zgasić i jeszcze raz sprawdzić stan oleju. Gotowe! Mam nadzieję, że moja porada zaoszczędzi Wam trochę czasu przy wymianie.

Przygotował: Paweł Czerniej (konkurs Shell Advance)

Sample Image

Partnerzy

facebook youtube