Speed Star Cup- relacja
30 lipca 2010
travis
Travis wraca w wielkim stylu na MotoX Freestyle na X Games
30 lipca 2010
Pokaż wszystkie
wymiana wydechu

Jeśli chcemy ścigać się na poważnie, warto skupić się nad układem wydechowym naszego motocykla, być może dzięki wstawieniu odpowiedniego, tuningowego zestawu, możemy odszukać jakieś dodatkowe konie. Pamiętajmy jednak, że sama wymiana wydechu wiele nie zmieni, trudno bowiem poprawić fabrykę, wymieniając jedynie ten element. W tej części skupimy się jednak wyłącznie na tym elemencie. Poniżej materiał video.

Wymiana wydechu w motocyklu crossowym- jak to zrobić:

1. Aby dostać się do naszego wydechu najpierw musimy zdemontować plastikowe boczki. Następnie rozdzielamy układ wydechowy, odkręcając śruby na łączeniu kolektora wydechowego z tłumikiem. Teraz śmiało możemy wyjąć „puszkę” z kawałkiem rury dolotowej.

2. Kolejnym krokiem jest odkręcenie kolektora wydechowego od cylindra silnika.

4. Jeśli mamy przygotowany nowy zestaw zakładamy go starając się aby swobodnie leżał bez większych napięć./naprężeń Wkręcamy śruby lecz jeszcze ich nie dokręcamy, jeszcze raz poprawiamy układ i dokręcamy śruby łączące kolektor wydechowy z rura dolotową do tłumika oraz samo jego mocowanie.

5. Pozostały do dokręcenie śruby mocujące kolektor wydechowy do cylindra silnika, tu należy się szczególna uwaga. Dokręcamy je naprzemiennie z wyczuciem. Tak naprawdę jeśli ktoś nie ma wprawy, najlepiej użyć klucz dynamometry i zastosować odpowiednią siłę wskazana w książce serwisowej. Warto zwrócić uwagę na stan podkładki uszczelniającej, na rynku znajdują się także specjalne pasty uszczelniające układ wydechowy, jeśli nasz zestaw jest nieszczelny można je wytestować.

6. Ostatnim krokiem jest dokręcenie tłumika tzw. „puszki” oraz zamontowanie plastikowych boczków.

Zestawy tuningowe często posiadają tzw. dbkillera (morderca decybeli) sprawia on, że wydech jest homologowany i można go ze spokojnym sumieniem oraz bez obawy przed odebraniem dowodu użytkować na ulicy. Oczywiście zakładając dbkillera (przykęca się go na jedną śrubę) dźwięk naszego motocykla nie tylko będzie pozbawiony decybeli, czyli będzie po prostu cichszy ale i zmieni barwę. Natomiast nasz motocykl, zostanie pozbawiony wcześniejszej charakterystyki pracy silnika. Jeszcze jedna, rada podczas mycia motocykla warto zastosować specjalne wkładki, które zapobiegną dostawaniu się wody do tłumika.

Wiele z ww. elementów można znaleźć w naszych sklepach internetowych. Ponadto na zamówienie sprowadzamy wydechy renomowanych firm, m.in. FMF, Pro Circuit oraz części do nich. Zajrzyj na www.Sklep.MotoX.com.pl oraz www.SklepMotocyklowy24.pl.

Przygotował: Patryk Cichowski, MotoX.com.pl

Źródło: www.motocross.transworld.net

Partnerzy

facebook youtube